2021-08-05, 21:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Precis tesen är att Esbjörn ångrat sig och vill häva avtalet. En tes även Ebba vetat om sedan 3/9-2020. Hade du hoppats på att Berg skulle tvärt emot sin klients vilja gått på Ebbas linje? Det hade ju inte varit speciellt rättvist mot Esbjörn.

Du far med osanningar hela tiden Om du syftar på brevet som Ulf skrev så skulle det ha gått med rek den 3e så OM nu det postades överhuvudtaget, så fick hon det inte den dagen utan kunde trolige först fått det den 8e dvs på måndagen.
Deras agenda var:
1 han mins inte att han skrev på?
2 han såg inte vad han skrev på, ändå fick han det uppläst
3 Ocker nästan 2 miljoner hade det varit för lite enligt 2 "oberoende" värderingar Binninge hade.
Men han värderade det sen (det gamla rucklet enligt hans facebook) till nästan samma om man räknar med FASTPI
4 Binninge skulle lämna in ett läkarutlåtande på 39 sidor som skulle få han att framstå som rätsoförmögen men han lämnade aldrig in
Utan han drog Esb till en viss Barry som konstaterade att han inte var sjuk nog, inte ens med Mgårds dubbla besök då första ej var dåligt nog.
Utöver det så var han tydligen inte dålig nog för att få en god man
Behöver jag skriva mer??
2021-08-05, 21:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Å va så om de gör det? Vad ni på Ebba-sidan är oroliga för allt samtidigt som ni skrattar åt samma saker. För minsta lilla vittne som skulle kunna dyka upp (ledsagaren) ja till och med oroliga för de vittnen som enligt era uppgifter inte ska vittna (Matz)

Lite synd att de skriker på allt så man inte kan utröna om de missat nånting eller om det är det vanliga låtsas som om man missat nåt, för fattar allt de gör de ju Kontraproduktivt - jomen visst
Jag hoppades verkligen MZ skulle vittna så sanningen kom fram men han gör ju inte det, vad det gäller Emma så vet jag inte om hon har så mycket att tillföra
Senast redigerad av braattha 2021-08-05 kl. 22:09.
2021-08-05, 21:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du menar att Binninge inte har ändrat sig eller bytt stratrgi tillåt mig småle
Jag menar att deras agenda har plöjt genom alla tänkbara senarie.
Inget minne fel pris
EB var den som förhalade mm.
Och nu EB har inte betalt huset.
Jag skulle vilja ha med ett tredje och du vet vilket?
Skulle jag föra målet skulle jag absolut testa avtalet/testamentets giltighet.
Att det inte skulle vara registrerat på vederbörligt sätt ska inte ha att betyda. Det måste väl betraktas rent förnuftsmässigt vad som har avsetts med dokumentet. Det måste väl för tusan få gälla när Esbjörn vill det. Det är ju bara att fråga honom och Matz. De lever ju! För mig är det straffspark....
2021-08-05, 21:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej det är inte falskt att Ebba sett till att omge sig med vänner eller bekantar i denna affär. Theo, Pr-vänninan etc etc. Att någon mer än Ebba och vänninan som tog första kontakten var från Kullen hade jag ingen aning om. Men att Ebba kände till Esbjörn sedan tidigare tror jag. Och att hon hade skaffat sig massa förkunskap om honom inför första mötet tror jag oxå.

Det där om bryggan har jag hört tidigare. Men inte sett några bevis för. Den bryggan (och tidigare upplagor av den) har nog finnits sen huset byggdes ska du se. Den är nog inga problem att få ha kvar ska du se.

Men även om bryggan mot förmodan skulle rivas. Så bor ju Ebba granne med Kullens allmäns brygga. Det finns öden värre att behöva bada från samma brygga som någon annan.

Här har du din brygga
https://imgur.com/a/wFVq7Bn
Nej inte den utan den som ligger tio meter till väster
Och om nu det inte finns en dispens efter -75 så är det bara att riva,
enligt länsstyrelsen.
2021-08-05, 22:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Att det inte skulle vara registrerat på vederbörligt sätt ska inte ha att betyda. Det måste väl betraktas rent förnuftsmässigt vad som har avsetts med dokumentet. Det måste väl för tusan få gälla när Esbjörn vill det. Det är ju bara att fråga honom och Matz. De lever ju! För mig är det straffspark....

