Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, inget han egentligen ville.
Du vet lika bra som jag att Esbjörn uppger att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som gjordes. Hade du resonerat likadant om Ebba skövlat all växtlighet ner till marken? Esbjörn hade ju accepterat avverkning...
Beträffande fullmakt och Binninges fortsatta inblandning i affären, inser du nog också att det är i dagsläget att betrakta som en overifierad spekulation. Annat som Kubun berättar om brukar du påpeka att du betraktar som spekulation. Vad är det som gör att du just beträffande detta frångår din tidigare inställning till skribentens upogifter?
Således dina uppgifter om Binninges oetiska hållning, består av spekulationer.
Så Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, men det var inget han ville. Självklart ville inte Ebba heller hålla på med det, men trots allt så höll de på och gav förlikningsbud till varandra, för att slippa en rättegång och det kallas för förlikning. I den delen så yppade Binninge både sitt och motpartens bud till media och det är oetiskt. Varför? För att motparten inte får träda över den gränsen utan allvarliga konsekvenser för hennes fortsatta yrkesliv, för att kutym är att man inte gör så och för att det saboterar välviljan hos den som blir uthängd.
Ebba hade fått okay till slyröjning så vitt jag vet. Jag har inte koll på huruvida den slyröjning som gjordes var ett så stort övertramp mot det tillstånd hon hade fått, men vi pratar sly här. Inte fullvuxna träd som Esbjörn kan tjäna pengar på, eller har en massa nostalgiska minnen. Men visst, Ebba kanske röjde alldeles för mycket sly för att Esbjörn skulle känna sig bekväm med det. Men varför inte prata med Ebba om det? Varför polisanmäla? Varför påstår Esbjörn i tidningen att Ebba röjt på eget bevåg, utan Esbjörns vetskap? Varför vet inte Esbjörn att saken är polisanmäld förrän han sitter i förhör? Han verkar inte ha bett Binninge (eller någon annan) att polisanmäla, eller hur?
Var Ebbas röjning eller trädmarkeringar så tidskritiska att hon behövde göra dem där och då? Nej, jag tycker inte det. En månad mer hade inte förändrat eventuella skador eller sinkat renoveringen. Det var ett onödigt forcerande av någon anledning jag inte begriper. Men uppenbarligen måste det ha varit massor med sly, då de var där vid tre olika tillfällen och röjde just sly. Men var det olagligt, omoraliskt det hon gjorde? Nej. Hon hade köpt huset.