2021-08-06, 02:13
Medlem
develis avatar
FL: Mmh. Vad har Stefan berättat för dog nu, efteråt? Om din relation med Lena?
HD: Ingenting. För jag vill inte veta. Jag är färdig bearbetande den delen av deras relation. Så jag vill inte veta, jag är nöjd. Jag har släppt den delen bakom mig."

Kan inte vara så svårt att ha den åsikten 2019-08-28. Finns inget irritationsmoment kvar i livet.

Om man nu inte visste hur besatt hon är av LW och hur mycket hon ältar vart SD är, inkl ljuger om relationen med JS;

så skulle det ju kunna låta som det är en ordinär skilsmässa utan friktioner där resp part gått vidare, är öppna om nya relationer och osedvanligt överens.

Jag är fascinerad av hur lekande lätt hon kan ljuga.

" FL: Jag tänker om .. om när ni nu har lämnat in papper om skilsmässa, du flyttar.
HD: Aah.
FL: Hur såg ni på varandras möjlighet att träffa och inleda nya relationer?
HD: Helt fritt för var och en.

FL: Aah. Var det uttalat så?
FL: Mmh. Så det var inga problem för dig, vid det.. då så att säga ifall Stefan ville träffa
Lena?
HD:Nej.
FL: Eller om du ville träffa J*onas?
HD:Nej,
FL: Det var helt fritt fram?
FL: Aah. Och hur länge hade det varit det?
HD: ... Alltså efter jag flytta därifrån, när vi bestämde att vi skulle skiljas så har inte jag nån del i hans liv."
Citera
2021-08-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Så länge som åklagarna Å & T inte kan bevisa att det inte var MGM som satt vid sin Laptop hemma på B-vägen klockan 23:34:16 sålunda har MGM ett vattentätt alibi för tidpunkten då mordet begicks bakom Bu-p:et.

Sedan anser jag att MGM inte har någon som helst anledning att vara osannfärdig gällande detta. MGM har själv berättat att denne satt vid sin Laptop och öppnade upp ett dokument, och varför MGM skulle hitta på något sådant, det övergår åtminstone mitt förstånd.

Nej, MGM har inte ljugit om detta, detta sagt med anledning av att det finns ett bevis som klart och tydligt visat att MGM inte kan vara GM.

Jag anser på det bestämdaste, att det finns tillräckligt mycket som pekar bort ifrån MGM som GM, det finns inte någon möjlighet att MGM skulle vara den riktige GM, det stämmer inte in i den verklighet som man nu kan se.

Vi vet ju nu efter all lusläsning att BO:et hade ett leverne som inte var normalt, BO:et försummade sina egna B. genom sitt maniska beteende, BO:et sysslade med burkletarjakter till överdrift, och om inte BO:et var ute i skog och mark och jagade burkar så satt BO:et med mobiltelefonen i handen eller vid datorn utan uppehåll sålunda förlorade B:en fullständigt kontakten med sin egen M.

Sedan vet vi nu också att BO:et ofta tog hem flera manspersoner samtidigt som satt på en soffa och väntade på att få ha sex med BO:et.

BO:et hade ett mycket överdrivet begär för sex och nu har det ju också klart och tydligt framgått att BO:et hade många olika sexpartners och då blir det mycket enkelt att förstå att det lätt har kunnat uppstå svartsjuka och konflikter. I och med detta sagda är det inte längre svårt att förstå att det finns en stor mängd alternativa GM:s vilket TR och BL tog stor hänsyn till.

Enligt mig är det högintressant att kunna få veta hur väl MVM och huvamannen kände BO:et, det vill säga, hade BO:et haft flera sexuella förhållande med dessa två ?

Jag tror, att den egentliga lösningen i detta mordfallet på BO:et ligger i att polisen och åklagarna kontaktar B-bils-mannen och ber denne beskriva MVM så detaljerat som möjligt går och när sålunda Polisen och åklagarna har fått en tillräckligt god beskrivning på MVM så börjar man med att att söka igenom hela bostadsområdet på H-B:s väg där BO:et:s mobil kopplade upp sig mot en mast, och när man till sist hittat MVM så plockar man in denne på förhör och pressar MVM riktigt ordentligt för att kunna få fram sanningen, sålunda tror jag benhårt på att detta mordfallet får sin riktiga lösning.

