2021-08-05, 16:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://youtu.be/WcHwjNgqZ1s Här är den.

Tackar

Skall bli intressant att lyssna på den. Trodde inte att den fanns
Citera
2021-08-05, 16:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Dirty Records kom väl till redan 1983 i samband med att sigeln Fruntimmer släpptes.

Att han spelade in hos UT var att de båda var lika avskydd av media så det gjorde egentligen varken från eller till om han spelade in en skiva med dem.

Det kan nog stämma det du säger ang Dirty Records. Blandade ihop det

Fattar ibland inte hur Eddie kunde bli bannlyst av media pga punkdjälvlar låten.
Eller finns det någon annan anledning tro?
Citera
2021-08-05, 18:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det kan nog stämma det du säger ang Dirty Records. Blandade ihop det

Fattar ibland inte hur Eddie kunde bli bannlyst av media pga punkdjälvlar låten.
Eller finns det någon annan anledning tro?

Punkjävlar ansågs vara våldsförhärligande, sedan kom Mera Brännvin som ansågs vara alkoholförhärligande. Men Errol var väl ändå mer accepterad i början av karriären än vad han var i slutet. Han fick ju medverka på samlingsskivan No Smoking Genation och var den enda av artisterna som faktiskt gjorde en låt om rökning.

Men jag tror inte att det endast var för låten Punkjävlar som han blev bannlyst. Hade varit intressant att se hur hans skiva som Eddie Meduza hade mottagits om låten Punkjävlar hade varit struken, kanske hade den mottagits bättre eller så hade det inte blivit någon skillnad.
Citera
2021-08-05, 18:46
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Tackar

Skall bli intressant att lyssna på den. Trodde inte att den fanns

Återkom sedan med vad du tyckte om den.
Citera
2021-08-05, 19:09
Medlem
Citat:
Punkjävlar ansågs vara våldsförhärligande, sedan kom Mera Brännvin som ansågs vara alkoholförhärligande. Men Errol var väl ändå mer accepterad i början av karriären än vad han var i slutet. Han fick ju medverka på samlingsskivan No Smoking Genation och var den enda av artisterna som faktiskt gjorde en låt om rökning.

Men jag tror inte att det endast var för låten Punkjävlar som han blev bannlyst. Hade varit intressant att se hur hans skiva som Eddie Meduza hade mottagits om låten Punkjävlar hade varit struken, kanske hade den mottagits bättre eller så hade det inte blivit någon skillnad.

Det har man ofta tänkt på, hade man gått igång på Errol på samma sätt om det inte varit för låtar som Punkjävlar, Mera Brännvin och Volvo med mera?
Citera
2021-08-05, 19:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det har man ofta tänkt på, hade man gått igång på Errol på samma sätt om det inte varit för låtar som Punkjävlar, Mera Brännvin och Volvo med mera?
Ja, det är faktiskt en bra fråga. Kanske man hade missat det hela? Men å andra sidan hade man hört en av hans engelska låtar hade man kanske ändå fastnat för hans musik. För det är något visst med de låtarna, låter som rock ’n roll lät på 50 - 60 talet.
Citera
2021-08-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ja, det är faktiskt en bra fråga. Kanske man hade missat det hela? Men å andra sidan hade man hört en av hans engelska låtar hade man kanske ändå fastnat för hans musik. För det är något visst med de låtarna, låter som rock ’n roll lät på 50 - 60 talet.

Oja, han hade känslan för det.
Citera
2021-08-05, 22:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Eller så blandade folk ihop E.Hitler Kassetterna med Eddie Meduza.
Om det inte var så att recensenterna och sociala myndigheterna kollade på spelningarna å drog sedan slutsatsen att han var skit. Fast fansen verkligen älskade honom.

Citat:
Återkom sedan med vad du tyckte om den.

Får lyssna senare i veckan å ge en åskikt. Men det skulle som sagt vara intressant ifall den kom ut på CD
Citera
2021-08-06, 19:52
Medlem
https://youtu.be/W6CaSwj3A4M En sammanfattning av det postumt utgivna materialet.
Citera
2021-08-06, 22:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
https://youtu.be/W6CaSwj3A4M En sammanfattning av det postumt utgivna materialet.

Riktigt bra genomgång. Det enda jag stör mig ang Demo Tapes är introt.
Det tar udden av allt.
Men 10 - Tums singeln är riktigt snygg & Samtidigt så fick vi även en utsökt version av I Dust My Broom

Men versionen av Ska Du Ha En Jävla Höger kan sitta i skallen rätt länge.
https://youtu.be/pYGzL17PPtM
Citera
2021-08-06, 22:07
Medlem
Citat:
Riktigt bra genomgång. Det enda jag stör mig ang Demo Tapes är introt.
Det tar udden av allt.
Men 10 - Tums singeln är riktigt snygg & Samtidigt så fick vi även en utsökt version av I Dust My Broom

Men versionen av Ska Du Ha En Jävla Höger kan sitta i skallen rätt länge.
https://youtu.be/pYGzL17PPtM

Jag vill gärna ha den fulla versionen av introt om den existerar.
Citera
2021-08-06, 22:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag vill gärna ha den fulla versionen av introt om den existerar.

Måste vara en Demo eller något tro. Även om det är Börje som skall sjunga den å inte Ljungbacka - Erik
Det skulle inte förvåna mig ifall det finns olika versioner.
Kan tänka mig en 12- Tums Maxi singel med olika versioner. (Fast jag gillar ju vinyl) så det borde vara något för samlarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in