2021-08-05, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om han dansar efter Binninges pipa så är väl inhen direkt förvånad.
Halvsanningar haglade ju ur hans mun stup i ett
Varför skulle en aktad advokat dansa efter Binninges pipa?
2021-08-05, 20:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
.

Jag tror de flesta känner till varandra och är mer eller mindre bekanta på Kullen. Så faktumet att hon var bekant med Esbjörn och kompis till Ebba är nog inte konstigt.

Esbjörn familj har alltid haft brygga vid sjön, och en sjöbod.
Om nu dom flesta känner varanndra så känner dom ju troligen även Esb
Så att alla endast var EBs vänner blir då falsk.
Förövrigt fins ingen dispens på bryggan så det är ett svatbygge, precis som den Mgård har gjort på Odalg
Där blev det vite på 200k där om den inte var borta i tid.
2021-08-05, 20:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Varför skulle en aktad advokat dansa efter Binninges pipa?
Fråga hans kompis om han har ett svar.
Han som ogillar jurister
2021-08-05, 20:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Om han dansar efter Binninges pipa så är väl inhen direkt förvånad.
Halvsanningar haglade ju ur hans mun stup i ett
Såvida inte kvinnan hade Esbjörn bojad och bar en tydlig skylt med texten. Jag är här för att kontrollera vad Esbjörn säger. Jag är här på uppdrag av c och Y.

Så torde ingen advokat ge sig på en sådan djärv gissning och förneka ledsagaren tillträde till mötet.

Det rinner en del halvsanningar, antaganden och rena lögner genom din mun oxå faktiskt. Så återigen. Den som nämnde det, klämde det.
2021-08-05, 20:04
Bannlyst
Citat:
Fråga hans kompis om han har ett svar.
Nu var det ju du som kom med påståendet så varför ducka för frågan?
2021-08-05, 20:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Såvida inte kvinnan hade Esbjörn bojad och bar en tydlig skylt med texten. Jag är här för att kontrollera vad Esbjörn säger. Jag är här på uppdrag av c och Y.

Så torde ingen advokat ge sig på en sådan djärv gissning och förneka ledsagaren tillträde till mötet.

Det rinner en del halvsanningar, antaganden och rena lögner genom din mun oxå faktiskt. Så återigen. Den som nämnde det, klämde det.
Vad har jag postat för halvsanningar du försöker bara nämn något så ska jag ta fram fakta så även du förstår
2021-08-05, 20:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu var det ju du som kom med påståendet så varför ducka för frågan?
Hans agenda och inlagor bygger på samma tes .
Att han och Binninge diskutersr vad som ska göras finner jag inte helt otroligt.
Gör du?
2021-08-05, 20:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Om nu dom flesta känner varanndra så känner dom ju troligen även Esb
Så att alla endast var EBs vänner blir då falsk.
Förövrigt fins ingen dispens på bryggan så det är ett svatbygge, precis som den Mgård har gjort på Odalg
Där blev det vite på 200k där om den inte var borta i tid.
Nej det är inte falskt att Ebba sett till att omge sig med vänner eller bekantar i denna affär. Theo, Pr-vänninan etc etc. Att någon mer än Ebba och vänninan som tog första kontakten var från Kullen hade jag ingen aning om. Men att Ebba kände till Esbjörn sedan tidigare tror jag. Och att hon hade skaffat sig massa förkunskap om honom inför första mötet tror jag oxå.

Det där om bryggan har jag hört tidigare. Men inte sett några bevis för. Den bryggan (och tidigare upplagor av den) har nog finnits sen huset byggdes ska du se. Den är nog inga problem att få ha kvar ska du se.

Men även om bryggan mot förmodan skulle rivas. Så bor ju Ebba granne med Kullens allmäns brygga. Det finns öden värre att behöva bada från samma brygga som någon annan.
2021-08-05, 20:17
Bannlyst
Citat:
Att han och Binninge diskutersr vad som ska göras finner jag inte helt otroligt.
Gör du?
De har baft samma klient med samma önskan och vilja vilket de båda måste förhålla sig till.
Du tror inte att det kan ha nåt att göra inriktningen att göra?

Tror du om Ebba bytte advokat, att hon skulle ändra sig då?
2021-08-05, 20:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Gör du?
Å va så om de gör det? Vad ni på Ebba-sidan är oroliga för allt samtidigt som ni skrattar åt samma saker. För minsta lilla vittne som skulle kunna dyka upp (ledsagaren) ja till och med oroliga för de vittnen som enligt era uppgifter inte ska vittna (Matz)

Lite synd att de skriker på allt så man inte kan utröna om de missat nånting eller om det är det vanliga låtsas som om man missat nåt, för fattar allt de gör de ju Kontraproduktivt - jomen visst
Senast redigerad av kubun 2021-08-05 kl. 20:45.
2021-08-05, 20:49
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Gör du?
Precis tesen är att Esbjörn ångrat sig och vill häva avtalet. En tes även Ebba vetat om sedan 3/9-2020. Hade du hoppats på att Berg skulle tvärt emot sin klients vilja gått på Ebbas linje? Det hade ju inte varit speciellt rättvist mot Esbjörn.

Citat:
De har baft samma klient med samma önskan och vilja vilket de båda måste förhålla sig till.

Ha ha, fasiken vad gött om Ebbas ombud sa. Ge dig Kvinna, ha lite hyfs och ge tillbaka huset du snodde.

För det är precis det som många hade tyckt vara rätt agerande av Esbjörns ombud.

Men att Ebba inte förväntas leva efter samma regler som oss andra har vi ju fått erfara många gånger här.

Men så är hon ju avlad av gud och med en ukrainsk kvinna för att föras till fosterlandet 🇸🇪 Och här fostras att bli vår allas frälsarinna. Det är vad Livets ord tror om Ebba. Då är det kanske inte så konstigt om man inte förväntas följa världsliga regler.
2021-08-05, 20:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Du menar att Binninge inte har ändrat sig eller bytt stratrgi tillåt mig småle
Jag menar att deras agenda har plöjt genom alla tänkbara senarie.
Inget minne fel pris
EB var den som förhalade mm.
Och nu EB har inte betalt huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in