2021-08-04, 21:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Hoppsan. Det inlägget måste jag ha missat. Minns du ungefär när det skrevs? Eller har du till och med länken till det?
Skrev det i ett annat inlägg men här igen då. Ordet "journalist"skrev jag i ett bemötande inlägg till Q6 som insinuerade på att flickan kunde ha varit en reporter på Expressen. Jag vet att hon inte var det. Jag skrev t.o.m. exakt så här: bla bla bla...."journalisten" så alla (trodde jag) skulle förstå att jag tyckte det var nåt helt obegripligt dumt...men men Ebbas grabbar grabbar efter allt där det kan tänkas va nåt att fästa sig vid en stund....å i detta fall har det fäst sig ända hit, men inte längre
2021-08-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hon skulle vara med så Esbjörn inte skulle behöva vara fysiskt ensam på mötet med sin antagonist och hennes stjärnadvokat. Det är väl inte så svårt å förstå? Två mot två, men se det godtog inte Ebbas advokat som stoppade både Esbjörn å flickan redan i dörren eftersom hon advokaten befarade att hon skulle kunna komma bli ett framtida vittne. Allt enligt Esbjörns dåvarande ombud Johann Binninge + all den samlade skit som slängts efter honom. En ärbar man som verkligen bryr sig om den djupt olycklige Esbjörn.
Det var synd att Binninge inte hade råd med tågbiljetten så han kunde ha medverkat på mötet, tänk vad mycket besvär det hade besparat Esbjörn.
2021-08-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det finns redan en del som inte verkar tillföra processen något, men likväl finns det där. Dock, eftersom Ebbas ombud påstår att de har försökt att få till möten med Esbjörn vid flera tillfällen, men Esbjörn duckat, så är det väl ett ypperligt bevis för att slå hål på att felet bara ligger hos Esbjörn?

Det är inte bara något som hon påstår, det finns "hard evidence" på den saken i form av inlagor till domstolen med brev som skickats mellan parterna som bevisar detta. Ebbas ombud försöker upprepade gånger få till möten, Esbjörns ombud hittar på ursäkter varje gång för att undvika.

Att Ebba försökt få till möten flera gånger och att Esbjörn nekat varje gång är redan bevisat.
2021-08-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Har du källa på det du påstår?

Självklart finns källor till det. Men jag saknar källa på det jag efterfrågade. Det hade visst inte du heller ...
2021-08-04, 22:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Skrev det i ett annat inlägg men här igen då. Ordet "journalist"skrev jag i ett bemötande inlägg till Q6 som insinuerade på att flickan kunde ha varit en reporter på Expressen. Jag vet att hon inte var det. Jag skrev t.o.m. exakt så här: bla bla bla...."journalisten" så alla (trodde jag) skulle förstå att jag tyckte det var nåt helt obegripligt dumt...men men Ebbas grabbar grabbar efter allt där det kan tänkas va nåt att fästa sig vid en stund....å i detta fall har det fäst sig ända hit, men inte längre

Så länge som det hemlighålls vem hon var så är det en bra gissning att hon kunde ha varit en journalist med tanke på hur Binninge skötte målet med fokus på att plantera sin version hos media.

Brännström på Expressen har ju knappast varit objektiv i sin rapportering.
2021-08-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Här har du

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

Det jag skrev var från minne, innan jag hitta artikel igen. Och det du beskriver gick det typ till enligt artikel.

Tack, då var vi snabbt och smidigt tillbaka på rätt ruta.

Ledsagaren var aldrig på plats, det är helt uppenbart.

"Han lämnade lokalen", inte "dom lämnade lokalen"
2021-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
I och med att mötet var planerat till ett visst klockslag så hade en dator med teams riggats i konferensrummet, ok?
När mötet skulle ta sin början sitter Esbjörn med sin ledsagare utanför för att vänta på att bli insläppta, ok?
När Ebbas ombud kommer hon ut och säger att det är enbart Esbjörn som får vara med i rummet, ok?
Då ringer ledsagaren Esbjörns ombud som får reda på att hon inte får följa med in, Ok?
Esbjörn säger då att han inte vill gå in själv, Ok?
Förstår du?

Ledsagaren var inte där, ok?
Förstår du?
2021-08-04, 22:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Balkongen?
Vilken balkong?

Kanske bättre att du förklarar varför Esbjörn inte skulle deklarera fastighetsförsäljningen och vad betalningen har med deklarationen att göra, handpenningen har han ju bevisligen erhållit.

Ganska övertygad om att hävningen är ett påhitt av Esbjörns nya advokat då Binninge inte hade koll på när försäljningen skulle deklareras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Deklarationen fixar väl mäklarhustrun Lullmaa?

Det kanske är så fiffigt med en generalfullmakt så att man får bara rättigheter och inga skyldigheter?

Väntar kanske ett skattetillägg och en skyhög ränta om skatten inte är betald.

Ja, om det uppdagas att han undanhållit en fastighetsförsäljning i deklarationen, så kan han bli dömd för skattebrott
Medlem
Citat:
Så länge som det hemlighålls vem hon var så är det en bra gissning att hon kunde ha varit en journalist med tanke på hur Binninge skötte målet med fokus på att plantera sin version hos media.

Det spelar ingen roll vem ledsagaren var, formerna för en förhandling görs upp innan. Att Binninge hade sin enda kostym på kemtvätt och lämnade sin klient i sticket är inte något som ska belasta vare sig Esbjörn eller Busch. Allt annat svammel är bara dimridåer för att dölja barnmisshandlarens inkompetens.
2021-08-04, 22:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Tack, då var vi snabbt och smidigt tillbaka på rätt ruta.

Ledsagaren var aldrig på plats, det är helt uppenbart.

"Han lämnade lokalen", inte "dom lämnade lokalen"
Inte bara ruta ett utan ända tillbaks till ruta 0 hamnade du. Även fast Expressen var det väl som skrev att HAN lämnade lokalen så kan ju också ledsagarinnan gjort detsamma.... eller hur
2021-08-04, 22:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Jo då, Brännström och all annan media har varit objektiv.
Ebba är inte ett offer, ingen är dum mot henne. Hon har fått den press hennes beteende förtjänar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in