Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Oavsett om CGÖ var i stånd till att skjuta Olof Palme eller ej efter sin operation så tror jag ändå att det var Pettersson som sköt.

Men märker att det blivit lite mer modernt att slänga sig med teorier om Skandiamannen, 33-åringen och herr Andersson.

Det går mycket mode i palmemordet, tyvärr.
Mode..? Trender menar du?
Ja och du kommer dragandes med CP!
Men allt mode går igen.
Citera
2021-08-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Mode..? Trender menar du?
Ja och du kommer dragandes med CP!
Men allt mode går igen.

Trender var ordet jag sökte, tack!
Nu är ju inte teorin att Pettersson sköt Palme någon trend dock utan har väl varit den vedertagna sanningen i 30 års tid (bortsett från Krister Peterssons klavertramp).

Till och med vår statsminister har gått ut och bekräftat att det var Pettersson som mördade Palme.
Citera
2021-08-04, 20:56
Medlem
Citat:
Nu är ju inte teorin att Pettersson sköt Palme någon trend dock utan har väl varit den vedertagna sanningen i 30 års tid (bortsett från Krister Peterssons klavertramp).

Till och med vår statsminister har gått ut och bekräftat att det var Pettersson som mördade Palme.
Nu anser jag att SL inte har ett mandat att överhuvudtaget uttala sig om det här mordet.
Däremot har IC varit positiv till Engström men inte att förglömma, han tyckte att CP var GM ,också en lämplig kandidat.
Han ville nämligen inte stöta sig med LP som utpekat CP.

Alla ljuger om Palmemordet... alla...sanningen kommer förmodligen fram en dag men då är jag borta!
Citera
2021-08-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Nu anser jag att SL inte har ett mandat att överhuvudtaget uttala sig om det här mordet.
Däremot har IC varit positiv till Engström men inte att förglömma, han tyckte att CP var GM ,också en lämplig kandidat.
Han ville nämligen inte stöta sig med LP som utpekat CP.

Alla ljuger om Palmemordet... alla...sanningen kommer förmodligen fram en dag men då är jag borta!

Varför anser du att IC har mer mandat att uttala sig om mordet än SL? Det har jag svårt att förstå.
Citera
2021-08-04, 21:06
Medlem
Citat:
Varför anser du att IC har mer mandat att uttala sig om mordet än SL? Det har jag svårt att förstå.
IC var samtida med OP det var inte SL.
Citera
2021-08-04, 22:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Oavsett om CGÖ var i stånd till att skjuta Olof Palme eller ej efter sin operation så tror jag ändå att det var Pettersson som sköt.

Men märker att det blivit lite mer modernt att slänga sig med teorier om Skandiamannen, 33-åringen och herr Andersson.

Pettersson... Mannen utan motiv. Pundaren som inte brukade använda skjutvapen. Mannen som enbart hade utpekanden mot sig, vart och ett tvivelaktigt.

Att Östlund knappast såg CP vid Grand är ju klarlagt. Och det är liksom bara det som placerar CP i Palmes väg.

Man tror gärna det var CP, till man börjar läsa.
Citera
2021-08-04, 22:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Jag tror inte "bekräftat" var ordet du sökte... Svetsare har gissat. Han var ju positiv till att peka ut Engström också tycker jag.
Citera
2021-08-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror inte "bekräftat" var ordet du sökte... Svetsare har gissat. Han var ju positiv till att peka ut Engström också tycker jag.
Det är ju intressant att socialdemokratiska partiordförande(n) först understödjer PKK-spåret (se EC-affären), sedan hakar på CP och håller fast vid detta som en sanning i decennier, för att nu - när LP dött och det är bevisat att CP mer eller mindre sattes dit, och åklagaren framkastar en ny tjomme - släppa "förtroendet" för henne som ingenting och haka på SE. Dvs. under alla omständigheter hålla fast vid den låt säga officiella versionen (som alla visat sig vara falska).

Annars vore det ju inte otänkbart att någon hög socialdemokratisk företrädare skulle vädra viss frustration längs vägen över att utredningen av mordet på deras mest kände och inflytelserike partiordförande i modern tid -- och många gånger en nära kamrat --, blev något av en fars som pågick under 34 år för att därpå läggas ned med försiktigt uttryckt bristfällig argumentation och genant presentation.

Men av någon anledning passar det plågsamt långdragna teaterstycket OP:s gamla kamrat IC utmärkt, och ingen annan socialdemokrat reser några invändningar.* SL:s imbecilla uttalande om CP för några år sedan är uppseendeväckande, men nu har han alltså utan vidare släppt detta och accepterat SE som mördaren av socialdemokraternas partiordförande. IC å sin sida säger att det är skönt att äntligen kunna vända blad nu när det framkommit att det inte är en pundare från Rotebro utan i själva verket är en grafiker från Täby som är mördaren -- och det är hela saken.

