2021-08-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jaså, fick Ebba det den åttonde, Hur vet du det? Ja det var skrivet den tredje i alla fall, du fattar att slå på stora trumman och kalla någon för lögnare för att den eventuellt tar fel på ett par dagar är ganska löjligt va?

Hur vet du att Ulf skrev brevet? Var han oxå insyltad i komplotten mot Esbjörn. För i brevet från som Ebba fick ca två veckor efter kontraktsskrivningen så står det ungefär. Jag önskar häva köpet och betala tillbaka handpenningen. Ganska tydlig skulle jag vilja säga.

Men du menar alltså att Esbjörn ännu inte hamnat i klorna på de som vill både honom och Ebba illa? Hade dom bara en jävla tur att han och Ulf skickat iväg det där brevet? Förmedlade Ulf Esbjörn vilja när han skrev brevet? Ja du ser, frågorna bara haglar nu när du avslöjat att Ulf var den som skrev brevet.

Resten av det du skriver blir ju bara mer och mer psykotiskt. Du blandar rena påhitt, med egna vinklingar. Men din sista fråga är bra, Om du behöver skriva mer. Nej tack för min del behöver du inte skriva ett inlägg till i denna tråd.

Nu är vi där igen. Ett påstående blir inte sant för att du skriver det många gånger. Befintliga bryggor brukar sällan behöva rivas. De kan behöva renoveras eller behöva bytas ut. Så vi antar, tills motsatsen är bevisad att det är så med denna brygga oxå.
Bryggan och en sjöbod sjöboden finns så fint porträtterade i Densias värdering. Där finns oxå stranden fotograferad. Och tänk, jag ser inte din brygga skjuta ut någonstans vid Esbjörns strand eller vid bryggan. Kolla Densia ska du se, du vet värderingen som var på 31 sidor. Till skillnad från Ebbas från Notar som var på 2 sidor. Och där mäklaren har skrivet fel värderingsdatum och glömt att skriva att han varit och tittat.

Men förövrigt inser du väl hur fruktansvärt bortskämt det vore att gnälla över att en annan brygga låg lite nära ens egen brygga. Så jävla verklighetsfrånvänt. Du vet att de flesta människorna i Sverige vare sig har strandtomt eller brygga va?
Bryggor som tillkommit efter 75 och saknar dispens kommer behöva rivas. Det är heller inte så att om du river en brygga, utlagd före 75 automatiskt får lägga dit en ny. Dispensen omprövas om högst troligt blir det nej. Går inte heller att hävda historisk hävd. Om där så legat en brygga i fyra hundra år kommer du inte få lägga ut en ny.
Senast redigerad av martinator 2021-08-06 kl. 08:33.
2021-08-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag skulle vilja ha med ett tredje och du vet vilket?
Skulle jag föra målet skulle jag absolut testa avtalet/testamentets giltighet.
Att det inte skulle vara registrerat på vederbörligt sätt ska inte ha att betyda. Det måste väl betraktas rent förnuftsmässigt vad som har avsetts med dokumentet. Det måste väl för tusan få gälla när Esbjörn vill det. Det är ju bara att fråga honom och Matz. De lever ju! För mig är det straffspark....
Bortkastad tid eftersom alla redan vet att inget av dem gäller. Om de mördar Esbjörn kommer dock testamentet bli giltigt. Problemet är dock att om någon förmånstagare misstänks för mordet gäller inte testamentet.
2021-08-06, 08:35
Medlem
Citat:
Såvida inte kvinnan hade Esbjörn bojad och bar en tydlig skylt med texten. Jag är här för att kontrollera vad Esbjörn säger. Jag är här på uppdrag av c och Y.

Så torde ingen advokat ge sig på en sådan djärv gissning och förneka ledsagaren tillträde till mötet.

Det rinner en del halvsanningar, antaganden och rena lögner genom din mun oxå faktiskt. Så återigen. Den som nämnde det, klämde det.
Varför detta dramatiska överspel?
Sådant brukar ändå framgå rätt tydligt. Varför tror du folk fattade misstankar - varför tror du bihanget drog som en avlöning när de gjorde det? Jo för att hon blev påkommen.
2021-08-06, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En annan skillnad är att de gamla grekerna saknade Facebook. Då hade dramerna haft samma verklighetsförankring som denna, där alla åskådare kan ta del av den planering som gjordes på Pernroth Lüllmaas Facebook. Den där Binninge föreslog att man skulle försöka häva avtalet baserat på Esbjörns lättsinne och förvirring, något man sedan inte klarade av att bevisa ens existerade i verkligheten.

