2021-08-05, 17:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Det var meningen att detta åldringsbrott skulle ske u det tysta oxå. Enligt den planen Ebba hade skulle hon suttit på bryggan i sitt topp renoverade hus just nu. Och ingen skulle frågat hur hon köpt det.

Du förhärdar dig min gosse. Ebba står inte åtalad för något åldringsbrott. Ändå skriver du det och du har även skrivit att du anser hennes plats är på Hinseberg. Varifrån kommer denna oresonlighet och oförsonlighet?

Bryggan är väl dessutom inte en privat utan tillhör en samfällighet eller det fanns servitut på den, så särskilt trevligt hade det inte varit, om inte grannarna är trevliga att umgås med. Dessutom hade säkert inte huset varit färdigrenoverat vid detta laget, fanns en hel del att göra där.
Senast redigerad av DeValera 2021-08-05 kl. 17:35.
2021-08-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja personen i fråga är en gemensam bekant och hon ska väl vittna ?
Det står så i planeringen för rättegången. Men Spakur har nog missat den lilla detaljen för den skulle krångla till hans lilla teori om att ingen som känner Esbjörn har varit med i processen. Där föll den teorin ihop som ett korthus.
2021-08-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nu gör du ju bort dig totalt hos oss som inte tycker det är roligt när någon avsiktligt missförstår. Sån monstruöst obstruktion - säkert en 8-poängare i Ebba-stallet
Missförstånden bygger ju på din förmåga att uttrycka dig begripligt.
Binninge kan inte både delta vi teams och sitta i en huvudförhandling samtidigt. Dessutom hade jag ju rätt i när jag sa att Binninge aldrig kopplades upp mot teams utan helt uteblev.
Frågan återstår dock - vad gjorde Binninge hela dagen, förutom att han sket högaktningsfullt i sin klient. En klient han åtog sig för att ingen klåpare skulle ställa till det.
Fan ironin i det är svårslagen.
2021-08-05, 17:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle nästan tro det. Att påstå att Esbjörn skulle vara ensam på mötet där Binninge enligt uppgift från Kubun satt uppkopplad i en timme och väntade verkar helsnurrigt. Men det saknas krav på logik och sanning i alla andra sammanhang så det är väl iofs konsekvent.
Den förra hoppade jag över men denna lockade du mig tillbaka för. Ja där är enda gången jag framfört något som jag trodde och som var fel. Mötet var planerat för en timme men blev aldrig uppkopplat eftersom Esbjörn inte klarade av å sitta fysiskt ensam mitt emot Ebba med advokat. Fast även vad det gäller detta så tror jag du såg att jag redan rättat till uppgiften om Teams...eller hur?

Jodå, trollet trollar.....

Ja det var ett krav från Ebbas advokat, att ledsagaren inte fick vara med under mötet, så inga vittnen skulle finnas om hur "husaffären" egentligen gått till. Snacka om att ha dåligt samvete. Vem vill inte ha vittnen till att vittna? Det hör man ju dagligen polisen beklaga sig för och sånt vill inte Ebbas advokat ska få finnas till eller ja begränsa.
Senast redigerad av kubun 2021-08-05 kl. 17:48.
2021-08-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej det är inte upp till mig, det är upp till dig att bevisa att det stämmer. Fan vanlig nätetikett, den som hävdar något har också att bevisa det.
Jag hävdar inget utan ber om bevis.

Seså plats i korgen nu och kom med bevis.
Det var ett jäkla tjat på dig då!
Tycker väl du är svaret skyldig till varför Ebba ska förstöra livet för Esb för att hon inte får köpa hans hus när det finns åtskilliga andra som vill sälja sina hus?

Ebba är verkligen inte den vassaste kniven i lådan om hon först saboterar 82-årige Esbjörn liv, begår brottet grovt förtal och sen slänger in KD i potten (i stundande valår) för att hennes ego inte kan släppa taget om fastigheten.
Hur fan kan hon vara så jäkla korkad?

Esbjörn må vara virrig men Ebba har tappat förståndet. Att partistyrelsen bundit fast sig så hårt vid masten och inte fimpar sänket är obegripligt.
Senast redigerad av 90510 2021-08-05 kl. 17:52.
2021-08-05, 17:49
Medlem
Citat:
Den förra hoppade jag över men denna lockade du mig tillbaka för. Ja där är enda gången jag framfört något som jag trodde och som var fel. Mötet var planerat för en timme men blev aldrig uppkopplat eftersom Esbjörn inte klarade av å sitta fysiskt ensam mitt emot Ebba med advokat. fast även detta tror jag du såg att jag redan rättat till uppgiften om Teams...elledr hur?

