2021-08-06, 07:44
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har också tanken att det kan ha varit två grupperingar. Jag har sökt i FLs och SVs domar och bland deras vänner på fejjan utan att hitta några kopplingar dem emellan. Därför tror jag de var på motsatt sida.

Jag har gjort samma med syskonen Beckm*n. Bägge är vänner med SV, och syster R även med en av SVs medbrottslingar. Syster har ju i sin tur nära förbindelser med byborna från STHLM. Den enda kopplingen jag hittat med FL är en tidigare straffad, haschälskande äldre iranier som är vän med både syster R och FL. Han ser å andra sidan ut att vara vän med varenda brajrökare i Nb.

Så det finns en teoretisk möjlighet att den ena grupperingen består av SV och två somalier medan den andra då är FLs vänner. Men jag tvivlar. Varför har ingen föreslagit att SVs partners in crime här är samma gäng som han dömdes med senast?

De sprider på sig om de tänker som kriminella.
Sedan kan de mötas upp på annat ställe. De som sprang kanske var Svenssons tonåringar som inte har kriminellt tänkande. De bara sprang hem och tog närmsta vägen.
Citera
2021-08-06, 07:57
Medlem
Är någon skytt gripen ännu?

Hur jäkla svårt ska det vara att ta alla som varit på plats och låsa in och aldrig mera släppa ut.

Sverige är ett land som tappat kontrollen för att politikerna inte bryr sig
Citera
2021-08-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag skrev aldrig vilken dag eller tid som vi var ute och letade efter Dannes tjej smycke. Du ger Kevin alibi vid en tidpunkt som bara han och jag känner till.

God morgon på dig med trollis. Men säg då vilken dag det var så kan jag lägga upp en print på motsatsen? Sen var det svårt att svara på kuggfrågorba som du inte kunde googla dig fram till?
Citera
2021-08-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
God morgon på dig med trollis. Men säg då vilken dag det var så kan jag lägga upp en print på motsatsen? Sen var det svårt att svara på kuggfrågorba som du inte kunde googla dig fram till?

Vet du vem intenog är? Eller vem han utger sig för att vara? Om ni har K*vin som gemensam vän borde ni veta vilka varandra är eller? Bara nyfiken.
Citera
2021-08-06, 09:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
De sprider på sig om de tänker som kriminella.
Sedan kan de mötas upp på annat ställe. De som sprang kanske var Svenssons tonåringar som inte har kriminellt tänkande. De bara sprang hem och tog närmsta vägen.

Jag tror inte det. Den enda vittnesuppgiften vad gäller utseendet på aktörerna som kommer från någon i tråden var från en tjej vars man filmade några grabbar som sprang från platsen efter alla skott (post #83).

Precis som sagts här så delade sig gruppen. Tre sprang runt ena sidan (av skolan?) och två (som hennes man filmade) sprang runt den andra.

När tjejen fick frågan om hur dessa personer såg ut, så svarade hon lite politiskt korrekt att "personerna hade en annan bakgrund". Hon ville alltså inte skriva ord som "blatte" eller "neger" i sin post.

Men andemeningen är klar: hon och hennes man såg INGA "svenssons" som avlägsnade sig från platsen, utan personer "med en annan bakgrund".

Vilken "bakgrund" hade då dessa personer som postaren/vittnet så tydligt kunde se att den var "annan"?

Eftersom Aftonbladets nu tystade polisläcka lät det bli tydligt att snuten misstänkte någon ur "Shottaz" för dådet och att det i princip BARA finns somalier i denna grupp, så antar jag att den annorlunda "bakgrunden" var just somalisk och att det var dessa personer som sprang - inte några "svenssons".
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-06 kl. 09:03.
Citera
2021-08-06, 09:38
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Strålande!
Då kan jag revidera ett äldre inlägg:

Den 4 november 2020 tas Y*hye för olovlig körning på Bastugatan i Luleå i sin avställda BMW 320i Limousine. Han uppger sig vara på väg från Porsön, en stadsdel i Luleå, för att hämta en vän i centrum.

Den 7 november 2020 tas Bahn*n för olovlig körning och drograttfylla på Nya Brogatan i Luleå. Han uppger sig bo i närheten och är på väg till macken dit det är högst 4 minuter. Bilen är Ys avställda BMW.

