Citat:
Ursprungligen postat av
BetMaster
En tanke bara, vittnen tycks ha hört 4-6 skott om jag läst rätt, kan inte ett par av dessa skott varit av SW och co om dessa varit livvakter åt FL? Sen sprang 3 st åt ett håll och 2 st åt ett annat? Har man en gemensam agenda springer väl alla åt samma håll/flyktväg?
Jag har också tanken att det kan ha varit två grupperingar. Jag har sökt i FLs och SVs domar och bland deras vänner på fejjan utan att hitta några kopplingar dem emellan. Därför tror jag de var på motsatt sida.
Jag har gjort samma med syskonen Beckm*n. Bägge är vänner med SV, och syster R även med en av SVs medbrottslingar. Syster har ju i sin tur nära förbindelser med byborna från STHLM. Den enda kopplingen jag hittat med FL är en tidigare straffad, haschälskande äldre iranier som är vän med både syster R och FL. Han ser å andra sidan ut att vara vän med varenda brajrökare i Nb.
Så det finns en teoretisk möjlighet att den ena grupperingen består av SV och två somalier medan den andra då är FLs vänner. Men jag tvivlar. Varför har ingen föreslagit att SVs partners in crime här är samma gäng som han dömdes med senast?