2021-08-05, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
De höll på att skicka förlikningsbud mellan varandra, vad är det om inte försök till förlikning?

Vem var Esbjörns "revisor" i Örebro som polisanmälde avverkningen?

Esbjörn sa ju själv i förhör att han gett tillstånd för slyröjning och Ebba blev frikänd ioma anmälan inte hade någon bäring. Alltså var de överens om röjningen som sådan.

Esbjörn har inte dragit tillbaka fullmakten för Binninge vad gäller respresentation i det här rättsfallet vad vi vet, eller hur? Kubun, med sin påstådda vänskap, påstår att han fortfarande sitter på en stol. Påstår du att Kubun ljuger?
Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, inget han egentligen ville.

Du vet lika bra som jag att Esbjörn uppger att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som gjordes. Hade du resonerat likadant om Ebba skövlat all växtlighet ner till marken? Esbjörn hade ju accepterat avverkning...

Beträffande fullmakt och Binninges fortsatta inblandning i affären, inser du nog också att det är i dagsläget att betrakta som en overifierad spekulation. Annat som Kubun berättar om brukar du påpeka att du betraktar som spekulation. Vad är det som gör att du just beträffande detta frångår din tidigare inställning till skribentens upogifter?

Således dina uppgifter om Binninges oetiska hållning, består av spekulationer.
2021-08-05, 14:07
Bannlyst
Citat:
Den första är en ren fråga som till och med du borde kunna besvara. Men du får ringa en vän eller googla om du inte kan svaret ur eget huvud. För att förtydliga, jag är inte ute efter ett specifikt antal gånger som svar, utan mer hur vanligt/ovanligt det är.

Det andra är också en fråga. Är han bortkopplad eller inte? Har han fullmakten kvar och i så fall varför?

Att du försöker dra slutsatser om hur Binninge arbetat eller inte arbetat på grundval av hur regissörer/sufflörer/mariettdockeskötare arbetar är så fånig att jag väljer att låta bli.

Dina andra frågor har varken du eller jag ett svar på. Lika lite som vi vet om Ebba har anlitat Binninge för rådgivning eller inte.
2021-08-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Ja å med tanke på att gubben verkar halvsenil å kanske inte riktigt vet vad han gett sig in på å ångrar sig så borde hon ju dra sig ur husaffären å låta gubben vara ifred.

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Man förstår henne bara inte. I synnerhet inte som hon en gång offentligt lovat att inte fullfölja affären om Esbjörn inte vill.
Jag säger inte att någon skulle misstänka att Ebba smyget runt med en bensin dunk i Esbjörns trädgård. Men hurvida Ebba har någon påverkan på vissa personer som skriver här. Verkar ju orimligt att Säpo skulle ha en aning om.

Jag tyckte oxå jag var ganska tydlig med att det inte var en formell skuld jag talade om. Utan ytligare en sak som lades på hennes redan sviktande förtroende.

Så du menar att Billinge borde hävdat att Esbjörn inte är tillräcklig. För det är ju just det domstolen hävdar att de känner lagarna om bättre än Binninge.
Det hon lovade Esbjörn offentligt var i ett anfall av ödmjukhet vilket är inte är ett drag som kännetecknar Ebba. Anfallet gick dock snabbt över och återgick till den normalt envetna oförsonlighet som visas Esbjörn.

Vad gäller den återkommande diskussionen om att bränna ner Esbjörns hus så visar det på under vilket otäckt och destruktivt grupptryck brott frodas.

Vilket får mig att associera till detta fall där även det offret utsattes av en mobb som hetsade varandra på liknande sätt som nu görs mot Esbjörn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o66aoB/17-aring-doms-for-mordbra
Senast redigerad av 90510 2021-08-05 kl. 14:18.
2021-08-05, 14:08
Bannlyst
Citat:
Enligt kubun satt han i tinget på annan plats och kunde inte komma ifrån. Men någon annan information har vi inte att tillgå tyvärr.
Nej, det kan finnas en rad olika till varför Binninge inte närvarade. Saker som handlade om honom eller saker som Ebba krävde.
Således i dagsläget bara spekulationer.
2021-08-05, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det hon lovade Esbjörn offentligt var i ett anfall av ödmjukhet vilket är inte är ett drag som kännetecknar Ebba. Anfallet gick dock snabbt över och återgick till den envetna oförsonlighet som visas Esbjörn.

Vad gäller den återkommande diskussionen om att bränna ner Esbjörns hus så visar det på under vilket otäckt och destruktivt grupptryck brott frodas.

Vilket får mig att associera till detta fall där även det offret utsattes av en mobb som hetsade varandra på liknande sätt som nu görs med Esbjörn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o66aoB/17-aring-doms-for-mordbra

Ja, att offentligt hävda att en mordbrand hade varit det bästa som kunde hända Ebba, är mycket riktigt ett tecken på att man gått för långt och tappat perspektiven på den förhållandevis bagatellartade händelsen.
2021-08-05, 14:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Är du säker på att samtalet med Matz var innan signeringen?

Ja enligt uppgifter av Matz själv har Ebba ringt honom innan.
Hon ville höra vad han hade för åsikter om försäljningen osv.
Matz själv har däremot ringt Ebba efter att köpekontraktet skrevs.
Troligen i början av oktober.
Obekräftade uppgifter att Matz även varit hos Esbjörn när Ebba ringt Esbjörn.
När detta skulle varit är okänt ev. i början av september.
2021-08-05, 14:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, inget han egentligen ville.

