2021-08-05, 23:13
Medlem
Ingen flashbackare på plats och kan rapportera om vad som händer på platsen nu, polisaktivitet osv?
Citera
2021-08-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Bir+it In+ebor+ Bäcklund. +=g

"Få fast de äldre som betalar barn ! De fega krakarna som inte törs göra detta själva ! FY FAN !!! Det är NMR som ligger bakom allt, tror jag för att skrämma oss alla !"

Rubriken är: SVT Nyheter

"Vi har fler unga som skjuter, numera är det ganska vanligt att vi har tonåringar som är skyttar" säger Manne Gerell, docent i kriminologi vid Malmö Universitet.
NMR, är det ett skämt eller ligger det något bakom?
Citera
2021-08-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
Bor man på nån av de lägre våningarna så får man snart ha sandsäckar istället för plåt och räcke på balkongerna i Sverige om det fortsätter så här.
Det märkliga är ju att det inte är mer än några hundra meter fågelvägen från Berfa C till polisstationen - ändå är smågangstrarna trygga med att mitt på ljusa dagen skjuta på folk. Så liten är respekten för polisen.
Citera
2021-08-05, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
NMR, är det ett skämt eller ligger det något bakom?
Om du kikar lite på tantens tidigare inlägg på sin egna sida, så förstår du
Citera
2021-08-05, 23:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Det märkliga är ju att det inte är mer än några hundra meter fågelvägen från Berfa C till polisstationen - ändå är smågangstrarna trygga med att mitt på ljusa dagen skjuta på folk. Så liten är respekten för polisen.
Vad ska dom vara oroliga för? Dom får lite saft och bulle på stationen och släpps sen ut i det fria. Jag har också tappat all respekt för rättsväsende och denna vidriga regering.
Citera
2021-08-05, 23:23
Medlem
vikturrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Ingen flashbackare på plats och kan rapportera om vad som händer på platsen nu, polisaktivitet osv?

Åkte förbi för en timma sedan. Hela området var avspärrat då. Snutar överallt. Fick åka bil på cykelvägen för att kunna komma hem
Citera
2021-08-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Ånestadsskolan? När dom la ner Berga skolan har all problematik som fanns där flyttats över dit.

Är övertygad om att fallet är så...jag gick på ånestae när Berga skola fanns, då var ånestad en bra skola med minimal problematik.
Har varit på ånestad en del gånger nu på senare år och man ser verkligen resultatet av nedläggningen av Berga skola nu. Katastrof!
Citera
2021-08-05, 23:25
Medlem
"En kvinna som bor i området satt på balkongen när hon hörde flera skott.
– I början var det fyra, fem och sen blev det mycket, jag kunde jag inte räkna. Jag gick direkt och ringde polisen, säger hon. "

"En person som bor i närheten av brottsplatsen berättar att ett tiotal skott hördes. Skjutningen ska ha inträffat i närheten av en lekpark, som nu är avspärrad."

"Två yngre män har förts till sjukhus med kritiska skador, enligt polisen."

Sedan när räknas 16-åringar som män?

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-linkoping-sj5rl/
Citera
2021-08-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Om du kikar lite på tantens tidigare inlägg på sin egna sida, så förstår du
Tanten? Hittar inga inlägg från någon Tant.

Vet du vem som klippt vem?
Citera
2021-08-05, 23:29
Medlem
Majgulls avatar
Torsdagen den 19 maj 18.45 blev Abdi''''' skjuten på gångvägen vid tallkullen (100 m från gården vid lekplatsen som ikväll är avspärrad).

Torsdagen den 8 juli mitt på dagen klev en maskerad snubbe in på ett hak i city och sköt (ingen blev träffad)

Torsdagen den 29:e juli nån gång på kvällen skedde en grov misshandel på samma gård där det ikväll blev avspärrat...

Ikväll, torsdagen den 5:e augusti skedde alltså skjutning dels bakom busshållplatsen vid söderleden precis där en lekplats och en gård ligger, plus utanför berga centrum tvärs över söderleden då.

Det är nåt med torsdagar!

Bor ca 20 m från mordplatsen vid gångvägen, denna gång hörde jag inte skottlossningen tack och lov. Förra gången skrek kompisarna att det var skäggetorp och att de skulle hämnas. Är detta nån slags vendetta mellan dom och kan vi vänta oss att kulorna ska vina runt öronen på oss varenda gång vi ska gå till affärn?
Citera
2021-08-05, 23:30
Medlem
En arab avliden nu
Citera
2021-08-05, 23:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
”Vid en lekpark” då är det väl någon som sålt knark i fel territorium...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in