Ja det var ett krav från Ebbas advokat, att ledsagaren inte fick vara med under mötet, så inga vittnen skulle finnas om hur "husaffären" egentligen gått till. Snacka om att ha dåligt samvete. Vem vill inte ha vittnen till att vittna? Det hör man ju dagligen polisen beklaga sig för och sånt vill inte Ebbas advokat ska få finnas till eller ja begränsa.
Så Binninge skulle inte vara med på mötet eller räknas han inte som ett vittne?

Att någon deltar i realtid med bild och ljud räknas väl ändå som ett deltagande som kvalificerar att man kan vittna om vad som skett?
2021-08-05, 17:52
Medlem
Citat:
Den förra hoppade jag över men denna lockade du mig tillbaka för. Ja där är enda gången jag framfört något som jag trodde och som var fel. Mötet var planerat för en timme men blev aldrig uppkopplat eftersom Esbjörn inte klarade av å sitta fysiskt ensam mitt emot Ebba med advokat. fast även detta tror jag du såg att jag redan rättat till uppgiften om Teams...elledr hur?

Det vet du ju inte eftersom Binninge aldrig hörde det som sades. Och ingen på banken verkar ju ha reagerat - vilket de absolut gjort om någon part nekat någon att vara med. Nej det ligger en hel kennel begravd här vad gäller det där bihanget stackars Esbjörn tvingades släpa med sig.

Ja gissar att personen som var med Esbjörn var med för att utöva påtryckning mot Esbjörn att säga rätt saker. Ett hot i klass med, storebror ser dig, och det kommer bli jobbigt om du inte håller dig till vår historia. Ebbas advokat genomskådade detta och personen fick kalla fötter och drog.
2021-08-05, 17:57
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Du behöver inte tro på vad jag säger - helt ok, men när du vill få andra å tro lika fånigt som du i detta fall då har du gått ordentligt vilse. Hur kan du bara tro att nån är intresserad. Vad ditt folk är intresserade av är att du lägger fram bevis å täpper till truten på mig. De vill inte (längre) se dig hävda att jag borde det och just för att jag inte bryr mig i det. Se så sjas...

Nu har du nog missuppfattat saken lite, vad andra tror eller inte intresserar inte mig, du har gjort ett uttalande, jag ber om bevis på att det är sant.

Kan du inte visa på att det var en huvudförhandling där juristen deltog är du per se en lögnare.
2021-08-05, 18:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Den förra hoppade jag över men denna lockade du mig tillbaka för. Ja där är enda gången jag framfört något som jag trodde och som var fel. Mötet var planerat för en timme men blev aldrig uppkopplat eftersom Esbjörn inte klarade av å sitta fysiskt ensam mitt emot Ebba med advokat. Fast även vad det gäller detta så tror jag du såg att jag redan rättat till uppgiften om Teams...eller hur?

Jodå, trollet trollar.....

Att ledsagaren inte fick vara med på mötet oavsett vilken anledning, kommer från ledsagaren själv. Det är här mitt trovärdighetsdilemma kickar in. Hon har i efterhand berättat för Binninge som långt senare har berättat för kubun. Ledsagaren själv är helt okänd vem hon är.

Varför har Binninge inte via inlagor tagit upp det högst olämpliga i att en ledsagare utestängs från ett planerat möte? Eller gått till Brännström med vad som hände. Det är perfekt ammunition i deras ställningskrig. Ett riktigt omoraliskt beslut av Katrin, om det är sant. Det hade blivit en fet spik i Ebbas kista.
2021-08-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nu har du nog missuppfattat saken lite, vad andra tror eller inte intresserar inte mig, du har gjort ett uttalande, jag ber om bevis på att det är sant.

Kan du inte visa på att det var en huvudförhandling där juristen deltog är du per se en lögnare.
Vilken ”jurist” avser du?
Binninge bör inte benämnas jurist då han saknar vederbörlig utbildning.
Ombud eller charlatan är bättre.
2021-08-05, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilken ”jurist” avser du?
Binninge bör inte benämnas jurist då han saknar vederbörlig utbildning.
Ombud eller charlatan är bättre.
Berätta, vad är utbildningen till den skyddade yrkestiteln jurist?
2021-08-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så Binninge skulle inte vara med på mötet eller räknas han inte som ett vittne?

Att någon deltar i realtid med bild och ljud räknas väl ändå som ett deltagande som kvalificerar att man kan vittna om vad som skett?
Ett råd: Läs gärna inlägget så du förstår vad du skrivit innan du klickar på den gröna rutan "skicka svar"
Ebba och Åkl räknas väl som vittnen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in