Binninge som varnade för att släppa in någon okunning som kunde kludda till allt, som om det vore möjligt ens med en åsna som ombud.
Det finns ofta fragment av sanning i alla teateruppsättningar. Skillnaden mellan de som erkänner att det mesta är drivna påhitt och de som inte gör det, är sannolikt att den förra gruppen har ett liv vid sidan av fantasierna. Det återstår att se vem som ni marionettdomptörer vill sätta högst upp i dramats hierarki. Kampen står just nu mellan den pedofila torterande barnmisshandlaren och den djupt beräknande och giriga generalskan, medan Ebba och Esbjörn på sin höjd är statister om de ens tillhör ensemblen. Spänningen är oliiidlig!
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-06 kl. 08:44.
2021-08-06, 08:43
Medlem
Citat:
Men hur rimligt tycker du det låter att en aktad advokat ställer sig och påstår sig veta att en person är med av onda avsikter?
inte alls ovanligt… hur tror du det gå till i en rättegång egentligen? Återigen vandrar du runt i en fantasivärld från någon dålig amerikansk film. Objection.. Nej man skriker inte protest.
Klart att en advokat avger omdöme om personer.” X avsikter var att genom psykisk påtryckning påverka Y att säga…” ” beteendet får anses särskilt ondskefullti då det pågått under längre tid”

Kan du inte bara försöka förstå att detta INTE utspelar sig i USA. Det r inte någon federal court som ska harva igenom det - det är Uppsala tingsrätt.
2021-08-06, 09:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nu har du missförstått allt. Det är naturligtvis den sadistiske barn- och numera åldringstorteraren Johann Binninge som är sektledaren och det ondskefulla geniet bakom hela historien. Han har fjärrstyrt allt från sitt Örnnäste i Örebro. Binninge är Helge Fossmo och Hans Scheike i amalgamerad form.

Om detta stämmer så är det mycket allvarligt. Lika allvarligt är det då att denne man har så mycket fans här i tråden. Ja, så mycket fans att han förmodligen skulle tjäna mera pengar på att trycka upp t-shirts, muggar, kepsar etc med sin bild och namn på och kränga till fansen här i tråden än att vara juridiskt ombud. OM det du skriver inte stämmer, låter det nästan som förtal det du skriver.
2021-08-06, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om detta stämmer så är det mycket allvarligt. Lika allvarligt är det då att denne man har så mycket fans här i tråden. Ja, så mycket fans att han förmodligen skulle tjäna mera pengar på att trycka upp t-shirts, muggar, kepsar etc med sin bild och namn på och kränga till fansen här i tråden än att vara juridiskt ombud. OM det du skriver inte stämmer, låter det nästan som förtal det du skriver.
De enda som har lovordats utan motstycke i denna tråd, är Ebba och hennes advokat. Antalet förskönande superlativ som dessa erhållit, är svårräknade. Så om någon skulle tjäna pengar på överdrivet förhärligande supportrar är det Ebba och Katrin.

Men jag förstår att du har svårt att överblicka händelseutvecklingen. Är man som du själv en fisk, är det näst intill omöjligt att inse att det finns de som har ett liv ovanför det grumliga vattnet och kan titta ner på fiskarna i dammen och vad som försiggår.

Det vi ser är försök till karaktärsmord, inte bara av Esbjörn, utan alla som inte går i direkt strid med honom. Det hela börjar ta ganska obehagliga proportioner som det ofta gör hos fundamentalister, som inte har förmåga att se sig själva utifrån. När de begagnar sig av ord som tortyr och diskuterar fördelarna med mordbrand, kan man lätt konstatera att hur skevt det blir när bokstavstroende konspirerar. Det kan bli så tokigt att de på fullt allvar tror att en partiledare för ett kristet parti som har lag, moral och etik högst upp på dagordningen, som gör sig skyldig till grovt förtal av motpartens juridiska ombud och ljuger om att hon ska lämna affären, har rent mjöl i påsen.
2021-08-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
De enda som har lovordats utan motstycke i denna tråd, är Ebba och hennes advokat. Antalet förskönande superlativ som dessa erhållit, är svårräknade. Så om någon skulle tjäna pengar på överdrivet förhärligande supportrar är det Ebba och Katrin.

Men jag förstår att du har svårt att överblicka händelseutvecklingen. Är man som du själv en fisk, är det näst intill omöjligt att inse att det finns de som har ett liv ovanför det grumliga vattnet och kan titta ner på fiskarna i dammen och vad som försiggår.

