2021-08-05, 22:39
Medlem
Kan någon länka eller droppa namnet så man hittar fb kvinnans kommentar
Citera
2021-08-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Vilken stad i Sverige kan betraktas som "lugn" numer?

Man måste resa eller flytta utomlands för att få lugn numer, det är därför så många invandrare i Sverige reser utomlands. Gärna till sina hemländer som dom "flytt" från.

Så vilka gäng är det som ligger i luven på varandra?
Linköping är den sämsta staden när det gäller meningsfulla inlägg, kommer sällan fram någon information.
Citera
2021-08-05, 22:48
Medlem
Har någon från regimen uttalat sig om händelsen ännu? Inte sett nåt..
Citera
2021-08-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Så vilka gäng är det som ligger i luven på varandra?
Linköping är den sämsta staden när det gäller meningsfulla inlägg, kommer sällan fram någon information.

Jag bor i Berga, och enligt en frilansjournalist som fokuserar på gängkriminalitet i området så är det ett lokalt gäng som går under namnet Bergamaffian (bergagänget har jag sett med?) som frekvent är i luven med No Surrender MC i Skäggetorp. Det har funnits många kopplingar mellan händelser i Linköping och de skjutningar som skett i Norrköping de senaste åren med.

Som sagt bor jag i Berga och går aldrig till Berga C i princip, inte för att man är rädd utan mer för att är man där vid fel tillfälle kan man ha otur. Både denna och dödsskjutningen i Maj skedde mitt på ljusa dagen när det är som mest folk i rörelse i området. Denna gång är det även trots ökad polisaktivitet i området. Det går inte en dag utan att jag ser minst en polisbil.
Citera
2021-08-05, 22:50
Medlem
En postare på FB skrev ungefär så här:

Jag hörde skottsalvan och det small till i balkongräcket. Tog ett tag innan jag vågade resa mig upp ur soffan.

Jag skulle tro att kulan gick i plåten någonstans här.

https://www.bildtagg.se/bild/rbwi4ui1sxeehxggobhznme
Citera
2021-08-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmundx
Jag bor i Berga, och enligt en frilansjournalist som fokuserar på gängkriminalitet i området så är det ett lokalt gäng som går under namnet Bergamaffian (bergagänget har jag sett med?) som frekvent är i luven med No Surrender MC i Skäggetorp. Det har funnits många kopplingar mellan händelser i Linköping och de skjutningar som skett i Norrköping de senaste åren med.

Som sagt bor jag i Berga och går aldrig till Berga C i princip, inte för att man är rädd utan mer för att är man där vid fel tillfälle kan man ha otur. Både denna och dödsskjutningen i Maj skedde mitt på ljusa dagen när det är som mest folk i rörelse i området. Denna gång är det även trots ökad polisaktivitet i området. Det går inte en dag utan att jag ser minst en polisbil.
Du får åka till Ekholmen. Än så länge ganska lugnt...
Citera
2021-08-05, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZpekingZ
Kan någon länka eller droppa namnet så man hittar fb kvinnans kommentar

Bir+it In+ebor+ Bäcklund. +=g

"Få fast de äldre som betalar barn ! De fega krakarna som inte törs göra detta själva ! FY FAN !!! Det är NMR som ligger bakom allt, tror jag för att skrämma oss alla !"

Rubriken är: SVT Nyheter

"Vi har fler unga som skjuter, numera är det ganska vanligt att vi har tonåringar som är skyttar" säger Manne Gerell, docent i kriminologi vid Malmö Universitet.
Citera
2021-08-05, 22:58
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Har någon från regimen uttalat sig om händelsen ännu? Inte sett nåt..
Det är nog mest glada för att även om 2 skadades ses det som 1 skjutning i statistiken. Ontopic. Det säljs droger öppet utanför en skolgård i södra Linköping. Pappa går ut med hunden och blivit erbjuden. Han tycker det är rejält skrämmande.
Citera
2021-08-05, 22:59
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-linkoping-sj5rl/
Vittne till Expressen: Skytten var maskerad och helt svartklädd
Senast redigerad av Sejfu 2021-08-05 kl. 23:02.
Citera
2021-08-05, 23:04
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmundx

Bergamaffian ?? Det har jag aldrig hört förr. Bergagänget är det väl?
Citera
2021-08-05, 23:06
Medlem
Slug2s avatar
Gick ut en sväng ikväll förbi konstgräsplanen vid Skarpan och det var INGA barn där som spelade fotboll. Inte ens på vintern brukar det vara så, så jag tyckte det var konstigt. Såg sen att detta hänt, så föräldrarna håller väl barnen inne.
Citera
2021-08-05, 23:09
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Det är nog mest glada för att även om 2 skadades ses det som 1 skjutning i statistiken. Ontopic. Det säljs droger öppet utanför en skolgård i södra Linköping. Pappa går ut med hunden och blivit erbjuden. Han tycker det är rejält skrämmande.

Ånestadsskolan? När dom la ner Berga skolan har all problematik som fanns där flyttats över dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in