Jag är mycket övertygad om att MVM är GM och att MVM bor någonstans vid H-B:s väg, och jag anser också att det är polisens och åklagarnas skyldighet att ta tag i detta så att man kan få ett slut på detta spektaklet som nu länge drivits mot en oskyldig MGM.

Jag hoppas verkligen att polisen och åklagarna till sist inser och förstår att dom har jagat en oskyldig MGM tillräckligt länge nu.

Mvh/ @JokerMannen

Inlägg 2020-06-20 kl 15.45 (enl min sidbrytning 8980)

Du säger att du känner LW, hur kan du byta åsikt om henne efter hennes död?

I ovanstående inlägg skriver du bla:

"Sedan vet vi nu också att BO:et ofta tog hem flera manspersoner samtidigt som satt på en soffa och väntade på att få ha sex med BO:et".
(här for du med osanning dessutom!!!!)

Det finns knappt någon som varit så bestämd i sina åsikter som du har varit, problemet är att du varit bestämd från början att SD var GM för att sedan bestämma dig för att han är helt oskyldig... och nu är SD skyldig igen. Oavsett alternativ så tjatar du hål i huvudet på andra som vill läsa i tråden.

Tips till läsare som inte följt tråden från början:
Följ inlägget ovan någon/några veckor innan och efter... det är där JM byter ståndpunkt igen (ang vem som är/inte är GM).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-08-06 kl. 08:28.
Citera
2021-08-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD: Ingenting. För jag vill inte veta. Jag är färdig bearbetande den delen av deras relation. Så jag vill inte veta, jag är nöjd. Jag har släppt den delen bakom mig."

Kan inte vara så svårt att ha den åsikten 2019-08-28. Finns inget irritationsmoment kvar i livet.

Om man nu inte visste hur besatt hon är av LW och hur mycket hon ältar vart SD är, inkl ljuger om relationen med JS;

så skulle det ju kunna låta som det är en ordinär skilsmässa utan friktioner där resp part gått vidare, är öppna om nya relationer och osedvanligt överens.

" FL: Jag tänker om .. om när ni nu har lämnat in papper om skilsmässa, du flyttar.

FL: Mmh. Så det var inga problem för dig, vid det.. då så att säga ifall Stefan ville träffa
Lena?
HD: ... Alltså efter jag flytta därifrån, när vi bestämde att vi skulle skiljas så har inte jag nån del i hans liv."

Hade nästan glömt bort det förhöret.
Vad för sorts människa är HD egentligen, kan jag fråga mig. Kan förstå att hon och SD passade så bra ihop. De ljuger lika mycket och helt ohämmat båda två.

Antingen var hon sådan redan innan hon träffade SD (av födsel, uppfostran och ohejdad vana) eller så präglades hon djupt av SD på den punkten.

Det sista hon var var väl att vara klar med den biten som handlade om Lena? Allt som framkommer från FUP visar att hon hade ett glödhett motiv till att Lena skulle röjas ur vägen - och hon har ännu inte kommit över sveket, trots att både SD och Lena är döda idag.

Så återigen ställer jag mig frågan om inte den där samtalstanten rent av är ett hinder för HD att släppa hatet och gå vidare med sitt liv. I stället underblåser tanten hatet...

.... om man nu ska tro HD, vilket man ju också bör vara ytterst försiktig med...

Har svårt att tro att en yrkesperson såsom en samtalsterapeut, har en sån usel strategi. Visst, det är helt rätt av en terapeut att låta klienten ösa ur sig hat och besvikelse, men sen måste terapeuten visa vägen ut ur eländet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-06 kl. 09:00.
Citera
2021-08-06, 09:16
Medlem
Citat:

Lena?

Jajamensan hon ljuger om mycket mer än blodsex å Stefans vägnar. Tror dessutom hon ljög i förhöret där hon hävdade att hon var ok med att S och L låg med varandra, när hon själv var sjuk och inte orkade. Hon vill sudda ut eventuell motivbild bakom mordet.

