2021-08-04, 23:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Är det inte gjort en? Den som visar förträngningar i hjärnan och flera hjärninfarkter? Eller är den från första gången har fick diagnosen? Men som jag fattade var hjärnröntgen gjord efter Barrys utlåtande.

Majken ska väl vittna om hur Esbjörn betedde sig och mådde efter det att han sålt och om hur Ebba och anhang var på pensionatet och tjatade på Esbjörn. Lullmaa om hans förstående om ekonomi kanske och Ulf om vad han sagt till honom. Jag hade ju för mig att det var Ulf som körde honom till mötet med Ebba.

Ebba såg ju nu en gång till att det inte finns någon som var vid Esbjörns sida under affären. Så därifrån finns ingen att kalla.
Dock täckte hon ju upp för sig själv och hade vännina med sig. Hon är väll kallad som vittne?
Fick det där om att röntgen saknades från krmkr

Vem är den här Ulf?
2021-08-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varför skall personer som du påstår inte har insyn i fastighetsaffären vittna?

Skall vi ha vittnen som gissar var som har hänt?

Då kunde ju en random person ifrån den här tråden vittna?

Rättssäkerheten är i fara med sådana som dig.

Jag tror du missade min fråga.

Du tycker fortfarande inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?
2021-08-04, 23:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du tycker fortfarande inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?
Hon såg ju till att omge sig med kompisar och bekantar genom hela affären. Från väninna som tog den första kontakten, till att ha sina föräldrar med, och kompisen Theo som fixar kontraktet. Och kompisen pr-kvinnan på kontraktsskrivningen.

Hon såg ju samtidigt till att Esbjörn var ensam vid samtliga tillfällen. Det är därför omöjligt att hitta någon som kan vittna om Esbjörn sida i den här affären.

Så jäkla fult gjort av Ebba. Uträknade, listigt och fult. En senil gammal gubbe mot unga och framgångsrika, meningen var att han inte skulle haft en chans.
2021-08-04, 23:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Fick det där om att röntgen saknades från krmkr

Vem är den här Ulf?
Ulf är Esbjörns kompis. En gubbe i samma ålder bosatt i Uppsala.
2021-08-04, 23:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Oj det var mycket, han måste vara mycket flitigt då.

Annars finns det ju regler beträffande beskattning och när en person räknas som arbetsgivare.

Du behöver inte anmäla. Jag fixar det. Jag har en partikollega för KD i Knivsta som jobbar på skattemyndigheten i Uppsala. Vederbörande ska få uppdrag att kolla upp det där.

Skulle vara intressant att höra deras åsikt.
2021-08-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt uppgift så äger Binninge både en Porsche och en Ferrari, med en restid på 1timme och 3 minuter med en vanlig bil så borde det gått att lösa. Rent praktiskt alltså.
Om inte påståendet om bilarna var en lögn och Binninge åker buss som en fattiglapp.
Enligt Google Maps tar det 2 timmar med bil.
2021-08-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skulle vara intressant att höra deras åsikt.

Du släppte debatten och gick vidare utan kommentar när du inte hade något vettigt argument längre?
Citera inte mig mer i detta ämne om du inte svarar på denna fråga.

Du tycker inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?
2021-08-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hon såg ju till att omge sig med kompisar och bekantar genom hela affären. Från väninna som tog den första kontakten, till att ha sina föräldrar med, och kompisen Theo som fixar kontraktet. Och kompisen pr-kvinnan på kontraktsskrivningen.

Hon såg ju samtidigt till att Esbjörn var ensam vid samtliga tillfällen. Det är därför omöjligt att hitta någon som kan vittna om Esbjörn sida i den här affären.

Så jäkla fult gjort av Ebba. Uträknade, listigt och fult. En senil gammal gubbe mot unga och framgångsrika, meningen var att han inte skulle haft en chans.

Ja, hela Ebbas agerande från första kontakten fram till idag känns så jävla uttänkt. Helst hade hon väl att han kröp in under en sten när hon började skicka in advokater, men allt är ju upplagt så att han inte ska ha någon som kan skydda honom i en eventuell rättegång och hon ska ha en handfull personer.

Stinker ju åldringsbrott från början till slut. Förlorar Ebba i rätten så erkänner hon väl uppsåt till bedrägeri men går sekunden efter ut i TV och säger att hon är oskyldig.
2021-08-05, 00:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Ja, hela Ebbas agerande från första kontakten fram till idag känns så jävla uttänkt. Helst hade hon väl att han kröp in under en sten när hon började skicka in advokater, men allt är ju upplagt så att han inte ska ha någon som kan skydda honom i en eventuell rättegång och hon ska ha en handfull personer.

Stinker ju åldringsbrott från början till slut. Förlorar Ebba i rätten så erkänner hon väl uppsåt till bedrägeri men går sekunden efter ut i TV och säger att hon är oskyldig.
Jag håller det inte för omöjligt att det kommer en brottsmål rättegång efter det här.
Vad utslaget än blir en denna eventuella rättegången är jag säker på att Ebba kommer att anse sig själv som oskyldig och många här kommer att anse henne som oskyldig. Det är bara det att hon efter ett tag bara kommer att vara en till på Hinsan som anser sig oskyldigt dömd.
2021-08-05, 00:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Du släppte debatten och gick vidare utan kommentar när du inte hade något vettigt argument längre?
Citera inte mig mer i detta ämne om du inte svarar på denna fråga.

Du tycker inte att det är underligt att samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till endast utgörs av kompisar till Ebba?

Vilken del utav affären syftar du på?

Mig veterligen så har bara Esbjörn och Ebba varit med i hela affären.

Övriga vittnen vittnar om de delar som de har varit med på.

Är inte Esbjörns granne också kallad att vittna?
Värderingsmannen och besiktningsmannen skall kanske också vittna?

Sedan så har det kommit in lite skriftlig bevisning ifrån banken, överförmyndaren mm.

Är de också med i komplotten som du försöker plantera i tråden!
2021-08-05, 00:04
Medlem
Citat:

Det är smått fantastiskt att få se hur otroligt förvrängd världsbild en psykopat, som du, faktiskt kan ha.

Som om Ebba skulle ha "uttänkt" allt detta från början. Som om hon planerade att hon skulle hamna i tvist med Esbjörn för att han skulle kunne hänga ut henne i media med hjälp av en barnvåldtäktsdömd låtsasjurist till skattesmitare. Säkert helt uttänkt "från första kontakten fram till idag", säkert
2021-08-05, 00:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast

Det är smått fantastiskt att få se hur otroligt förvrängd världsbild en psykopat, som du, faktiskt kan ha.

Som om Ebba skulle ha "uttänkt" allt detta från början. Som om hon planerade att hon skulle hamna i tvist med Esbjörn för att han skulle kunne hänga ut henne i media med hjälp av en barnvåldtäktsdömd låtsasjurist till skattesmitare. Säkert helt uttänkt "från första kontakten fram till idag", säkert
Jo uttänkt...såklart, vad annars....men inte att hon skulle komma i konflikt som du kallar det när hon åkt på pumpen och det riktigt ordentligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in