2021-08-06, 00:54
Medlem
En tanke bara, vittnen tycks ha hört 4-6 skott om jag läst rätt, kan inte ett par av dessa skott varit av SW och co om dessa varit livvakter åt FL? Sen sprang 3 st åt ett håll och 2 st åt ett annat? Har man en gemensam agenda springer väl alla åt samma håll/flyktväg?
Citera
2021-08-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Du har ett naturreservat som ligger på ena sidan ja. För att ta sig dit brukar man knalla igenom en tunnel och där brukar diverse människor röra sig hela tiden, så mycket skog vet jag inte om jag håller med om ? Dessutom området där BO har bott på så är det poliser överallt i princip hela tiden. Prova stå där i 10 minuter så kan du räkna hur många polisbilar som kommer dit. Vill du ha bevis på det så kan jag mer än gärna skicka en print åt dig? Så man kanske inte ska tro så mycket på vad ett troll sitter och skriver om på nätet? Varför sköt dom inte människan där då? Och grävde upp det hemliga skåpet som hon då ska ha lyckats bära dit utan att nån har sett det? För övrigt hade jag velat se nån ens försöka gräva i den här skogen för tro mig jag har försökt. Det gick icket.

Hur kan du veta så mycket om Danne och vilka skolor han har gått på?
Som jag fattat det så är kevin uppvuxen i luleå och danne sollentuna, eller i vart fall är danne född och folkbokförd i stockholm.
Varifrån kommer Kevin?
Citera
2021-08-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Hur kan du veta så mycket om Danne och vilka skolor han har gått på?
Som jag fattat det så är kevin uppvuxen i luleå och danne sollentuna, eller i vart fall är danne född och folkbokförd i stockholm.
Varifrån kommer Kevin?
Vem är Danne?
Citera
2021-08-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Vem är Danne?

Haha ja du, nån snubbe som är ilag med en somalisk högskole studerande tjej vars bror tydligen har något med shottas att göra enligt intenog. Ska också vara vän med kevin och E 😂
Citera
2021-08-06, 01:32
Medlem
Från Norrbottens kuriren:

” Kan ni bekräfta att den avlidne är skjuten?

– Nej, det kan jag inte, för det vet vi ännu inte. Det är en konstaterat avliden och vi har backat därifrån. Vilka skador det är på personen det vet vi inte, och det är inga uppgifter vi går ut med, säger Fredrik Nilsson.”

2021-07-31, 00:23
Citera
2021-08-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
En tanke bara, vittnen tycks ha hört 4-6 skott om jag läst rätt, kan inte ett par av dessa skott varit av SW och co om dessa varit livvakter åt FL? Sen sprang 3 st åt ett håll och 2 st åt ett annat? Har man en gemensam agenda springer väl alla åt samma håll/flyktväg?

Jag har också tanken att det kan ha varit två grupperingar. Jag har sökt i FLs och SVs domar och bland deras vänner på fejjan utan att hitta några kopplingar dem emellan. Därför tror jag de var på motsatt sida.

Jag har gjort samma med syskonen Beckm*n. Bägge är vänner med SV, och syster R även med en av SVs medbrottslingar. Syster har ju i sin tur nära förbindelser med byborna från STHLM. Den enda kopplingen jag hittat med FL är en tidigare straffad, haschälskande äldre iranier som är vän med både syster R och FL. Han ser å andra sidan ut att vara vän med varenda brajrökare i Nb.

Så det finns en teoretisk möjlighet att den ena grupperingen består av SV och två somalier medan den andra då är FLs vänner. Men jag tvivlar. Varför har ingen föreslagit att SVs partners in crime här är samma gäng som han dömdes med senast?
Senast redigerad av Refraktor 2021-08-06 kl. 02:18.
Citera
2021-08-06, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Trodde vi vart kom fram till at Intenog är troll konto😂 Vem är dom andra da😂😂

Finns en dom/häktningsprotikoll kommer ej ihåg vilket, länkad i denna tråd för något brott som kevin samt två till begått,