I detta indiciemål försökte både S och H förminska motivbilden betydligt. När L väl är död gäller det att reducera anledningar till att de skulle vilja få henne bragd om livet. Det var topp 1 för S i tingsrätten när han skulle förklara att han saknade motiv till mordet, då han och H allt redan separerat flera månader innan mordet. Han menade sig inte ens försökta återförenas med H då han ej var värd hennes gunst, utan han var liksom glad för hennes skull när hon gick vidare. Detta satt han och mumlade om i tingsrätten. Och han var noga med att inte försäga sig med ett enda onödigt ord, utan var hela tiden på sin vakt. Liksom ålade sig passivt fram, och ville ha förtydliganden, så han förstod frågorna korrekt innan han uttalade sig.

Och det oskyldiga lammet menade även att L ville han inte heller ha en seriös relation med, det hade han deklarerat redan 2015 att det inget offentligt skulle bli dem emellan. Så svartsjuka kunde inte heller vara ett motiv bakom mordet för hans del. Utan de var fortsatt vänner och inte osams när L väl dog. Tror till och med att han uttalade att de var de "bästa vänner" när hon blev mördad..

När L dött försatte han att spela ovetandes om motivbilden när han skrev till henne efter hennes död.
Typ vem retade du upp, åh vad lade du dig i? Eller något liknande så alla kunde förstå att L verkligen trasslade in sig i
människors business. Så det framgick att det kunde finnas flera möjliga potentiella mördare. Att marknadsföra sig som i avsaknad av motivbild var högst på hans agenda.

I Hannas första förhör framkommer på samma vis att den då försvunna kvinnan L faktiskt var en sjuk person, någon man ska akta sig för enligt kuratorns råd. Inte svara och undvika kontakt med. Underförstått L är en opålitlig typ som kan framkalla att någon vill få henne att försvinna.

Så bör man nog också betrakta många av Hannas lögn-uttalanden i förhör. När hon väl fattat att det är centralt. Så varför ljuger hon så obehindrat för PS? Jag tror ej det är så enkelt att hon ljuger för Steffes skull. Hon gör sig själv en stor tjänst. Om hon själv är inblandad vill hon ju skydda både S och sig själv, så han inte tjallar på hennes inblandning.

Om hon själv är helt ovetandes och inte inblandad i mordet för egen del varför ljuger hon då så mycket och obehindrat? Om du själv är oskyldig har du inget att dölja. Du är inte orolig för att åka dit då du vet att du själv ingenting gjort, och vet att det inga bevis finns på att du begått något fel. Så det är enligt min åsikt rätt talande. I efterhand vet vi ju att syftet till lögnerna inte heller är att återförenas med S och leva happily ever after.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-06 kl. 09:24.
Citera
2021-08-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad för sorts människa är HD egentligen, kan jag fråga mig. Kan förstå att hon och SD passade så bra ihop. De ljuger lika mycket och helt ohämmat båda två.

Antingen var hon sådan redan innan hon träffade SD (av födsel, uppfostran och ohejdad vana) eller så präglades hon djupt av SD på den punkten.

Det sista hon var var väl att vara klar med den biten som handlade om Lena? Allt som framkommer från FUP visar att hon hade ett glödhett motiv till att Lena skulle röjas ur vägen - och hon har ännu inte kommit över sveket, trots att både SD och Lena är döda idag.

Så återigen ställer jag mig frågan om inte den där samtalstanten rent av är ett hinder för HD att släppa hatet och gå vidare med sitt liv. I stället underblåser tanten hatet...

.... om man nu ska tro HD, vilket man ju också bör vara ytterst försiktig med...

Har svårt att tro att en yrkesperson såsom en samtalsterapeut, har en sån usel strategi. Visst, det är helt rätt av en terapeut att låta klienten ösa ur sig hat och besvikelse, men sen måste terapeuten visa vägen ut ur eländet.

Du skriver "och hon har ännu inte kommit över sveket, trots att både SD och Lena är döda idag".

Vad hon kommit över idag är väl inget vi vet?

Jag funderar på om HD var lika intresserad av geo innan SD blev avslöjad första gången vad gäller sin affär med LW.
SD, som vad jag förstår, ingår i någon "fem-femma"... där JG och LW ingick, var HD med i den konstellationen?
SD/LW var mycket ute tillsammans och tog burkar vad jag förstår. Var HD hemma och var "barnvakt" under tiden? Fick hon då räkna allt som SD var ute och hittade tillsammans med LW (när hon bytte geo-konto)?