Du vet lika bra som jag att Esbjörn uppger att han inte gett tillåtelse till avverkning i den omfattning som gjordes. Hade du resonerat likadant om Ebba skövlat all växtlighet ner till marken? Esbjörn hade ju accepterat avverkning...

Beträffande fullmakt och Binninges fortsatta inblandning i affären, inser du nog också att det är i dagsläget att betrakta som en overifierad spekulation. Annat som Kubun berättar om brukar du påpeka att du betraktar som spekulation. Vad är det som gör att du just beträffande detta frångår din tidigare inställning till skribentens upogifter?

Således dina uppgifter om Binninges oetiska hållning, består av spekulationer.

Så Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, men det var inget han ville. Självklart ville inte Ebba heller hålla på med det, men trots allt så höll de på och gav förlikningsbud till varandra, för att slippa en rättegång och det kallas för förlikning. I den delen så yppade Binninge både sitt och motpartens bud till media och det är oetiskt. Varför? För att motparten inte får träda över den gränsen utan allvarliga konsekvenser för hennes fortsatta yrkesliv, för att kutym är att man inte gör så och för att det saboterar välviljan hos den som blir uthängd.

Ebba hade fått okay till slyröjning så vitt jag vet. Jag har inte koll på huruvida den slyröjning som gjordes var ett så stort övertramp mot det tillstånd hon hade fått, men vi pratar sly här. Inte fullvuxna träd som Esbjörn kan tjäna pengar på, eller har en massa nostalgiska minnen. Men visst, Ebba kanske röjde alldeles för mycket sly för att Esbjörn skulle känna sig bekväm med det. Men varför inte prata med Ebba om det? Varför polisanmäla? Varför påstår Esbjörn i tidningen att Ebba röjt på eget bevåg, utan Esbjörns vetskap? Varför vet inte Esbjörn att saken är polisanmäld förrän han sitter i förhör? Han verkar inte ha bett Binninge (eller någon annan) att polisanmäla, eller hur?

Var Ebbas röjning eller trädmarkeringar så tidskritiska att hon behövde göra dem där och då? Nej, jag tycker inte det. En månad mer hade inte förändrat eventuella skador eller sinkat renoveringen. Det var ett onödigt forcerande av någon anledning jag inte begriper. Men uppenbarligen måste det ha varit massor med sly, då de var där vid tre olika tillfällen och röjde just sly. Men var det olagligt, omoraliskt det hon gjorde? Nej. Hon hade köpt huset.
2021-08-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Med jurist avses normalt den som avlagt juristexamen. Vad behövs det för källa på det. Det är ju rätt vedertaget.
Att det inte är en skyddad titel vet jag mycket väl - men få är så korkade så de springer runt och kallar sig jurister utan skolning.
Var någonstans har Binninge kallat SIG jurist?
2021-08-05, 14:25
Medlem
Citat:
De höll på att skicka förlikningsbud mellan varandra, vad är det om inte försök till förlikning?

Vem var Esbjörns "revisor" i Örebro som polisanmälde avverkningen?

Esbjörn sa ju själv i förhör att han gett tillstånd för slyröjning och Ebba blev frikänd ioma anmälan inte hade någon bäring. Alltså var de överens om röjningen som sådan.

Esbjörn har inte dragit tillbaka fullmakten för Binninge vad gäller respresentation i det här rättsfallet vad vi vet, eller hur? Kubun, med sin påstådda vänskap, påstår att han fortfarande sitter på en stol. Påstår du att Kubun ljuger?
Vilka avses när du skriver ”vi”?
Är det ett kollektiv?
2021-08-05, 14:26
Medlem
Citat:
För din information har Binninge lämnat scenen och advokat Berg har tagit över - för länge sen. Varför lever du i det förgångna? Kom in i nutiden vetja!
Har Berg anmält Ebba Busch för bedrägeri? Jag trodde att hans linje var att Esbjörn hävt affären? Det var Binninge som for som en pingisboll i storm med sina anklagelser.
2021-08-05, 14:29
Medlem
fnirps avatar
Fnirp:
Citat:
Enligt kubun satt han i tinget på annan plats och kunde inte komma ifrån. Men någon annan information har vi inte att tillgå tyvärr.

Citat:
Nej, det kan finnas en rad olika till varför Binninge inte närvarade. Saker som handlade om honom eller saker som Ebba krävde.
Således i dagsläget bara spekulationer.

Så, från förra veckans trams-stämpel på allt du inte gillar, till denna veckas spekulationer-stämpel?

Dock vore det klädsamt om du läser vad jag skriver, inte vad du tror att jag skriver. Är det en spekulation i att ingen annan än kubun har kommit med information om varför Binninge inte deltog fysiskt på mötet? I såfall har jag missat anledningen och du får gärna fylla i varför. Är det en spekulation att påstå att kubun påstod det han påstod? Det står ju svart på vitt om du tittar bakåt i tråden.
2021-08-05, 14:29
Medlem
Citat:
Mycket av det du beskriver ovan grundar sig på spekulationer och ska vi prata om moral och etik mellan parterna finns mycket mer att önska hos brottslingen Ebba med följe, som är den som mest uttalat sig i media om fastighetsaffären. Betydligt mer än Binninge och Esbjörn - tillsammans.
Det här var

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in