2021-08-05, 16:46
Medlem
Coolvid19s avatar
Stoppa pressarna! Anna ligger på stranden och visar upp en bo(o)k hon påstår hon ska läsa. Det är nog första gången. Någon som tror vi kommer få se den boken igen eller få en recension senare?
Citera
2021-08-05, 20:02
Moderator
evilhoneys avatar
Återigen får ni en påminnelse om att detta inte är en chat!
//mod
Citera
2021-08-05, 23:25
Medlem
TPLs avatar
Har Anna köpt nya följare? Sist jag kollade stod det 56k. Tidigare har det varit nåt på 55k. Hon kanske har fått en massa nya i Spanien. Fast där vet dom ju knappt vem hon är. Konstigt.
Citera
2021-08-05, 23:53
Medlem
Anna verkar inte läsa särskilt mycket böcker. Finns inte ens några synliga i huset.
Men de två senaste böckerna hon visat upp och sagt att hon ska läsa är i alla fall
"Mytomanen" och "Lögnaren".
Kul titlar!
Citera
2021-08-06, 00:35
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har Anna köpt nya följare? Sist jag kollade stod det 56k. Tidigare har det varit nåt på 55k. Hon kanske har fått en massa nya i Spanien. Fast där vet dom ju knappt vem hon är. Konstigt.

Det var nån kändis som för någon dag sen talade gott om Anna Book ( kommer inte ihåg vem och vart jag läste det ). Det kan ha gjort att hon fått några extra följare.
Citera
2021-08-06, 00:37
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Här nedan finns några exempel på vad man ska kolla på om det är köpta följare:
https://www.dagensanalys.se/6-satt-a...-pa-instagram/
Kollat igen, 56k. Hon blockar ju friskt så varifrån kommer strömmen av nya om dom inte är köpta?
Törs inte kolla vilka som följer henne. 😬 Av det du länkade till, och kommentarer jag läst på hennes Instagram, verkar det vara många "wow" och "nice!" så det stämmer med köpeföljare.
Jag har använt vanliga namn, ibland med siffra, men utan foto. Självklart har jag inga inga följare eller nån som jag följer. Men hon har blockat mig ett antal gånger nu.
Hamnar alla i en viss ordning eftersom hon är så snabb att hitta katterna bland hermelinerna?

I kväll har dom ätit spagetti och köttfärssås fast det hette nåt finare på spanska förstås. Efter det blev det Netflix. Konstigt nog nåt textat på svenska. Anna har ju berättat om alla fantastiska serier och filmer dom bara kan se i Spanien. Kan vara bra träning om hon ska bo där "the hole tajm".

Det enda som skiljer livet i Spanien från det i Suckunge är väl havet, poolen, värmen och avsaknaden av bil (?). Har svårt att se Anna gå 1 km till fots ner till stranden.

Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Det är två böcker som handlar om henne, de passar henne perfekt.
Jag hittade inlägget där jag skrev om den där boken hon läste vid poolen under 2 somrar. Samma bok. Eller så var det samma foto hon återanvänder. Hittar inte fotot nu, kanske gör ett försök.
Citera
2021-08-06, 02:58
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Anna tiger, då det hade varit svårt för henne att förklara varför Antonio inte bor i ”deras” lägenhet.
Men samtidigt har hon fått det att låta som om han bor kvar i huset. Det där om den rena kepsen och nåt mer.
När Anna berättar nåt blir man direkt misstänksam. Det är många år nu när hon ljugit, blivit avslöjad, hittat på nya lögner. Hela tiden, hon lär sig aldrig. För många osanningar blir svåra att hålla isär.
Citera
2021-08-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag gjorde samma sak och upptäckte det här
https://postimg.cc/D8S8KM0f
Verkar som sonen (aka Snoppviftaren) flyttat ner till Spanien i början av juni.
Ska vi gissa att svärfar ordnat med boendet?
Så märkligt att Märstamorsan valt att tiga om det här….. eller kanske inte ändå

Det kan vara så att Antonio flyttade ner och bodde över sommaren. Han kanske hjälpte farfar med fixande i lägenheterna?(Lägenheten). Sedan flög han hem tillsammans med farfar. Inlägget som Vanessa skrev är sju veckor gammalt. Jag tror Antonio har sagt ifrån till mamma att han inte vill förekomma på hennes sociala medier. (vilket jag kan förstå när A.B filmar stringtrosor, halvnakna kroppar och inte har några spärrar vad hon lägger ut till allmän beskådan.)
Citera
2021-08-06, 09:42
Medlem
nickomyras avatar
Vad viktigt det är med temperaturen nu , det var precis lika varmt i Odensala för någon vecka sedan . Då satt damen inomhus och livade istället för att njuta av sol och bad och ljumma kvällar på altanen .
Citera
2021-08-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Vad viktigt det är med temperaturen nu , det var precis lika varmt i Odensala för någon vecka sedan . Då satt damen inomhus och livade istället för att njuta av sol och bad och ljumma kvällar på altanen .

En något knepig fixering vid temperatur och klockslag.
Citera
2021-08-06, 09:54
Medlem
Just frågor om temperatur har hon tidigare avvisat med att hon skiter i om det är 30 eller 28 grader ”det är varmt räcker för mig” var svaret då. Nu verkar det vara superviktigt att meddela exakt celsiusgrader. Dock vore det roligare om hon översatte till bastugrader igen.
Citera
2021-08-06, 10:40
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Just frågor om temperatur har hon tidigare avvisat med att hon skiter i om det är 30 eller 28 grader ”det är varmt räcker för mig” var svaret då. Nu verkar det vara superviktigt att meddela exakt celsiusgrader. Dock vore det roligare om hon översatte till bastugrader igen.

Ja just det ..hon kanske inte visste hur man kunde ange temperatur med mobile innan.annars brukar det kännas roligare att visa grader om det är skitväder hemma . Den här sommaren lär ingen bli avundsjuk på temperaturen i secunda casa land.
Senast redigerad av nickomyra 2021-08-06 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in