LW pratade om att HD inte var med, som jag förstår var hennes (LW:s). Undrar hur många andras burkar hon inte var med och tog (tänker att det är noga vilka man varit med på plats).

Blev nog lite snurrigt detta inlägg... vad jag mest undrar är om HD varit lika intresserad av geo innan SD/LW var ute stup i kvarten?
Föddes SD/HD:s intresse för geo vid samma tid?
Citera
2021-08-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Hade också nästa själv glömt förhöret, men det fanns någonstans i bakhuvudet. Vi visste ju sen länge att H ljuger mycket, precis som Steffe. Men kan inte det bero på att det är en förutsättning att ljuga för sig själv och andra om man ska vara förmögen och stanna kvar i en sådan relation som mellan H och S?
Deras sk äktenskap är ju en stor bluff. Iallafall om man ska tro Lena och hennes perspektiv, men som åskådare till Fup tycks det ligga en hel del i det.

S ljuger för H och ger henne medicin innan han ska gå och ligga med grannen. Han försöker gaslighta henne när hon är sjuk hävdar Lena. Sen vill S ha hjälp av H att gaslighta Jerry att Jerry såg fel, Steffe var inte hos Lena. Lena berättar ju om Davidssons sjuka lögner sinsemellan och utåt, för sina olika vänner. Hur twistad och skruvat livet i Nya Hjärsta utspelar sig bland de inblandade.

Sen ljuger de vad de kan i förhör när L är död, men de blandar och varvar med sanna påståenden på områden som är mindre känsliga för motivbild, på så vis blir det hela ännu svårare att lista ut och få en helhetsbild. Tricket funkar i tingsrätten men i hovrätten tog det stopp.

Men Hanna slinker ur nätet, antagligen för att den som kan avslöja henne tiger ända in i döden. Steffe dödade hellre både Lena och sig själv, för att kunna fortsätta ljuga, hellre än att säga sanningen. Att leva som Davidsson i en sådan oärlig miljö, det är som att bygga sitt liv på sand.

Om Hanna själv varit en ärlig människa hade hon aldrig stannat kvar i 20 år hos Stefan som ljuger så han blir blå. Hon hade lämnat honom längesedan, det är min fasta övertygelse. Och även om man själv är ärlig initialt men tolererar attt den andra personen ljuger tvångsmässigt, så blir man inte opåverkad själv. Man behöver ljuga för sig själv om syftena bakom den underlåtelsen, att man tillåter det fortgå utan att markera en gräns.

Inte bara hur vi aktivt hanterat situationer, utan också vad vi ser mellan fingrarna med, berättar något om oss själva.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-06 kl. 10:12.
Citera
2021-08-06, 09:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver "och hon har ännu inte kommit över sveket, trots att både SD och Lena är döda idag".

Jag funderar på om HD var lika intresserad av geo innan SD blev avslöjad första gången vad gäller sin affär med LW.
SD, som vad jag förstår, ingår i någon "fem-femma"... där JG och LW ingick, var HD med i den konstellationen?
SD/LW var mycket ute tillsammans och tog burkar vad jag förstår. Var HD hemma och var "barnvakt" under tiden? Fick hon då räkna allt som SD var ute och hittade tillsammans med LW (när hon bytte geo-konto)?

LW pratade om att HD inte var med, som jag förstår var hennes (LW:s). Undrar hur många andras burkar hon inte var med och tog (tänker att det är noga vilka man varit med på plats).

Blev nog lite snurrigt detta inlägg... vad jag mest undrar är om HD varit lika intresserad av geo innan SD/LW var ute stup i kvarten?
Via att jag tidigare följde "Hannas heartbeat" och kollade cacher så stod det:
"Herrteamdavidsson 8/14/2011:
Familjens allra första found"
Citera
2021-08-06, 09:57
Medlem
Citat:

Om jag minns rätt var de tu inne i GC-träsket redan innan. Och det var SD som övertalade LW att testa. Hon blev lila fast i GC som SD och HD.
Citera
2021-08-06, 10:16
Medlem
Citat:
Via att jag tidigare följde "Hannas heartbeat" och kollade cacher så stod det:
"Herrteamdavidsson 8/14/2011:
Familjens allra första found"

Isf om det är från 2011 som paret hållit på med att leta burkar har HD varit sängliggande delar av tiden (alltså inte varit med på plats).