* Kjell-Olof Feldt vädrade visserligen misstankar i DN som gick emot den officiella versionen, efter läsning av Inuti labyrinten. Denna mediala bomb kan givetvis vara skälet till att IC helt oväntat proklamerade sin avgång dagen därpå -- en nyhet som gav media en ny "bomb" att fokusera på; och eftersom svensk media är ett tanklöst stim och far efter det senaste bytet som kastats ned, berördes inte Feldts invändningar på nytt.
Citera
2021-08-05, 00:39
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du som grävt så mycket i Steg-kopplingen, har du kommit över nån bild på Eino?

Kolla profilbilden. 😊
Citera
2021-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Kolla profilbilden. 😊

Ah. ok.

Bra Palmemördarlook. Intetsägande.
Citera
2021-08-05, 10:38
Avslutad
Man missar ju hela överasknings/överumpling/attackmomentet när "mördaren" talar med Olof o Lisbet
Kanske är det en del av planen folk ska tro att det är en ensam galning som börjar slå sig i släng med paret så det kan va en medveten förstärkning av det man vill människor ska uppfatta och göra till en sanning. Jag reagerar också på att vissa säger att det är rökpuffar och att man inte ser något vapen.

Någonstans kan jag inte fatta att man tar risken att tappa förtroendet för alltid hos svenska folket att icesnsätta ett mord. Palme är rökt på något sätt som gör att han måste bort.
Palme kan inte avgå utan han måste bort vad kan det va för pryl som gör att Sapo kommer in och lägger sig i och stör och rotar. Man vill skydda partiet/partitoppen. Vi ska titta på olika snaskigheter genom olika tider vad det kan röra sig om Tidigare i Sverige har vi haft keyne o hajbyaffären det var kungen o homosexualitet. Man kan säga att socialdemokraterna skapar ett förtroende under guldåren som man rider på. Man tar ut svängarna desto mer makt man har men framgången vänder o det blir mer o mer ljug o balans mellan olika starka intressen och man står på den vassa eggen vartefter man kan ramla ned.
Jag menar att alla politiker ses tidigt till att bli försmutsade av underättelser som arbetar för finansiella intressen man skaffar hållhakar på dem (Epstein Bindefelt). Våra folkvalda har ingen transparens mot folket de skyddas från folket av sina finansiella intressenter vakter. Så våra folkvalda är i händerna på odemokratiska beskyddare. Där man smutsar ned våra folkvalda med sex o kokainfester med unga tjejer o ännu värre spädbarnsmord/ritualmord de kompromenteras desto mer lydiga blir politikerna till finansintressena. Löwen, Palme,mediachefer, Eliasson Öb alla har lurats lockats in i sexfester iklädda damkläder i en mörk sal med brinnande ljus ugglor o obelixer. Därför tvingas de sen böga sig i pridetåg för att inte bli offentligt avrättade av de finansiella mediefamiljerna som arberat för finansintressena i Sverige. med minderåriga eller kokainfester eller ännu värre. Så länge de gör som de blir tillsagda i medierna så får de va kvar. Ta bara tegnell vad tror ni de har på honom för snaskigt när han står o ljuger varje dag. Jag tror det är i samband med alla djupa statenmaffiososos som vill ha in pengar för krut vapen horor konst som plockar fram bilder o annat som man tagit på palme kanske på 70-talet. Detta för att få kontroll på han. Så att han inte ska stoppa krutleveranser o liknande. Dessa bilder skickas till aftonbladet mm. Här inser man då att man har Palme under kontroll. stay behind sap erbjuder då op att genomföra ett teatermord Så här ser jag också sapos roll att skydda partiet från skandaler så man kan fortsätta att få röster de är ivriga att komma in o lägga sig i utredningen. vi har städarna ebbe o hans.

Kanske är det därför palme måste bort för att han inte ska få några frågor om fester o hur vanligt det är att politiker ligger med småflickor o liknande för finasiella krafter vill ha den makten i fortsättningen också med hållhakebusiness. Så det räcker alltså inte att pensionera palme eller skylla på att han är sjuk utan han ska inte kunna svara på frågor eller liknande för det kan fördärva för partiet o de intressen partiet arbetar åt. (aristokratin)
Så mordet är för att inte hållhakebusinessen ska komma fram till svenska folket. Där just nu gislaine maxwell med info om palme sitter i förvar. Det är alltså en hållhakebusiness mot svenska finansintressen som nu får smaka sin egen medicin. Undrar vilka eftergifter de tvingas gå med på för att hålla lögnen om sossarna kvar o folket i mörker.
Senast redigerad av jajagvinner 2021-08-05 kl. 10:49.
Citera
2021-08-05, 20:07
Medlem
Citat:

Har du träffat "herr Andersson"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in