Det vi ser är försök till karaktärsmord, inte bara av Esbjörn, utan alla som inte går i direkt strid med honom. Det hela börjar ta ganska obehagliga proportioner som det ofta gör hos fundamentalister, som inte har förmåga att se sig själva utifrån. När de begagnar sig av ord som tortyr och diskuterar fördelarna med mordbrand, kan man lätt konstatera att hur skevt det blir när bokstavstroende konspirerar. Det kan bli så tokigt att de på fullt allvar tror att en partiledare för ett kristet parti som har lag, moral och etik högst upp på dagordningen, som gör sig skyldig till grovt förtal av motpartens juridiska ombud och ljuger om att hon ska lämna affären, har rent mjöl i påsen.
På vilket sätt ljög hon om att dra sig ur affären förutsatt Esbjörn inte ville sälja?
2021-08-06, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
På vilket sätt ljög hon om att dra sig ur affären förutsatt Esbjörn inte ville sälja?
Esbjörn vill inte sälja och Ebba har inte dragit sig ur som hon lovade, således en flagrant - jag väljer att kalla en spade för en spade - lögn från Ebbas sida.
2021-08-06, 10:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ändå har exakt det du tycker låter orimligt hänt tidigare, precis som du beskriver det. Men då var inte huvudpersonen Esbjörn. Det är enda skillnaden.
När har något sådant hänt?
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja inte bara orimligt, det är helt häpnadsväckande vad de får till i sina fantasikonstruktioner där de eggar varandra till "stordåd" i att skapa nånting som är värre än det Ebba håller på med. Det är med denna skräckchimär som de försöker övertyga oss att de tror på - att Ebba räddar Esbjörn att ta sig ifrån.

En chimär som säger att Ebbas köp av Esbjörns ruckel är en ren välgärning för den gamle mannen som nu äntligen få pröva sina vingar istället för att leva som förgrämd under ett gäng satkärringars förtryck och som dessutom har ett koppel medhjälpare till förfogande för att manipulera Esbjörn och plocka honom in på bara skinnet.

Oj vad de har jobbat hårt på att få detta scenario landsatt som en realitet. Man skulle kunna skratta åt det men det är för horribelt för det

Citat:
Ja och vad ska nu inte Binninge känna när han trodde att att det var HAN som bestämde och marionettade allt??
Det här är ett komplicerat grekiskt drama och i likhet med det, så fyllt av motsägelsefulla påhitt att man inte kan göra annat än att förundras.

Det finns dock en viktig skillnad mellan dramerna som uppförs i den här tråden och de som gjorde det på Dionysosteatern. Varken Aristofanes eller Sofokles försökte låta påskina att fantasifostren de skapade, var verklighet utan underhållande och fantasieggande historier.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nu har du missförstått allt. Det är naturligtvis den sadistiske barn- och numera åldringstorteraren Johann Binninge som är sektledaren och det ondskefulla geniet bakom hela historien. Han har fjärrstyrt allt från sitt Örnnäste i Örebro. Binninge är liksom Helge Fossmo och Hans Scheike i amalgamerad form. Om detta verkligen är sant? Tja, det är mer en alternativ sanning och sådana är som du vet nästan lika sanna som sanningen. Fast bara nästan.

Det är fruktansvärt hur vissa tycker sig ha rätt att fantisera och konspirerar för att skydda Ebba. Var i bibeln står det att det är fritt fram att förtala och hitta på lögner om andra människor om det passar Emma syfte?

Det intressanta är att det finns inte en liknade historia att sätta ihop av sådant som skrivets här om Ebba. Trots att alla som inte är Ebbaist blivet beskyllda för att hata Ebba och skriva hatiska inlägg om henne och hennes barn.
2021-08-06, 10:53
Medlem
Citat:
Esbjörn vill inte sälja och Ebba har inte dragit sig ur som hon lovade, således en flagrant - jag väljer att kalla en spade för en spade - lögn från Ebbas sida.
Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
Det är märkligt hur ofta, medvetet eller omedvetet, denna del i uttalandet så ofta glöms bort. Det är väl hur det förhåller sig med det som ska avgöras i rätten eftersom det inte existerar någon ångervecka för den säljande parten i några som helst affärsuppgörelser i det här landet. Jag kan nog lugnt lova att det inte heller är önskvärt eftersom det skulle leda till fullständigt kaos om människor aldriv visste om de verkligen får behålla det de köpt och till och med betalt handpenning för.
2021-08-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att Theo och EB "kände" varann när kontraktet skrevs förnekar han ju själv i intervjun.
Han säger att han har träffat henne och vet vem det är.
Eller menar du att man känner alla man möter en kort stund? jag kände knappt min ex fru då hon ville skiljas efter 6 år, (enligt henne tydligen)

Jag ringer inte mina kompisars släktingar som bor i andra städer och ber dom göra jobb åt mig om jag inte känner dom.
Gör du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in