Citat:
Ursprungligen postat av
NisseKT
Hade jag varit som hon hade jag hittat annan utväg för att minimera de politiska skadorna.
Så det hade du. Du anser alltså dig själv vara bättre än Ebba på att hantera politik. Intressant. Jag noterar den totala avsaknaden av kommentarer från dig kring hur du skulle ha gjort detta ...
Citat:
Ursprungligen postat av
NisseKT
Det fel som Ebba sedan gjorde var att på pressträff blanda in sina barn, samt att göra sig skyldig till förtal.
Hennes barn var ju redan inblandade vare sig man vill eller inte.
Hon gjorde sig inte skyldig till förtal. Det är trist att detta inte prövades i domstol, för då hade vi fått svart på vitt att hon inte gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av
NisseKT
Det senare erkände hon men hävdar ändå si oskuld.
Och kom inte dragandes med att hon erkänt. Det finns massvis med folk som erkänt brott de inte begått, inte minst Tomas Quick.
Citat:
Ursprungligen postat av
NisseKT
För en ledamot av den lagstiftande församlingen är det respektlöst. Dessutom borde hon ta innitiativ till lagändring om hon anser lagen vara felaktig istället för att bryta mot lsagen, erkänna och hävda sin oskuld.
Nu bröt hon ju inte mot lagen, hon ansåg inte heller sig själv bryta mot lagen. Problemet för den lagstiftande församlingen är när de rättsvårdande myndigheterna missbrukar sitt förtroende och inte följer de lagar och regler som finns, eller väljer att tolka dem extremistiskt.
Men jag håller absolut med om att det finns skäl att, mot bakgrund av det skedda, ändra lagstiftningen. Sverige är de kriminellas förlovade land som någon skrev, därför skyddas våldtäktsmän som grisen som fortsatt begår brott, medan hårt arbetande, ofta unga utsatta kvinnor som t.ex. Ebba, hängs ut. Tyvärr ofta av gubbar med mer makt än de klarar av att hantera, som i detta fallet.