2021-08-05, 12:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför skulle det inte göra det?
Skallskador hos barn är en vanlig orsak till akut kontakt med sjukvården. Cirka 7 000 barn ses varje år vid svenska akutmottagningar på grund av skallskador - en av de viktigare orsakerna till morbiditet och mortalitet hos barn.
Källa.

7000 barn är betydligt fler än 1300 som sägs ha behövt sjukvård för covid.

Det där med flytväst var ju ett skämt.

Ja men nu får man inte skallskador av sars-cov2 så din jämförelse haltar. Vill du tvinga på barn hjälm dygnet runt så står det dig fritt att göra det med dina barn. Jag är glad att du inte är min förälder.
Citera
2021-08-05, 12:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Finns uppenbarligen olika uppgifter, så om vi går på din uppgift så länge så bärjade man vaccinera i Indien den 16 januari 2021, dvs efter att delta hittades. Du får gärna kolla detta också.

Du vet inte deltas uppkomst.

Skulle lika gärna kunna ha varit någon som köpt vaccin på svarta marknaden i december.
Citera
2021-08-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vilka seriösa studier påvisar att vaccin INTE skapar mutationer?

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken bländande argumentation....

Virus muterar konstant hela tiden. Att virus försöker adaptera runt motstånd, är väl vedertaget sedan länge. Hur aggresivt det muterar pga det selektiva trycket är svårare att förutse.
Citera
2021-08-05, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja men nu får man inte skallskador av sars-cov2 så din jämförelse haltar. Vill du tvinga på barn hjälm dygnet runt så står det dig fritt att göra det med dina barn. Jag är glad att du inte är min förälder.

Va? Diskussionen handlade från början om nyttan med att försöka skydda barn från covid i skolan. Min ståndpunkt har hela tiden varit att det är helt onödigt, eftersom risken är minimal för dem. Därför påpekar jag att fler barn skadas av andra orsaker än covid, som man alltså skulle kunna minska genom att de bland annat bär hjälm all vaken tid. Men det är ju ingen som skulle föreslå något så korkat.

Så, nu kan vi sluta älta detta.
Citera
2021-08-05, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Virus muterar konstant hela tiden. Att virus försöker adaptera runt motstånd, är väl vedertaget sedan länge. Hur aggresivt det muterar pga det selektiva trycket är svårare att förutse.

Exakt.
Citera
2021-08-05, 12:39
Medlem
Citat:

Nja, som jag förstått det så muterar viruset snarare i områden där stor smittspridning föreligger, inte pga vaccin.
Citera
2021-08-05, 12:43
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Forskare, i synnerhet inom de medicinska områdena har tyvärr inte full proffesionell frihet, om de vil kunna leva på sit yrke. Vad de ska forska i, och förväntas komma fram till är tyvärr många gånger styrt av de som finansierar deras institutioner. Det är inga foliehatts-teorier Det är inte något hemligt. Det är bara fakta.
Så det är därför du tror att kunskapen om mässlingvaccinet som alternativ till de s.k mRNA-vaccinen har sopats under mattan?

För det var ju det inlägget handlade om.
Citera
2021-08-05, 12:44
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Delta-mutationen upptäcktes i december 2020, samtidigt som vaccinationen påbörjades.

Men oj, vilket sammanträffande.

Gör att jag har helt rätt i min argumentation och du helt fel som påstod att delta fanns långt innan.

Delta varianten dök inte upp och upptäcktes samma dag. Delta fanns före den upptäcktes i december frågan är hur många månader den fanns i bakgrunden. Vissa påstår att coronaviruset startade reden i Augusti -September men genomslaget kom först ett par månader senare i Kina.
Citera
2021-08-05, 12:47
Medlem
Citat:
Det här är från yale:

https://www.yalemedicine.org/news/5-things-to-know-delta-variant-covid

December.

Fantastiskt! Delta upptäcktes i Dec 2020 alltså.
Citera
2021-08-05, 12:50
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Australien.
Covid-döda 925.
Befolkning på 25 miljoner.

Sverige.
Covid-döda 14 722.
Befolkning på 10,2 miljoner.

"Gå över styr"

Här är ett klipp med en australiensisk politiker som pratar om bedrägeriet som pågår, PCR-testerna, vaccinerna, restriktionerna m.m:

Senator Malcolm Roberts Truth Bomb Extravaganza
Citera
2021-08-05, 12:57
Medlem
Förstår inte folket att förr eller senare kommer alla att bli drabbade av corona så sluta göm er med era masker inne i källaren.

Njut av livet medans ni kan för snart kommer det andra elakare virus där dödligheten inte är 0.3 som corona.

Media har manipulerat er så mycket att ni snart kommer lägga in er på psykakuten pga av all rädsla ni har.
Citera
2021-08-05, 12:57
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu var det nog inte dig jag citerade, men nej jag är inte pigg på att bli inlåst. Förhoppningsvis behövs inte det heller då jag är vaccinerad. Mig veterligt är det ovaccinerade som råkar ut för det. Vaccinerna verkar fungera bra hittills.

Nej, nu vet vi ju faktiskt att vaccinerna inte erbjuder ett särskilt bra skydd mot smittspridning Varför ökar spridningen i Israel och Storbritannien (trots vaccination)? samt Vaccinerade sprider Covid-19!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in