2021-08-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag förstår alldeles utmärkt vad du säger, jag håller bara inte med (en liten hint, att skrika gör inte att man förstår bättre)

Jag har inte sett någonstans i media eller bilagor till rätten, att Ebba tvingade till sig just den dagen. Det är en trådsanning. Jag har inte heller sett någonstans i media eller bilagor till rätten att Binninge var upptagen i tinget. Jag kan naturligtvis ha missat att så är fallet.

Jag vidhåller iallafall att Binninge, som påstår att Esbjörn inte klarar sig själv, inte borde ha accepterat ett möte där han själv inte kan delta. Esbjörn med sin lindriga kognitiva nedsättning, som bara ser på ena ögat, hör dåligt och blir stressad vid möten, hur ska han ens kunna hänga med på ett telefonmöte? Ledsagare eller inte?

Nej, att Ebba är så upptagen att hon bara kan just den där dagen och ingen annan dag i veckan, månaden, det köper jag inte. Binninge kunde ha sagt nej och haft det som ammunition i fajten.
Varför skulle ett inställt möte, utom rätta, kommunicerats till rätten eller media?
2021-08-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Haha nu kommer en ny invändning och varför Binninge inte dök upp på mötet. Om han verkligen har varit med på någon MUF är ganska lätt att verifiera och nu började det att brännas under fötterna.

Hela den här försvarsstrategin där man hela tiden försöker att hitta en ny ursäkt är något som våldtäktsmän använder sig av i sitt försvar.

En trovärdig part i ett tvistemål har en invändning och hittar inte på nya hela tiden.
Ha ha ha, nej det var inte en ny invändning.
2021-08-06, 16:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Varför skulle ett inställt möte, utom rätta, kommunicerats till rätten eller media?

Med tanke på allt annat som Binninge har förmedlat till media innan han förmedlat det till rätten, så är det konstigt att han inte passade på nu. För narrativet i artikeln är att Esbjörn backade ur från att lösa situationen, inte att Ebba tvingade honom till det. Artikeln skrevs av Binninges kompis Brännström, så möjlighet att skjuta in en rättning i artikeln fanns.

Speciellt om det nu är som kubun påstår, då är det ju extra klickvänliga nyheter. "Ebbas ombud förhindrar stackars Esbjörn tillträde till förhandlingsbordet".
2021-08-06, 16:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ha ha ha, nej det var inte en ny invändning.

Visa upp målnummer och bevis för att Binninge har varit på MUF det aktuella datumet.

Det är du som har påstått detta och har bevisbördan.
2021-08-06, 16:31
Medlem
Citat:
Med tanke på allt annat som Binninge har förmedlat till media innan han förmedlat det till rätten, så är det konstigt att han inte passade på nu. För narrativet i artikeln är att Esbjörn backade ur från att lösa situationen, inte att Ebba tvingade honom till det. Artikeln skrevs av Binninges kompis Brännström, så möjlighet att skjuta in en rättning i artikeln fanns.

Speciellt om det nu är som kubun påstår, då är det ju extra klickvänliga nyheter. "Ebbas ombud förhindrar stackars Esbjörn tillträde till förhandlingsbordet".
Är Binninge kompis med Brännström?
Källa på det?
Vad jag hört så försökte Binninge vid flertalet gånger få ut av ombudet vad mötet skulle gå ut på, men han fick inget svar. Jag har bara hört det alltså
2021-08-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Visa upp målnummer och bevis för att Binninge har varit på MUF det aktuella datumet.

Det är du som har påstått detta och har bevisbördan.
Ditt miffo, tror du att du styr och ställer här?
Bevisbördan?? 😂😂😂😂
2021-08-06, 16:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Är Binninge kompis med Brännström?
Källa på det?
Vad jag hört så försökte Binninge vid flertalet gånger få ut av ombudet vad mötet skulle gå ut på, men han fick inget svar. Jag har bara hört det alltså

Binninge gick direkt till Brännström med allt. Fakta som bara kunde komma från Binninge publicerades innan det hamnade som inlämnade bilagor. Det kanske inte gör dom till kompisar, men ett samarbete hade de definitivt.

Om Binninge inte förstår vad mötet går ut på och ändå skickar in Esbjörn med bara en ledsagare, är det ännu värre.

Jag tycker det är självklart vad mötet ska handla om. Fastighetsaffären och hur de tar sig vidare från den position de befinner sig i där och då. Lika självklart är det väl vad parterna har för ingångsvärden, Esbjörn ska behålla fastigheten och inte behöva slänga ut några pengar alls till Ebba och Ebba i sin tur vill ha huset och vill att Esbjörn ska betala alla extrakostnader som blivit.

