2021-08-05, 20:00
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
När sålde du Indutrade?

Tidigt i våras när jag sålde av allt på börsen - ja ja ja - rub it in! - vet att de gått som tåget...

EDIT; tar igen det när kraschen kommer, ingenting jag investerar i, var just det jag ville koma ifrån...
Citera
2021-08-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Bevisar att fonder är för böcklingar och fruntimmer. Högvolatila axier is the way.
Det är så härligt att vakna upp med hjärtflimmer och lös i kistan varenda dag för att följa kurvorna

Haha wooord, cessatech är ju fan ett tväräkta EKG!
Men den blir inte speciellt långvarig i portföljen heller
Citera
2021-08-05, 20:57
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Fast jävligt dumt att gå in när vi ser en QE uppumpad bubbla - ok, kanske inte kraschar i morgon, men samtidigt väldigt lite höjd på, tror det blir en hel del vinsthemtagningar som gör att nästa vecka backar rejält.
Bara det att börsen är så lurig, det man tror ska ske händer aldrig. Investerare är flockdjur, de följer varandra. Det kan mycket väl hända att börsåret 2021 slutar på en uppgång på 50%. Vem vet?
Citera
2021-08-05, 21:01
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Bara det att börsen är så lurig, det man tror ska ske händer aldrig. Investerare är flockdjur, de följer varandra. Det kan mycket väl hända att börsåret 2021 slutar på en uppgång på 50%. Vem vet?

Nej... ...redan en bubbla, många har tappat jobbet och gör vinsthemtagningar i höst. Internationella placerare lär snarare lämna än hitta till OMX - upp 50 % omöjligt. Snarare tror jag bubblan spricker snart, allt tyder på det (utom den perverst låga realräntan).
Citera
2021-08-05, 22:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Hehe.. Det är ju också en anledning.
-1,23% idag, gamingbolagen åker på smocka efter smocka, men jag anar en vändning inom kort... Resten går skapligt.

Edit; Bäst idag är Kambi, plus 8455:- Hade noll koll på handelsstoppet. Plötsligt ser jag i bevakningslistan att Kambi är ned 35% Tog en rå chansning och köpte 430 st som jag behöll i ca 90 min.

Jaha det gick ju skitbra att hålla mig borta från tråden
Snygg trade! Ja, såg det, de kämpar, har Stillfront och Evo på bevakning. Själv back 1k och det är AegirBio som tappar. Skoj dock är att jag redan ligger ca 3k plus på ExpreS2ion och Bavarian. Hoppas bygga på dessa innehav om/när det dyker upp lägen. Tyvärr mindre innehav nu i portföljen.
Citera
2021-08-05, 22:34
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Haha wooord, cessatech är ju fan ett tväräkta EKG!
Men den blir inte speciellt långvarig i portföljen heller

Nu blir du rik som ett troll på ExpreS2ion, upp 11% idag. Jag som försökte komma in en bra bit under 40, haha, yeah right. Jäkla flyt att man sköt några salvor mellan 40-50. Slutade på 56,30 idag.

Edit: Nej det var inte flyt. Bra beslut var det.
Citera
2021-08-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Stämmer bra in på mig också, har suttit på lite kapital men tyckt börsen varit övervärderad och försökt vänta in "det stora raset". Om och när det äntligen kommer så rycks man med i pessimismen och tappar tron på aktier, så då vågar man ändå inte köpa. Hur man än gör blir det fel, så det enda rätta är nog att spara långsiktigt och inte titta på hur börsen går just för tillfället.

Fet: Mycket viktig poäng. Det är minst lika svårt att pricka en botten som en topp. Om marknaden snabbt går ner -20%, vad är det då som säger att raset inte ska fortsätta till -30, 35, eller -40%? Vem vågar försöka fånga den fallande kniven? Därför är det många likvid-nissar som missar sitt "gyllene läge" och köper först när återhämtningen är ingång och trenden är tydligt bull. Med tanke på att likvid-nissen troligtvis missat en del uppgång innan raset också, har hen ändå knappt slagit index och likväl kunnat legat lång hela tiden, och undvikit en del stress och hjärtklappning.

Nä, bättre att ligga lång och månadsspara (köp i uppgång och fall). Iaf på lång sikt. Visst, aldrig kul att hänga med ner i en dipp, men historien lär oss att man alltid kommer igen, bara man har psyke nog att "rida ut stormen" och inte sälja ut sig på botten.
Citera
2021-08-05, 22:44
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jaha det gick ju skitbra att hålla mig borta från tråden
Snygg trade! Ja, såg det, de kämpar, har Stillfront och Evo på bevakning. Själv back 1k och det är AegirBio som tappar. Skoj dock är att jag redan ligger ca 3k plus på ExpreS2ion och Bavarian. Hoppas bygga på dessa innehav om/när det dyker upp lägen. Tyvärr mindre innehav nu i portföljen.

Håll särskild koll på EVO, de är som Elkem i kubik.. Träffar du hyfsat rätt gör du fina pengar.
Stillfront är ett bottenragg som kan gå hem, eller ej..
Citera
2021-08-05, 23:41
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Håll särskild koll på EVO, de är som Elkem i kubik.. Träffar du hyfsat rätt gör du fina pengar.
Stillfront är ett bottenragg som kan gå hem, eller ej..

Yes, har kikat länge på EVO, har nu en plan att plocka in den kring 1350. Trodde först att den skulle ned 1200-1300, men den köttar på vid 1350 senaste rasen.

Visst ja, vår käre Elkem där du cashade ut. Status här: ligger hela 4,09% plus, har inte sålt av någonting, där skall det tjänas mer!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-08-05 kl. 23:42. Anledning: Korrigering
Citera
2021-08-05, 23:48
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yes, har kikat länge på EVO, har nu en plan att plocka in den kring 1350. Trodde först att den skulle ned 1200-1300, men den köttar på vid 1350 senaste rasen.

Visst ja, vår käre Elkem där du cashade ut. Status här: ligger hela 4,09% plus, har inte sålt av någonting, där skall det tjänas mer!

Jag är inne igen med 14731 aktier. Läste SEB;s riktkurs och (sann)drömde om en kurs på 38 NOK.
Kan inte leva med mig själv om jag har offrat all tid för 5000 spänn.
Citera
2021-08-05, 23:54
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Jag är inne igen med 14731 aktier. Läste SEB;s riktkurs och (sann)drömde om en kurs på 38 NOK.
Kan inte leva med mig själv om jag har offrat all tid för 5000 spänn.

Haha, strålande nyheter. Då glider vi vidare mot sötebrödsdagar!
Citera
2021-08-06, 14:45
Medlem
MrLevaLivets avatar
+6k. Detta får gärna stå sig, AegirBio rusar 12%, Intervacc upp över 2%, ExpreS2ion och LUNE går plus. De röda innehaven orkar inte jävlas tillräckligt...än så länge iaf.

Edit: Det som hänt är att AegirBios Covidsalivtest nu godkänts i Thailand. Synd att jag missade att fylla på när den stod kring 300 för några dagar sedan, snacka om spel mot ett mål.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-08-06 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in