Säger inte att intenog är ett troll, men finns ändå uppgifter om brott som k begått.
Citera
2021-08-06, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnbomIce
Men snälla lilla vän, du är ju uppkallad i en ordbok för ordet MYTOMAN. Du påstår att Kevin bland annat ska ha varit med dig och hjälpt till att leta nå smycke? Men konstigt nog satt han och pratade med mig vid den tidpunkten? Jag vet inte hur det går till att en människa ska kunna dela på sig och vara på två ställen samtidigt? Du yrar om en gömma som ska finnas söder i landet, förlåt men du måste ju ha ett jetplan som kan åka runt halva landet och hämta saker på bara några timmar? Sen sitter du ju och mytar ihop om Simon och varenda kotte du kan försöka googla efter? Varför gör du inte bara samhället en tjänst och loggar ut här ifrån och tar ditt trollande med dig?

Jag skrev aldrig vilken dag eller tid som vi var ute och letade efter Dannes tjej smycke. Du ger Kevin alibi vid en tidpunkt som bara han och jag känner till.
Citera
2021-08-06, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag skrev aldrig vilken dag eller tid som vi var ute och letade efter Dannes tjej smycke. Du ger Kevin alibi vid en tidpunkt som bara han och jag känner till.
Hur går det med bilden på västen? Yahye verkar ju ha en väst i alla fall.

Från en annan tråd på fb.

Yahye är med i flg han är inte nån springishar han kör hela vägen har sett han gå runt med väst o Gun under bältet.
Citera
2021-08-06, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har också tanken att det kan ha varit två grupperingar. Jag har sökt i FLs och SVs domar och bland deras vänner på fejjan utan att hitta några kopplingar dem emellan. Därför tror jag de var på motsatt sida.

Jag har gjort samma med syskonen Beckm*n. Bägge är vänner med SV, och syster R även med en av SVs medbrottslingar. Syster har ju i sin tur nära förbindelser med byborna från STHLM. Den enda kopplingen jag hittat med FL är en tidigare straffad, haschälskande äldre iranier som är vän med både syster R och FL. Han ser å andra sidan ut att vara vän med varenda brajrökare i Nb.

Så det finns en teoretisk möjlighet att den ena grupperingen består av SV och två somalier medan den andra då är FLs vänner. Men jag tvivlar. Varför har ingen föreslagit att SVs partners in crime här är samma gäng som han dömdes med senast?

Borde inte de som försvarat FL rimligtvis stannat vid platsen som övriga? Kom flera personer dit då det var folk i rörelse. Kan förstå att man kan reagera med flykt förvisso om man är inblandad i något sånt här och förmodligen mycket annat.
Nu sprang dessa 5 först tillsammans upp till skolan för att sen dela på sig där tre sprang på vänster sida om skolan och 2 på höger sida, enligt ett vittne.
Citera
2021-08-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Borde inte de som försvarat FL rimligtvis stannat vid platsen som övriga? Kom flera personer dit då det var folk i rörelse. Kan förstå att man kan reagera med flykt förvisso om man är inblandad i något sånt här och förmodligen mycket annat.
Nu sprang dessa 5 först tillsammans upp till skolan för att sen dela på sig där tre sprang på vänster sida om skolan och 2 på höger sida, enligt ett vittne.
Har en liten översiktsbild där man kan försöka spåna ut hur dom sprang. Några hade i alla fall tagit vägen upp till pizzerian efter att dom passerat skolan.

https://www.bildtagg.se/bild/czha1768bdpnl0r25dr8w0
Citera
2021-08-06, 07:37
Medlem
greta-forvetens avatar
Hade Frida och pojkvännen fiske utrustning när de blev angripna? Eller skickade dom I väg små ubåtar som åker till andra sidan klotet och drivs av solljus. Tekniken de unga kriminella har tillgång till i dag verkar inte ha några yttre gränser.

Kanske därför inte dykarna sökt av vattnet intill brottsplatsen. De vet att ubåtarna går långt. Det blir för besvärligt.

Är nog inte en tillfällighet att mycket deals görs vid strandlinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in