Citat:
Ursprungligen postat av
olofzzon
Jag driver absolut… INTE med dig
Hehe, nu har elefantölen börjat slå….
Men jag förstår dig… är ochså litte av 1 rätt stavnings polis !
Men serioso: Vore det inte klädsamt om den som kom med påståendet, backade upp det med någon fakta eller åtminstone en förklaring, istället för ”öhh tengk skälv fö faaen!!!1!”
Förstår inte hur man kan tycka att inte alla uppgifter som krävs finns. Förutom var jag handlar och det kommer jag aldrig att avslöja.
Klarar man inte av att leta upp var man hittar lämplig produkt och/eller klarar av att ladda hem data och skapa formler i excel så ska man nog inte handskas med sånt här. Man får inte göra det för lätt, vill inte höra att nån med bristande kunskaper haft för låg riskmedvetenhet och klantat bort sitt kapital. Den här metoden är för de som är strukturerade och förstår vad de håller på med.
Formel och typ av produkt har jag presenterat ett flertal gånger. Skulle vara roligt om nån kunde testa lite själv med olika underliggande, riktning, hävstång och säkerhetsmarginal. Inte troligt att just omx30, bull, 160 i häv och 80 gånger i säkerhetsmarginal är det allra mest optimala, även om det med 1 mille i startkassa ger en vinst på
Minst 300 000 per år så finns det säkert nåt som ger ännu bättre.