Den 18 november stoppade polisen en bil i Boden. I bilen satt Y och bilägarens nu 20-åriga dotter Reb3cc* Beckm*n som agerade chaufför. Bilen stannades ytterligare en gång senare samma dag och då hade Ninow tillkommit.

Den 20 november misstänks Y, N och B ha genomfört ett rån på Hertsön. De frias senare för det trots hyfsat bra bevis. BO, som vittnade mot de tre, har nu försvunnit ur den publika folkbokföringen. R misstänks ha agerat chaufför men åtalas aldrig.

Den 22 november stannades samma bil i Rinkeby. I bilen hittades R, Y, N och B. R misstänks för drograttfylleri och förlorar (tillfälligt?) körkortet.

Bilen stoppas igen den 24 november och nu är de tillbaka i Boden. Samma 4 i bilen.

Den 1 december köper Rs mamma en mercedes av 2016 års modell av en bilfirma i Stockholm.

Den 4 december stoppas två bilar på E4 strax söder om Luleå. Den ena bilen är den nyinköpta mersan och körs av Y med N som passagerare. Den andra bilen är en hyrbil som körs av R. Hennes mamma uppger att hon bett R köra upp mersan från Sthlm.

Den 27 december stoppar polisen mersan i Luleå. I bilen finns R, Y och N.

Slutsatsen blir väl att R3becc* har skaffat sig ordentliga problem. Både hon och hennes bror S*muel (18) är straffade tidigare. S är vän på fejjan med SV som för tillfället sitter häktad för mord på FL.

FUP ger inga indikationer på kopplingar med någon av de ovan nämnda och FL eller SV.

Mycket Intressant någon som vet vad dess små ljus (rebecc* och Samue*) gjorde förra fredagen?

Och vad de eller närstående säger om hela situationen?
Citera
2021-08-06, 09:46
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Vad vill du veta? Ja jag känner både S och K sen åtminstone 10 år tillbaka. FL känner jag inte, dock en släkting till henne. Det jag vet var att det var något yrande om en hund för många år sen? Men annars ingen aning om bruden faktiskt.

Umgicks S flitigt med somalier? och isåfall när började han med det? Dealade han? och isåfall när började han med det?

Till sist vad är din teori om vad som hände?
Citera
2021-08-06, 09:48
Medlem
Tog ett tag att plöja igenom tråden.

Har lite kännedom om Simon och det har börjat gå lite utför för killen, umgås i princip bara med yngre pojkar, till stor del från "icke skidåkande nation".

När han blev förhörd om misshandeln på örnäset sa han iprincip bara "ingen kommentar" . Om jag förstått det rätt var han inhyrd för den misshandeln. Ryktet säger att han har pengaproblem då han varit herointorsk.
Citera
2021-08-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midvintersagan

Har lite kännedom om Simon och det har börjat gå lite utför för killen, umgås i princip bara med yngre pojkar, till stor del från "icke skidåkande nation".

När han blev förhörd om misshandeln på örnäset sa han iprincip bara "ingen kommentar" . Om jag förstått det rätt var han inhyrd för den misshandeln. Ryktet säger att han har pengaproblem då han varit herointorsk.

Stämmer bra, han har stora skulder och ställer upp mot ersättning på olika saker. Han var kär i Frida men hon utnyttjade honom bara och gjorde sig lustig över honom.
Citera
2021-08-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Ja det var någon som skickade ett argt pm här och anklagade mig för att vara en snut som skulle luras att han var död så att han skulle bli arg och visa sig och då bli tagen
Men så är det inte.

Varför skulle han bli arg och visa sig?
Han hade nog istället blivit glad över att folk trodde han var död.. så det där går väl inte ihop?
Citera
2021-08-06, 11:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midvintersagan

De från "icke skidåkande nationer" - är dessa hemmahörande i Luleå eller i andra delar av Sverige?
Citera
2021-08-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Vet du vem intenog är? Eller vem han utger sig för att vara? Om ni har K*vin som gemensam vän borde ni veta vilka varandra är eller? Bara nyfiken.

Han har flera gånger skrivit vem han utger sig för att vara, en granne till Fl och bor i trappuppgången brevid, (E.t )samt att han skickat länk till en tråd där han påstår sig att han har en stalker.
Denne E.t säger sig vara vän med Fl och K samt även Simon v. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in