2021-08-05, 14:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att du försöker dra slutsatser om hur Binninge arbetat eller inte arbetat på grundval av hur regissörer/sufflörer/mariettdockeskötare arbetar är så fånig att jag väljer att låta bli.

Dina andra frågor har varken du eller jag ett svar på. Lika lite som vi vet om Ebba har anlitat Binninge för rådgivning eller inte.

Det var du som började prata om scenen :-)

Du påstod: "För din information har Binninge lämnat scenen och advokat Berg har tagit över - för länge sen."

Självklart förstår jag att det inte handlar om en fysisk teaterscen, utan snarare rampljuset och huvudrollen i hela den här historien. Men min ursprungliga fråga är fortfarande obesvarad, har Binninge verkligen lämnat scenen? Du påstår att han har det, kubun påstår att han inte har det och både du och kubun påstår att han har fullmakten kvar. Så vem av er har rätt?
2021-08-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ja, att offentligt hävda att en mordbrand hade varit det bästa som kunde hända Ebba, är mycket riktigt ett tecken på att man gått för långt och tappat perspektiven på den förhållandevis bagatellartade händelsen.
Pernroth Lüllmaa skulle inte gilla det eftersom hon inte sett till att fastigheterna är försäkrade. Oavsett vem som vill bo i huset så skulle det bästa vara att få bygga nytt, det tror jag att även du begriper även om du lockas att moralisera för att få dig att se ut som en av godhetsapostlarna.
2021-08-05, 14:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Kan jag få en källa på att Binninge saknar utbildning eller är det en spekulation?
Nej men du kan få en källa på var han tog sin utbildning vad det gäller yrket mäklare.

Det var 1986 i Norrköping och det var innan det var en universitetsutbildning. Det var Statens skola för vuxna som hade dessa utbildningar. Lärare var den legendariske Axel Persson. Det var samma utbildning som idag. Sen efter det har han ju givetvis hela tiden uppdaterat sig både i och genom vad det gäller studier o praktik.
2021-08-05, 14:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vilka avses när du skriver ”vi”?
Är det ett kollektiv?

Kul att du har förmågan att leka Följa John och hakar på ringtåget efter DoraF.

I den här tråden har det inte framkommit några bevis* för vad som hänt med Binninges fullmakt. Vi är i det här fallet den kollektiva kunskapsmassan i tråden. Så ja, någon form av ofrivilligt, kärlekslöst kollektiv. Och nej, ingenting här är demokratiskt, så du behöver inte ställa den följdfrågan.

* kubun och Krmlr påstår att fullmakten lever kvar.
2021-08-05, 14:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

I den här tråden har det inte framkommit några bevis* för vad som hänt med Binninges fullmakt. Vi är i det här fallet den kollektiva kunskapsmassan i tråden. Så ja, någon form av ofrivilligt, kärlekslöst kollektiv. Och nej, ingenting här är demokratiskt, så du behöver inte ställa den följdfrågan.

Ja å då kan du väl också då tillägga att jag vet det eftersom JB har sagt det till mig - direkt till mig personligen!!!
2021-08-05, 14:47
Medlem
Citat:

Det är väl bara att ringa tingsrätten och kolla?
2021-08-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur vet du vilka som hade insyn i affären fram till påskrift, tror du inte att Esbjörn pratade med en enda människa om det under den tiden?

Dom enda människorna som har förstahandsinfo är kompisar till Ebba.
Oavsett vad Esbjörn berättat för någon hade du suttit här och anklagat honom för lögn.

samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till utgörs av kompisar till Ebba.
Liknar inte detta ett åldringsbrott?
2021-08-05, 14:49
Medlem
Citat:
Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, inget han egentligen ville.

Du vet lika bra som jag att Esbjörn uppger att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som gjordes. Hade du resonerat likadant om Ebba skövlat all växtlighet ner till marken? Esbjörn hade ju accepterat avverkning...

Beträffande fullmakt och Binninges fortsatta inblandning i affären, inser du nog också att det är i dagsläget att betrakta som en overifierad spekulation. Annat som Kubun berättar om brukar du påpeka att du betraktar som spekulation. Vad är det som gör att du just beträffande detta frångår din tidigare inställning till skribentens upogifter?

Således dina uppgifter om Binninges oetiska hållning, består av spekulationer.
Finns inga tecken på att det ”avverkats”. Den bifogade bildbevisningen i polisanmälan lyckades inte visa ett skit - inte ett spår av ”avverkning” gick att finna. Jag tror att den där ”avverkningen” är en ren lögn - att man klippt ner en gren hassel och lite björnbärsrevor för att komma till trappan så man kom in i huset.
Det hittades på i ett desperat försök att skrämma Ebba - vi polisanmäler henne då blir hon nog spak. Man hade inget att anmäla - men minns att man klippte ner en gren. Fan vi kör på att hon avverkade halva tomten - polisen kommer ändå inte ha tid att åka hit ut och kolla om det är sant. Det kommer bli ord mot ord och om vi alla kör på samma story så bara måste vi vinna….
2021-08-05, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Pernroth Lüllmaa skulle inte gilla det eftersom hon inte sett till att fastigheterna är försäkrade. Oavsett vem som vill bo i huset så skulle det bästa vara att få bygga nytt, det tror jag att även du begriper även om du lockas att moralisera för att få dig att se ut som en av godhetsapostlarna.
Jag uppfattar det som lite stört att resonera om vem som tjänar och förlorar på en mordbrand.

Du gör det inte.

Jag kan leva med det.
2021-08-05, 14:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Dom enda människorna som har förstahandsinfo är kompisar till Ebba.
Oavsett vad Esbjörn berättat för någon hade du suttit här och anklagat honom för lögn.

samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till utgörs av kompisar till Ebba.
Liknar inte detta ett åldringsbrott?

