2021-08-05, 18:03
Medlem
Det diskuteras friskt i tråden om vilken part som gått till media ?
Efter MUF:n i Uppsala tingsrätt så gav Esbjörns ombud ett kort och bra uttalande till media. Ebba hade däremot ställt ut bord och hade en presskonferens efter.
Vem är mediakåtast?
2021-08-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
😂😂😂😂😂
Så ombudet blir vittne nu?
Det här blir bra bättre och bättre 😂😂
Kan du inte bara gå och skjuta dig ? 😂😂😂
Skulle Binninge sitta på mötet blunda och hålla för öronen och låta Esbjörn sköta allt själv menar du? Det fanns alltså ingen där som kunde vittna efteråt om vad som hänt eftersom de antingen var klienter eller ombud? Du verkar riktigt snurrig nu.

Vem är denna unga kvinna som enligt dig är den enda som skulle kunnat vara ett vittne för vad som hände på mötet?
2021-08-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att ledsagaren inte fick vara med på mötet oavsett vilken anledning, kommer från ledsagaren själv. Det är här mitt trovärdighetsdilemma kickar in. Hon har i efterhand berättat för Binninge som långt senare har berättat för kubun. Ledsagaren själv är helt okänd vem hon är.

Varför har Binninge inte via inlagor tagit upp det högst olämpliga i att en ledsagare utestängs från ett planerat möte? Eller gått till Brännström med vad som hände. Det är perfekt ammunition i deras ställningskrig. Ett riktigt omoraliskt beslut av Katrin, om det är sant. Det hade blivit en fet spik i Ebbas kista.
Ledsagaren var med för att utgöra ett tyst hot så Esbjörn skulle hålla sig till manus. Ebbas advokat genomskådade detta och hotet fick kalla fötter.
Bankpersonalen hade reagerat om förhållandena varit normala och man förbjudit ett ombud att delta. Nu verkar ingen ha gjort så - varför jag misstänker att även bankpersonalen uppfattade bihanget som lite lurig i sin roll…
2021-08-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Inget pekar på det, har du andra uppgifter får du gärna dela med dig.

Hade några såna funnits kan jag lova att dom dragits fram vid det här laget.

Personen som öppnade för affären tillhörde Ebbas krets.
Personen som utformade kontraktet tillhör Ebbas krets.
Personen som bevittnade påskrift tillhör Ebbas krets

Stämmer inte detta?

Vart vill du komma med detta svammel? självklart använder sig Ebba av sina vänner och släkt i en sån här affär, som dom flesta. Vad initierar du, att hon skulle tagit hjälp av ett gäng random lallare från gatan. Det du skulle fundera lite på istället är varför Esb inte tog hjälp av sina vänner, va inte nån av kärringarna gift med en mäklare exempelvis? Jo sannolikt för han visste vilket jävla tjafs det skulle bli på hans "vänner". Gissar att han trodde "vännerna " skulle bli lite purkna, men ändå respektera hans beslut om att sälja rucklet, men istället tog det hus i helvetet och resten är historia....
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nu har du nog missuppfattat saken lite, vad andra tror eller inte intresserar inte mig, du har gjort ett uttalande, jag ber om bevis på att det är sant.

Kan du inte visa på att det var en huvudförhandling där juristen deltog är du per se en lögnare.
Må så vara för dig men inte för de som ser att jag inget annat har gjort än återgett vad Binninge sagt mig föreligga. Det är väl för fan inte att ljuga din gaphals?! Jag vet inte ens var han var men vem som helst förstår väl att mötet per Teams måste ha varit inplanerat så det väl var direkt efter eller före eller i en paus från tinget. Ja det var allt....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Berätta, vad är utbildningen till den skyddade yrkestiteln jurist?
Berätta vilken frisk människa utan kunskap inom juridik kallar sig jurist…?
Just det - ingen.
2021-08-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ett råd: Läs gärna inlägget så du förstår vad du skrivit innan du klickar på den gröna rutan "skicka svar"
Ebba och Åkl räknas väl som vittnen?
Är Åkl den unga kvinnan som skulle vara med på mötet då Esbjörn vände i dörren? Ovanligt namn.
2021-08-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det diskuteras friskt i tråden om vilken part som gått till media ?
Efter MUF:n i Uppsala tingsrätt så gav Esbjörns ombud ett kort och bra uttalande till media. Ebba hade däremot ställt ut bord och hade en presskonferens efter.
Vem är mediakåtast?
Alltså - nu är du så långt fram i tiden att det är löjligt.
Esbjörns part hade ju hängt i media rätt länge när detta skedde.
2021-08-05, 18:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Berätta, vad är utbildningen till den skyddade yrkestiteln jurist?

Med ordet jurist i Sverige menar vi vanligen en person som har genomgått en juristutbildning vid ett universitet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jurist

Citat:
En jurist, i vanlig mening någon som avlagt juristexamen (Jur.kand/LL.M.), är utbildad för att kunna analysera och lösa juridiska problem samt tolka lagar och andra författningar, lagförslag, lagförarbeten, rättsavgöranden och avtal.

Visst jurist är inte är en skyddat titel men en person som utger sig för att vara jurist, eller inte klargör sin bristfälliga formella utbildning och ta betalt för juridiska tjänster kan man med fog kalla för skojare.
2021-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Alltså - nu är du så långt fram i tiden att det är löjligt.
Esbjörns part hade ju hängt i media rätt länge när detta skedde.
Det var väl intervjuer med Esbjörn både i huset och på Odalgården om jag minns rätt. Sen har Binninge uttalat sig varje gång han skickat nya inlagor till tingsrätten. Om jag inte minns fel så har Ebbas ombud påpekat det olyckliga med att de fått ta del av handlingarna via media.
2021-08-05, 18:28
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Vilken ”jurist” avser du?
Binninge bör inte benämnas jurist då han saknar vederbörlig utbildning.
Ombud eller charlatan är bättre.

Soory glömde "sk" jurist.
2021-08-05, 18:39
Medlem
Citat:
Berätta vilken frisk människa utan kunskap inom juridik kallar sig jurist…?
Just det - ingen.
Vem gör det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in