2021-08-05, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Berätta vilken frisk människa utan kunskap inom juridik kallar sig jurist…?
Just det - ingen.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Med ordet jurist i Sverige menar vi vanligen en person som har genomgått en juristutbildning vid ett universitet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jurist
Visst jurist är inte är en skyddat titel men en person som utger sig för att vara jurist, eller inte klargör sin bristfälliga formella utbildning och ta betalt för juridiska tjänster kan man med fog kalla för skojare.

Advokater brukar vara mycket noggranna med att påtala att vem som helst kan kalla sig jurist och vara juridiskt ombud.

För övrigt driver Esbjörns advokat samma linje som Binninge.
2021-08-05, 18:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ledsagaren var med för att utgöra ett tyst hot så Esbjörn skulle hålla sig till manus. Ebbas advokat genomskådade detta och hotet fick kalla fötter.
Bankpersonalen hade reagerat om förhållandena varit normala och man förbjudit ett ombud att delta. Nu verkar ingen ha gjort så - varför jag misstänker att även bankpersonalen uppfattade bihanget som lite lurig i sin roll…

Var de på en bank och hade mötet? Trodde i min enfald att det var på Katrins kontor eller liknande.
2021-08-05, 18:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Advokater brukar vara mycket noggranna med att påtala att vem som helst kan kalla sig jurist och vara juridiskt ombud.

För övrigt driver Esbjörns advokat samma linje som Binninge.

Ja, det är inte olagligt, men kan vara oetiskt, och ifall man ger sken om att vara kunnigare än man är, även bedrägligt.
2021-08-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, det är inte olagligt, men kan vara oetiskt, och ifall man ger sken om att vara kunnigare än man är, även bedrägligt.
För att avgöra någons kunnighet måste man väl veta vad personen läst och gjort under sitt liv, annat vore direkt oetiskt.
2021-08-05, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Var de på en bank och hade mötet? Trodde i min enfald att det var på Katrins kontor eller liknande.
Men du reagerar inte på martinators extremt drivna spekulationer?
2021-08-05, 19:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ledsagaren var med för att utgöra ett tyst hot så Esbjörn skulle hålla sig till manus. Ebbas advokat genomskådade detta och hotet fick kalla fötter.
Bankpersonalen hade reagerat om förhållandena varit normala och man förbjudit ett ombud att delta. Nu verkar ingen ha gjort så - varför jag misstänker att även bankpersonalen uppfattade bihanget som lite lurig i sin roll…
Ha ha ha, du vet att detta inte är en tråd om en kommandet skräckroman va? Dina fantasier säger mera om hur du är och hur du betraktar din omvärld. Än vad som hände på det där mötet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det diskuteras friskt i tråden om vilken part som gått till media ?
Efter MUF:n i Uppsala tingsrätt så gav Esbjörns ombud ett kort och bra uttalande till media. Ebba hade däremot ställt ut bord och hade en presskonferens efter.
Vem är mediakåtast?
Ebba hoppades förstås fortsätta regissera denna historia till sin egen fördel.
2021-08-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ha ha ha, du vet att detta inte är en tråd om en kommandet skräckroman va? Dina fantasier säger mera om hur du är och hur du betraktar din omvärld. Än vad som hände på det där mötet.
Ebba hoppades förstås fortsätta regissera denna historia till sin egen fördel.
Vad hände på mötet och vem var denna mystiska anonyma kvinna som var så obligatorisk på mötet? Varför hålls hennes identitet hemlig till varje pris? Om hon kan vittna om oegentligheter så är det mycket märkligt att hennes identitet döljs så effektivt.

Man får nästan för sig att hon är ett andeväsen i Kubuns fantasi. Jag undrar om det helt enkelt var föraren på färdtjänsttaxin?
2021-08-05, 19:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Men du reagerar inte på martinators extremt drivna spekulationer?

Jag reagerade på det där med att de var på banken, för det stämde inte överens med min bild var det var. Det i sin tur skapar konflikter i min teori (som jag publicerade förut idag). Att verifiera min egen teori står över att tillfredsställa andra i den här tråden. :-)
2021-08-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag reagerade på det där med att de var på banken, för det stämde inte överens med min bild var det var. Det i sin tur skapar konflikter i min teori (som jag publicerade förut idag). Att verifiera min egen teori står över att tillfredsställa andra i den här tråden. :-)
Du kan absolut ha rätt angående plats.
Men jag vidhåller nog att Esbjörns följeslagare var med för att se till att Esbjörn höll sig till manus och att hon blev påkommen och drog som en avlöning.
2021-08-05, 19:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du kan absolut ha rätt angående plats.
Men jag vidhåller nog att Esbjörns följeslagare var med för att se till att Esbjörn höll sig till manus och att hon blev påkommen och drog som en avlöning.
Men hur rimligt tycker du det låter att en aktad advokat ställer sig och påstår sig veta att en person är med av onda avsikter?
2021-08-05, 19:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad hände på mötet och vem var denna mystiska anonyma kvinna som var så obligatorisk på mötet? Varför hålls hennes identitet hemlig till varje pris? Om hon kan vittna om oegentligheter så är det mycket märkligt att hennes identitet döljs så effektivt.

Man får nästan för sig att hon är ett andeväsen i Kubuns fantasi. Jag undrar om det helt enkelt var föraren på färdtjänsttaxin?
Jag tror att denna kvinnan har bevittnat en namnteckning
2021-08-05, 19:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men hur rimligt tycker du det låter att en aktad advokat ställer sig och påstår sig veta att en person är med av onda avsikter?
Om han dansar efter Binninges pipa så är väl inhen direkt förvånad.
Halvsanningar haglade ju ur hans mun stup i ett

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in