Ja det talar ju bara om din okunnighet.
Har det inte gått upp ett Lijeholmen för dig än?
för det första borde det inte vara bevittnat?
för det andra borde det inte vara efter Esb frånfälle?
för det tredje borde det inte varit inläst?
för det fjärde hur länge får du avtala om framtida försäljning jo 24 månader.
för det femte det är inget testamente!
för det sjätte det står inget om att han inte får sälja
Nu kan du lägga den tesen på hyllan

https://imgur.com/a/gzVhu0w
2021-08-05, 22:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Det visar att Esbjörn inte haft för avsikt att sälja....eller hur? Implicit är det så att avtalet säger att ingen försäljning skall ske! Jaha okey, fanns visst nån fånig 24 månaders regel. Går inte den å flytta fram efter vart? Näe, ja då var det kört på en teknikalitet Va! ALLA vet vad som egentligen gäller...huset skulle/ska gå i släkten är vad Esbjörn vill!
Senast redigerad av kubun 2021-08-05 kl. 22:24.
2021-08-05, 22:18
Medlem
braatthas avatar
Här är vägen från bryggan som Esb gav tillåtelse att röja vid det var denna vgen som det var tänkt att grävmaskinen skulle komma in.
Man ser att det är mycket sly och möjligen något mindre träd som tagits ner där.

https://imgur.com/a/u7tv3at
2021-08-05, 22:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det visar att Esbjörn inte haft för avsikt att sälja....eller hur? Implicit är det så att avtalet säger att ingen försäljning skall ske!
Nej det är fel.
Det står inget om det, så om han inte sålt innan så hade ett ett ev testamente kunnat användas.
Om ett testamente ska vara giltigt SKA det vara bevittnat samt ska andra saker finnas med
här kan du läsa så du inte behöver göra bort dig i onödan
https://www.lakarmissionen.se/ge-en-gava/testamentsgava/att-uppratta-ett-testamente/
2021-08-05, 23:02
Medlem
Citat:
Jag tror att denna kvinnan har bevittnat en namnteckning
Jag tror det också, generalskans namnteckning.
2021-08-05, 23:09
Medlem
Citat:
Men nu vill ju inte Majkgård och Pernroth Lüllmaa att Matz ska ärva huset. Det ska Majkgård göra, därför är Matz och hans avtal inte aktuellt för någon. Han får skaffa ett eget ombud och stämma Esbjörn om han vill hävda sin rätt. Men huset är borta så det blir kanske när Esbjörn har pengarna på banken, då kan kanske Matz begära att få sin del.
2021-08-05, 23:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det finns lite udda inslag i Matz avtal.

Avtalet är daterat den 1 mars 2007 mellan 2 personer som inte är ägare till fastigheten då den fortfarande ägs av dödsboet efter Esbjörns mor.
Först den 8:e mars 2007 så sker arvskiftet efter Esbjörns mor och Esbjörn ärver 4/9, Matz ärver 4/27 och resten fördelas på övriga släkten.

Ett år senare (2008-03-08) så blir det registrerat i fastighetsregistret att övriga delägare skänkt sina andelar i fastigheten till Esbjörn, även Matz skänker sina 4/27 till Esbjörn.

Matz försökte blåsa övriga släkten på sommarstugan med ett hemligt avtal men blev blåst av Esbjörn som skrev på avtalet att Matz skulle få ärva men både belånade fastigheten och sålde den.

Blåser mycket när familjen Bohlin är i farten.

De är kanske inte välkomna på några fler släktmiddagar då det kan bli lite tryckt stämning efter att dessa blåsningar har blivit offentliga.
2021-08-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Personen som frågade om Esbjörn kunde tänka sig att sälja var enligt uppgift en gemensam bekant. Personen som utformade kontraktet gör sådant som en del i sitt yrke. Jag har ingen aning vem som bevittnade någon påskrift, men Ebba hade med sig en väninna på mötet. Hon kan mycket väl även känna Esbjörn, vet du att så inte är fallet?

Du håller med andra ord med om att personen som öppnade upp för affären var en av Ebbas väninnor.

Kontraktet utformades av Ebbas bästa kompis bror, Theo Dietz, vi kan väl åtminstone vara överens om att han tillhör Ebbas krets?

Påskrift bevittnas av Mari-Linn Stenlund, som själv titulerar sig som både PR-konsult i chefsposition och Ebbas väninna.

Det är tre kompisar på Ebbas sida som haft direkt insyn i vad som har hänt.

Fortfarande har ingen lyckats ge exempel på någon på Esbjörns sida som har haft insyn i hur affären gick till.

Det verkar som att Ebba var väldigt nöjd med att ha det så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in