Binninge måste väl förstå det? Så dum är han väl ändå inte? Han är inte heller så dum att han kan säga nej till alla bud som kommer under mötet och då har han ändå inte förändrat någonting till det negativa, mer än vad det redan är.
2021-08-06, 16:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ditt miffo, tror du att du styr och ställer här?
Bevisbördan?? 😂😂😂😂

Då lägger vi alltså ditt påstående att Binninge var på muf i skräpkorgen som en trådsanning som inte tål en granskning.
2021-08-06, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kontraktet var väl redan färdigskrivet? Resten är resultat av din agendadrivna fantasi om mörker mitt på dagen och mullrande skogsmaskiner. Ser du inte själv hur tramsigt det är?
Fortsätt du att faktaresistent blunda för utsattheten Esbjörn led av vid kontraktsskrivningen, om du mår bra av det. Du kan dock inte räkna med att alla andra har en lika flexibel moral ett lika oempatiskt förhållningssätt till svagare.
2021-08-06, 17:09
Bannlyst
Citat:
Binninge gick direkt till Brännström med allt. Fakta som bara kunde komma från Binninge publicerades innan det hamnade som inlämnade bilagor. Det kanske inte gör dom till kompisar, men ett samarbete hade de definitivt.

Om Binninge inte förstår vad mötet går ut på och ändå skickar in Esbjörn med bara en ledsagare, är det ännu värre.

Jag tycker det är självklart vad mötet ska handla om. Fastighetsaffären och hur de tar sig vidare från den position de befinner sig i där och då. Lika självklart är det väl vad parterna har för ingångsvärden, Esbjörn ska behålla fastigheten och inte behöva slänga ut några pengar alls till Ebba och Ebba i sin tur vill ha huset och vill att Esbjörn ska betala alla extrakostnader som blivit.

Binninge måste väl förstå det? Så dum är han väl ändå inte? Han är inte heller så dum att han kan säga nej till alla bud som kommer under mötet och då har han ändå inte förändrat någonting till det negativa, mer än vad det redan är.
Hur vet du att Binninge gick till Brännström och inte tvärt om? Är det också en trådsanning och lösa rykten eller kan du verifiera uppgiften?
2021-08-06, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Utom då att det finns en psykologutredning från Barry Karlsson och en värdering från Densia som styrker det jag säger. Men för dig är det väldigt viktigt att sänka trovärdigheten för andra än att verifiera dina egna spekulationer. Så jag skulle nog akta mig för att hävda andras agendadrivna fantasi.
Utredningen från Barry visar inte på en kristallklar gubbe som du förment brukar kalla honom, utan på kognitiva funktionshinder. Densias värdering ligger långt över priset Ebba gav, efter att oinbjudet kommit och knackat på Esbjörns dörr.

Men det är bra att du inte ens försöker försvara de andra lögnerna som du drog iväg i ditt agendadrivna fantasifulla inlägg. Det tyder trots allt på en liten brödsmula självinsikt. Håll fast vid denna linje och försök att få den att växa till en stor brödsmula.
2021-08-06, 17:24
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att straff ska vara hårda. Begår man brott, så får man också acceptera konsekvenserna. Men vissa lagar tycker jag borde justeras åt det snällare hållet. Typ att det skulle vara lagligt att berätta sanningen om någon mer eller mindre offentlig person, eller att köra lite för fort på motorväg skulle vara lagligt. Eller varför inte den knastertorra självförsvarsregeln, där man blir dömd för att försvara sitt hem, istället för att fly?

Skulle Ebba ha lurat Esbjörn att sälja sin sommarstuga, fastän han inte ville, ja då ska hon inte bara skämmas, utan också åka dit på det. Men som det är nu har jag svårt att se ett sånt scenario. Om hon hade velat lura av honom stället, varför gå över ån efter vatten som hon gjort? Så mycket onödigt, så många vittnen som faktiskt kan säga emot henne, även om de är hennes vänner, bekanta och anhöriga.
Hade jag velat lura en syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt äldre-äldre man, hade jag skapat exakt en sådan situation som Ebba tillsåg vid kontraktsskrivningen.

- Isolera offret så att han är ensam.
- Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda.
- Se till att inga vittnen utom jag själv och min vän var närvarande.
- Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför.
- Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna.
- Se till att motparten inte själv kan läsa kontraktet så att jag själv får läsa upp valda delar av det för honom.
- Tillse att det var dunkelt.
- Kollra bort frågor och funderingar från offret.
- Stressa och pressa.
- Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in