Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsKonung
Berga har tagit över och blivit mycket mer av ett kriminellt näste än Skäggetorp och Ryd. Dess områden var förut bra mycket värre. Men kriminaliteten i Berga har verkligen skjutit i höjden de senaste åren. Otroligt sorlig utveckling.
Det intressanta är att de dyraste adresserna i Linköping ligger bokstavligen ett stenkast från Berga. Vi pratar villor där de billigaste är 5 miljoner, vilket får räknas som mycket i Linköping.
Snackar vi närområden som Vimanshäll och Ramshäll får du inte mycket för 5 miljoner. Det säljs radhus i närheten för över 4 mille.
Jag har som sagt jobbat som hantverkare i dessa områden sen tidigt 90 tal... Dom kriminella rotera runt lite...just nu är i mina ögon ganska lugnt i Ryd...visst mycket drägg men inte så jag är rädd när jag åker in på gårdarna. Skäggetorp.... Skattegården inget ställe jag skulle gå till kvällstid.
Berga... Mycket snorungar som aldrig kommer att gå på KTH.
Tyvärr saknar ju då ca 20-30 i IQ för att dessa varelser ska förstå vad deras handlingar medför.
Tror inte att detta hänger ihop med dödsskjutningen tidigare i år.
För han var ju ett helgon enligt hans pappa....
Detta är nog liknande...på fel plats i fel tidpunkt.
Hade deras föräldrar varit kvar i Afrika hade detta aldrig hänt.
Inte ens anonyma vittnen kommer hjälpa Sverige att komma tillbaka.
Min granne blev vittne till en skjutning i Berga.. då någon blev skjuten i benet utanför pizzerian... Hen cyklade vidare. ALDRIG att hen skulle vittna mot såna här människor som dagligen våldtar Sverige dess gästfrihet.