Nej, inte alls. Ett åldringsbrott sker i tysthet, med så få inblandade som möjligt. Gärna målvakter också.

Det här är ett åldringsbrott:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/tvisten-om-miljonvillan-detta-har-hant
2021-08-05, 14:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Enligt Matz så hade hon lagt ett bud på 2,5 miljoner kronor. Är det sant, så är det ett tecken på att hon där och då var intresserad.

Vad gäller påverkansfaktor, så är det skillnad på vad en okänd människa säger till dig och vad en närstående du är beroende av, säger till dig. Att Majkgård har ett påtryckningskapital som är högre än Ebbas är solklart. Ebba är kändis javisst, men Majkgård lagar mat och tar hand om hans hygien varje dag. Använde någon av dom sina påtryckningsmöjligheter mot Esbjörn, det är en annan fråga.
Nej det är faktiskt inte ett bevis. Hon lade ett bud och fick nej. Det finns inget som tyder på att hon inte accepterade detta nejet.

Jag tänker precis tvärt om. Människor du känt länge har svårare att påverka dig. Att Esbjörn riskerat att svälta om han inte tycker som Majken har du inga belägg för.

Medan människor som Ebba, som Esbjörn säger sig charmad av, som har som yrke att övertyga. Mycket lättare kan få människor att göra något de sedan ångrar.

Ta en jävligt dyr dammsugare som exempel. Jag tror den charmiga försäljaren har större chans att få någon att köpa en dammsugare för 25 000. Än vad en närstående har.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Majken har lagt bud tidigare, skamligt lågt vilket det tackades nej till. (ur intervju/artikel med brorsonen om jag minns rätt)
Majken brukare ärva äldre barnlösa män och det har stått i en kvällstidning om att hon till och med åkt upp till en äldre mans sjukhussäng och fått påskrivet.
Varför i helsefyr skulle hon lägga sig i vad Esb gör annars?

JB är inte kvar i KD längre efter det han dömdes för.
Majken brukar inte ärva äldre herrar. Hon har ärvt ett barnlöst brödrapar. Det har stått i kvällstidningar att hon hade hjälp dem i flera år. Att hon åkte upp till sjukhuset och dödsbädden faller på sin egen rimlighet. Skulle bröderna legat på dödsbädden samtidigt? Dessa bröders tillgångar skulle om de inte testamenterat åt Majken, gått till allmäns arvsfonden. Allmäns arvsfonden brukar alltid be kammarkollegiet gå igenom testamenten de känner någon osäkert kring. Så jag tror nog att det arvet är granskat.

Som jag uppfattar det lägger hon sig inte i detta. Hon stöttar en vän som ångrat sig.
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Den frågan är av vitalt intresse eftersom det är av nöd tvunget med varudeklaration på politiker inför valet.
Vad fan håller tokfian Ebba Busch på med?
Ja, vad fan håller tokan på med? Jag har flera gånger hävdat att det är dom som kallas Ebbahatare i tråden. Som är Ebbas egentliga vänner. Vi som tycker att det bästa för henne vore att bara släppa detta.
Ebbaisterna som skyddar henne och hittar ursäkter och förklaringar för henne är de som driver henne rakt mot politiskt självmord.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Domstolen känner lagen, att Binninge försöker att påpeka för domstolen hur lagen skall tolkas visar bara han okunnighet precis som den visar din som tar upp det.
Men det har han väl inte gjort, han hävdar ju att han inte åberopar. Det måste väl vara okey att göra.

Vet du jag är hellre okunnig och ställer frågor. Än att vara som du och anse sig ha fullfjädrade kunskaper i det mesta. Du har sålt och köpt fastigheter så att du näst intill är mäklare, du anser dig vara kompetent i husrenoveringar och dess kostnader. Både om man gör det själv eller anlitar folk. Du anser dig nu oxå vara näst intill jurist och du är någon form av medium, som vet vad andra människor tycker, känner och anser.

Jag tänker att jag som inte vet allt och är öppen med det, verkar trovärdigare än en som behärskar precis allt.

Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Så gott som alla utspel och inlagor som grisen
ungefär där brukar jag sluta läsa inlägg av den här typen. När första kränkningen kommer vill säga.

Citat:
]gjort i egenskap av ombud för Esbjörn har brutit emot advokatsamfundets etiska regler. Hade han varit advokat när han tog uppdraget, så hade han definitivt inte varit det idag. Men han var inte advokat då, han är det inte idag, och han har aldrig varit det, han saknar helt juridisk skolning och är tvärtom en kriminell sexförbrytare som ger sig på barn. En sadistisk pedofil, helt enkelt.
men idag fortsatte jag, bara för att få bekräftat att jag gör rätt i att sluta när jag gör.

På vilket sätt har Johann brustit. Han avsade sig ju uppdraget för att den lärande utsatt honom för förtal. Vad bygger du ditt antagande att han blivet utslängts ur advokatsamfundet på. Om så vore fallet, tycker du inte det räcker.

Tänker du att em mening som
Citat:
kriminell sexförbrytare som ger sig på barn. En sadistisk pedofil, helt enkelt.
får din trovärdighet att öka? För för mig och många andra så får det din trovärdighet att dala ner till noll.

Om man har fog för det man säger behöver man inte prata skit.
2021-08-05, 14:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det är väl bara att ringa tingsrätten och kolla?
Javisst, det är bara en massa onödigt tugg som de håller på med. Säger det så där försmädligt som att jag bara kastat ut en spekulation om att JB fortfarande är med om än inte i förgrunden. Varför? H*n vet så jävla väl att det inte är nåt löst snack utan fakta och ändå ska h*n försöka få det att låta som att det är det. Vilken vilsen uppgift i den här tråden å anta en sådan roll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in