2021-08-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har sedan pandemin startade varnat för viruset. Känns dock som det är allt färre som tar till sig mina råd och anvisningar. Kanske pga att myndigheterna tonat ned riskerna för viruset ute i samhället?

Ja du var en av dem som spred klipp där folk kollapsade på gatan där det visade sig var fake. Det var dina varningar.
Citera
2021-08-05, 13:03
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
NYC's borgmästare De Blasio propagerar nu för att vaxxa barn:

Mayor De Blasio says HOPEFULLY soon, we can WAX 5-11 Year Olds
Citera
2021-08-05, 13:15
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har sedan pandemin startade varnat för viruset. Känns dock som det är allt färre som tar till sig mina råd och anvisningar. Kanske pga att myndigheterna tonat ned riskerna för viruset ute i samhället?

Vilka länder är föredömen just nu tycker du?

Bortsett från NZ och Australien då.

Föredömet Danmark tex öppnar ju upp enligt plan som det verkar, trots ganska hög smitta.
Citera
2021-08-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Här är ett klipp med en australiensisk politiker som pratar om bedrägeriet som pågår, PCR-testerna, vaccinerna, restriktionerna m.m:

Senator Malcolm Roberts Truth Bomb Extravaganza

Personen i fråga:

https://en.wikipedia.org/wiki/Malcolm_Roberts_(politician)

Att en politiker (fd gruvarbetare) står och säger något väger ungefär lika tungt för mig som om en skådespelare står och säger något.

Men det är intressant hur vissa personer kan spy galla över alla politiker när det de säger emot dem och hur totalt inkompetenta de är för att sedan lyfta fram en annan politiker när samma politiker säger något som personen håller med om med lite "tItTa! hAn äR PoliIker!!! hAn mÅsTE ju SÄga SannIngen!!!"
Citera
2021-08-05, 13:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
BARN SÄLLAN LÅNGVARIGT SJUKA I COVID-19
Barn får sällan långvariga symtom efter covid-19. Efter sex dagar är de allra flesta helt symtomfria, visar forskning.
Vissa vuxna drabbas av långvariga symtom i samband med covid-19. Barn kan också drabbas, men det är inte alls lika vanligt.
Det konstaterar forskare vid King's College London efter att ha låtit föräldrarna till 1 734 barn som utvecklade symtom i samband med covid-19 rapportera barnens symtom i en app.
Resultatet, som nu redovisas i The Lancet Child & Adolescent Health, visar att de allra flesta var symtomfria redan efter sex dagar och att bara 77 barn, motsvarande 4,4 procent, hade symtom som varade fyra veckor eller längre.
Citera
2021-08-05, 13:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
NYC's borgmästare De Blasio propagerar nu för att vaxxa barn:

Mayor De Blasio says HOPEFULLY soon, we can WAX 5-11 Year Olds

Varför denna besatthet av att vaccinera alla? Snart kommer väl vaccin för djuren också.
Citera
2021-08-05, 13:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmoreller
Unga ovaccinerade tar död på äldre ovaccinerade.

https://greklandallexclusive.com/?p=18493

Borde kunna regleras med befintliga lagar. Bryter sig de unga in i äldres bostäder och nyser dem i ansiktet?
Citera
2021-08-05, 13:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja men nu får man inte skallskador av sars-cov2 så din jämförelse haltar. Vill du tvinga på barn hjälm dygnet runt så står det dig fritt att göra det med dina barn. Jag är glad att du inte är min förälder.

På vilket sätt är covid nödvändigtvis värre än en skallskada?
Citera
2021-08-05, 13:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför denna besatthet av att vaccinera alla? Snart kommer väl vaccin för djuren också.
Jag vet inte hur stor risk det är att SARS-CoV-2 kan samexistera i människa och djur, men det finns en risk och i det läget kan det vara läge att ha ett riktigt bra vaccin för människor tror jag och kanske även för de djur man ofta har i sina hem.

Någon som har sett något om detta?
Citera
2021-08-05, 13:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
BARN SÄLLAN LÅNGVARIGT SJUKA I COVID-19
Barn får sällan långvariga symtom efter covid-19. Efter sex dagar är de allra flesta helt symtomfria, visar forskning.
Vissa vuxna drabbas av långvariga symtom i samband med covid-19. Barn kan också drabbas, men det är inte alls lika vanligt.
Det konstaterar forskare vid King's College London efter att ha låtit föräldrarna till 1 734 barn som utvecklade symtom i samband med covid-19 rapportera barnens symtom i en app.
Resultatet, som nu redovisas i The Lancet Child & Adolescent Health, visar att de allra flesta var symtomfria redan efter sex dagar och att bara 77 barn, motsvarande 4,4 procent, hade symtom som varade fyra veckor eller längre.
Det stämmer ju bra med vad man tyckt sig märka om barns sjukdom i covid.
Det finns ingen anledning att vaccinera barn för deras egen skull alltså, fast då har jag bortsett från ev. följdsjukdomar hos barn. Det verkar ju vara lite oklart hur vanliga dessa är och hur länge de håller i sig.
Citera
2021-08-05, 13:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu är det vaccinpass man ska ha om man vill gå på restaurang, gym, nöje i new York.
Med fina namnet ”key To NYC”.

Dom vaxade ska uppgraderas med fina titlar, medan ”foliehattarna ” ska klassas ner.

Skynda er nu och ställ er i kön med Greta och dom andra i kavlaupp.

Vi ska köra A och b lag nu.

På vilket sätt påverkas du av restriktioner på gym i New York? Är det traumatiserade för dig?
Citera
2021-08-05, 13:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Ja du var en av dem som spred klipp där folk kollapsade på gatan där det visade sig var fake. Det var dina varningar.
Det måste vara en jättetråkig roll att ligga stilla och låtsas vara död på en gatan i Wuhan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in