2021-08-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Ni nämner bara yahye som GM när det finns bahnan och almo

Almo känd som @ilprezident på Insta
Precis just Bahnan är psysikt sjuk och kapabel till att mörda en kvinna.
Citera
2021-08-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
tillresta Rinkeby individer låter alls inte sannolikt..
Vem? bråkade Frida med? innan hon sköts?
Polisen har lämnat klar o tydlig information att Frida och MGM inte haft någon relation-
vilket utesluter att Frida förvarat MGM,s -olagliga varor i sina gömslen-
de har alltså inte haft någon relation- vilket i klartext utesluter att de ens haft en affärsmässig relation- med gemensamma gömslen osv.
Det skrivs väldigt mycket i trådenä som sedan uppfattas som fakta.
Men klart är att Frida o MGM kan inte haft affärer ihop- då skulle inte polisen uttryckt sig så självsäkert om det inte fanns någon relation mellan dessa-
eller är det fel uppfattat? affärsmässig relation =relation.
Behöver inte gå över ån för att hitta Fridas mördare

Ingen dum tanke. Men som det hela beskrivs av påstådda bekanta till ögonvittnen så talar det för någon typ av relation. Sannolikt affärsrelation eller liknande. Tror polisen snarare menade att de inte var nära bekanta eller umgicks regelbundet. Men jag tror det ligger nära tillhands att det var en lokal förmåga från Luleå/Bodenområdet som sköt.
Citera
2021-08-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ingen dum tanke. Men som det hela beskrivs av påstådda bekanta till ögonvittnen så talar det för någon typ av relation. Sannolikt affärsrelation eller liknande. Tror polisen snarare menade att de inte var nära bekanta eller umgicks regelbundet. Men jag tror det ligger nära tillhands att det var en lokal förmåga från Luleå/Bodenområdet som sköt.

ja överens.
Det är så klart bekvämare att tänka att det är en utomsocknes- och inte grannen next door.
mgm vet förståss allt
det är flera av hans vänner som verkar skriva här- att MGM minsann inte golar..
jag trodde att svenskar väljer att ta sitt ansvar och erkänna sin egen del i brottet..
de flesta svenskar tänker ju så..

(hoppas polisen förtydligar det där angående relationerna mellan den häktade o offret.)
Citera
2021-08-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ha, ha, du är allt rolig du!
Ja varför skulle någon på Flashback forum ljuga, hitta på?
Du måste vara tappad ett flertal gånger?!

Läsa kan du inte heller. Hursomhelst allt från dig leder bara offtopic, kan du inte läsa igenom tråden själv istället för att skriva 10 dumma frågor (i separata kommentarer dessutom) som bara desorienterar tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Precis just Bahnan är psysikt sjuk och kapabel till att mörda en kvinna.

Kan du utveckla? Känner inte till denna individ alls, vad vet du som får dig att skriva sådär?
Senast redigerad av Fir4t 2021-08-05 kl. 07:33.
Citera
2021-08-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Då lär det rimligen varit något grövre kaliber än 0.22 som använts, om kulorna inte funnits kvar i kroppen. Det borde således innebära att antalet skott inte var för att säkerställa död utan snarare för att skicka signaler, varför skulle man annars peppra sönder någons ansikte med så tunga vapen att kulorna går igenom?

Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Jag tror inte heller att han är den som pratar.
Simon kommer prata. Han gör det redan. Hur tror ni polisen går ut och säger att dom är ganska säkra på hur det hela gått till. Ni som säger att han kommer hålla käft, jag hoppas för hans skull att ni har rätt. Men det jag vet om simon säger mig att han kommer lägga allt på bordet.
Citera
2021-08-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är en ganska rimlig teori. Tänker på att det ska ha varit tre killar som sprang på ena sidan huset och två på den andra. Enligt uppgift i tråden. Kanske var de två på FLs sida här. Hennes ”livvakter”. Som inte var tuffare när det smällde än att de sket ner sig.

Men N.B. det finns ingenting alls som binder vare sig FL eller SV till några somalier och för att goa Ninow hade hon behövt vara i Rinkeby. Gissar N var där för att lösa en skuld eller för att hämta varor eller bägge. Eller för att träffa någon för fredssamtal, typ. Tror han ville hem så han var nog inte svår att locka dit och då behövdes inte någon Luleåtjej för att rigga en fälla.

Undrar om inte hennes mördare finns att hitta bland hennes vänner.
Hon stod åtalad tillsammans med somaliern *den J*ma Ibr*him för bland annat vapenbrott när hon dödades. Stämningsansökan finns i tråden.

*=a

Frågan blir då om denne somalier i sin tur är kopplad till somalierna från Stockholm?
Citera
2021-08-05, 08:03
Medlem
miihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Simon kommer prata. Han gör det redan. Hur tror ni polisen går ut och säger att dom är ganska säkra på hur det hela gått till. Ni som säger att han kommer hålla käft, jag hoppas för hans skull att ni har rätt. Men det jag vet om simon säger mig att han kommer lägga allt på bordet.

Jag tror också det. Ingen som sitter på fup från misshandeln? Isf kan man ju utläsa hur han håller ihop sig i en pressad situation genom tidigare förhör. Kan ju ge en fingervisning hur han agerar i press och ev grupptryck för o få ett hum om denna tragiska händelse, vad som skett och hur.
Citera
2021-08-05, 08:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Jag tror också det. Ingen som sitter på fup från misshandeln? Isf kan man ju utläsa hur han håller ihop sig i en pressad situation genom tidigare förhör. Kan ju ge en fingervisning hur han agerar i press och ev grupptryck för o få ett hum om denna tragiska händelse, vad som skett och hur.
Den kostar 120kr (CD-skiva per post) att få ut från TR då den är så omfattande att de vägrar maila den.
Citera
2021-08-05, 08:32
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miih

Den finns i tråden någonstans. Vill minnas att han höll tyst och fick två och ett halvt års fängelse av TR. Men nu är det mord och han riskerar att addera många år till sitt straff. Om han inte är direkt inblandad i skjutningen kanske han sjunger.

Edit: Det kanske var domen som är postad, inte FUP.
Citera
2021-08-05, 09:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Varför skulle denne Simon inte lägga allt på bordet? Är ju en jävla shitstorm han har hamnat i. Detta är hans chans att starta ett nytt och bättre liv.
Citera
2021-08-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Varför skulle denne Simon inte lägga allt på bordet? Är ju en jävla shitstorm han har hamnat i. Detta är hans chans att starta ett nytt och bättre liv.

Det är ju han som är misstänkt för mord så tror inte han kommer kunna få ett normalt liv efter dehär ändå
Citera
2021-08-05, 09:15
Medlem
greta-forvetens avatar
Så tråkigt med tanke på det fina området Tuna strand är. Nu vill ingen vara där. Det inte konstigt att det händer där just. Hur många har inte tagit sin första joint där. Första för kanske 60 år sedan. Eller 70, inte förvånad. Tråkigt är bara förnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in