Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Sant. Men Micke är tjugofem år äldre. Micke har spenderat de senaste tjugo åren helt ensam i sin egen värld med sina egna fantasier. All kontakt med yttervärlden har varit med föräldrar/personal som gett honom allt han pekat på eller med troll som i många fall snälltrollat honom. David är inte där än, han har folk runt omkring sig och stimuleras änsålänge socialt av sin skolgång. Det återstår att se ifall David också hamnar mol allena i någon slags CP-lägenhet när han tvingas ur mukbang-boet? Han är redan på LSS-boende minst en gång i veckan när familjen tröttnar på honom. Han har dessutom en lindrig utvecklingsstörning enligt vad Maria berättade i en film nyligen. Risken finns att han fyller arton och får ett sjukbidrag och en LSS-tvåa i något höghus och sedan glöms han bort med sina matlådor och allt perversare fantasier. Och sedan går åren...
Iofs kanske lite tidigt att spekulera om det än men jag tycker mig se beteenden som jag känner igen. Ett annat oroande faktum är att han inte är den ende i familjen med diagnoser. Alla Marias ungar har hela ryggsäcken full med bokstavskombinationer. Värst är aggrotrollet Andreas som inte går att ha i möblerade rum. David är väl näst värst drabbad. Det är en underhållande samling individer, helt klart.
Underhållande var ordet, sade Bull! Och du har rätt. David går fortfarande i skolan och har utomstående runt sig på ett annat vis. Definitivt! Känner ändå att det finns en markant skillnad i deras respektive karaktärer, där David faktiskt verkar intresserad av vad andra tycker. Å inte
bara för att få fler likes och prenumeranter, även om det givetvis lockar starkt just nu.
Men visst, vad händer sen? Jag hoppas du har fel. Hoppas alltså... Beträffande A håller jag helt med dig, hur det blir för honom när inte "kortis" finns längre vill jag inte ens tänka på. [Tydligen utbildar han sig till kock, så lyckas han där kan det ju faktiskt bli rätt ok trots allt.]