Citat:
Ursprungligen postat av
ruy.lopez
1. TH er skyldig i drap (og mest sannsynlig fått hjelp) - dvs bortføringen av AEH er en villedning!
2. TH er utsatt for et komplott av noen han kjenner og det er de som har drept AEH!
3. TH er helt klart uskyldig og bortføringen er reell og er utført av noen med økonomisk motiv.
4. Andre teorier!
Hva tror du? Kommenter gjerne hvilken retning/teori du støtter!
Står fast på alt. 3 av flere grunner. Tom Hagen virker som en særdeles oppegående fyr. Er halve formuen motivet politiet har hengt seg opp i så ville han etter min mening garantert gjort dette på en MYE enklere og mindre risikabel måte.
All den tid han med all sannsynlighet må ha hatt hjelp til flere av oppgavene her så skal altså en mediesky, skeptisk og kontrollfreak betale noen som kan presse ham for penger resten av livet. Over mitt lik!
Jeg tror organiserte kriminelle har planlagt og utført dette. Tatt det så langt som de turte. Drept og gjemt dama og endte opp med de pengene de fikk for "livstegnet". Så går slike folk videre til neste offer.
I mitt hode kommer man langt med sunn fornuft og logikk. Jeg tviler på at en mann på 70 år klarer å lure alt og alle. Ha 30-40 politifolk i hæla i snart 3 år uten at de klarer å sette mannen fast på noen som helst måte.
To uavhengige damer mener å ha sett AEH delvis bundet i baksetet på en bil i Ås noen timer etter hendelsen i Sloraveien. Da så det ut til at hun ba om hjelp. Bilen ble ført av en mann med hette og en annen mann med hette eller maske. Hva er sjansen for at det skjer, samme dag?
Saken er hinnsides merkelig for det er definitivt også ting som ikke peker i favør TH. Mange ting i saken virker til å kunne vært gjort slik at det skal se ut som et plott mot Hagen.