Ska det räknas burkar som HD tagit (varit med på plats) borde det vara betydligt färre. Ändå ska hon räkna in de burkar SD tagit under deras gemensamma namn.

Eftersom det verkar vara så intressant med antal/och vara på plats borde det väl finnas någon regel i geosammanhang... är det OK att flytta till nytt konto och ta med burkar vid sängliggande?
Antar att det borde vara fler än vad LW påtalade (som fusk)?
Citera
2021-08-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt var de tu inne i GC-träsket redan innan. Och det var SD som övertalade LW att testa. Hon blev lila fast i GC som SD och HD.

Kommer också ihåg att det var SD som övertalade LW att testa (och fixade namn om jag kommer ihåg rätt).

Det jag misstänker är att SD är mycket mer inne på geo än vad HD var från början. Funderar på om HD:s intresse fick nytt liv här hon upptäckte att SD/LW blev för "intima".

Tror inte att HD varit ute på lika många äventyr som SD och har inte varit med på att ta en bråkdel av burkarna som SD har. Men... de hade samma geonamn och HD flyttade över allt till sig när hon fixade eget kto, har för mig att hon skrev att det "var en dagbok".

Dessutom misstänker jag att SD var beroende av dessa kvinnor för att komma fram till en lösning av geo-gåtorna... de verkar vara mer underfundiga än SD.
Citera
2021-08-06, 10:33
Medlem
Citat:
Isf om det är från 2011 som paret hållit på med att leta burkar har HD varit sängliggande delar av tiden (alltså inte varit med på plats).

Ska det räknas burkar som HD tagit (varit med på plats) borde det vara betydligt färre. Ändå ska hon räkna in de burkar SD tagit under deras gemensamma namn.

Eftersom det verkar vara så intressant med antal/och vara på plats borde det väl finnas någon regel i geosammanhang... är det OK att flytta till nytt konto och ta med burkar vid sängliggande?
Antar att det borde vara fler än vad LW påtalade (som fusk)?

När man lyssnar på rewiern H.Å och liknande verkar regelverket inom geocachingen underordnad och förhandlingsbart, eller åtminstone en aning otydligt. Inte på liv och död, utan grundtanken med sporten är mer att på ett naturligt och finurligt vis kombinera rörelse, friluftsliv och gåtor. Om man ska gå ner på detaljnivå och bevisa att man varit eller inte varit på plats, så måste det finnas både ett sätt att bevisa och kontrollera saken. Annars blir det mer en angiveri- sport, tänker jag.

Om sådana kontrollfunktioner varit på plats hade knappast H och L behövt ha några meningsskiljaktigheter i ärendet. Istället uppstod någon tuppfäktning, som Hiding mest nämnde i förbigående.
Citera
2021-08-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
När man lyssnar på rewiern H.Å och liknande verkar regelverket inom geocachingen underordnad och förhandlingsbart, eller åtminstone en aning otydligt. Inte på liv och död, utan grundtanken med sporten är mer att på ett naturligt och finurligt vis kombinera rörelse, friluftsliv och gåtor. Om man ska gå ner på detaljnivå och bevisa att man varit eller inte varit på plats, så måste det finnas både ett sätt att bevisa och kontrollera saken. Annars blir det mer en angiveri- sport, tänker jag.

Om sådana kontrollfunktioner varit på plats hade knappast H och L behövt ha några meningsskiljaktigheter i ärendet. Istället uppstod någon tuppfäktning, som Hiding mest nämnde i förbigående.

Som Du skriver så borde detta handla om att vara ute i naturen och ha en bra dag.

Dock så verkar det inte vara så för alla inblandade efter vad som framkommit i tråden. Det finns lite "vara först/flest/antal dagar i rad" mm.

Nu är nog inte geo själva förklaringen i detta fall, bara ett ställe där SD/LW började sitt otrogna liv och sedan blev det etter värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in