2021-08-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du har naturligtvis rätt. Det går inte att övertyga foliehattar med något så banalt som fakta.

Precis! En fakta som ALDRIG såklart är tillrättalagd för att passa nåldynornas agenda...
Citera
2021-08-04, 15:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jag gjorde ditt arbete och hittade lite mer kring din undersökning - läs hela och begrunda om det nu var så positivt. De har använt fiktiva modelleringar och inte riktiga smittade i planen och det var även andra parametrar som inte var positivt för din syn på detta och va du nyss trodde dig "avslöjat" - läs och begrunda om du kan ta till dig engelska, vill säga...

https://www.sciencemag.org/news/2018/03/can-new-study-tell-you-how-avoid-getting-sick-plane-or-just-best-bathroom-use
Jag tänkte att en diskussion är intressant.
Jag ska kolla på din länk.

Det finns mycket som tyder på att just flygplan inte är smittspridande, men däremot tror jag att risken att smittas är större på flygplatserna.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-04 kl. 15:53.
Citera
2021-08-04, 15:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Som sagt, om du hade orkat läst hela mitt inlägg så kommer jag nu inte kontra med x antal grafer, siffror och diverse statistik för att bevisa mina teser - det blir bara rundgång i det hela. Vi är oense och gott så - det är tillåtet även i konsensusens land...
Jag är beredd att lyssna så fort du kommer med ett sammanhållet och logiskt argument. Det har du inte lyckats med.
Citera
2021-08-04, 16:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Så nu klipper du bort bitarna som skjuter dina rön i sank - hur patetisk får man bli, egentligen?!
Du verkar ju aldrig vilja diskutera, utan bara bråka och vinna diskussioner på FB.
Citera
2021-08-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Men det är jävligt onödigt att bli sjuk också och ta plats i vården.

Följ restriktionerna då,. träna och ät nyttigt så behöver du bara ligga hemma en vecka och sen köra igen.
Citera
2021-08-04, 16:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Följ restriktionerna då,. träna och ät nyttigt så behöver du bara ligga hemma en vecka och sen köra igen.

Inte mig det handlar om, idiot. Det är alla dom antivaxxers som hamnar på sjukhus för att de tänkte fel!
Citera
2021-08-04, 16:45
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Inte mig det handlar om, idiot. Det är alla dom antivaxxers som hamnar på sjukhus för att de tänkte fel!
Ni vaccinhetsare fattar inte skillnaden mellan relativ och absolut riskreduktion. Ni har noll koll på data och vet inte hur man tolkar statistik korrekt. Ni litar blint på kända fake news källor som cnn och andra blaskor, notiriska för att vrida och vända på statistik och utelämna kontext. Eller rent av ljuga

Kort och gott. Det finns inga medicinska eller epidemiologiska skäl för friskt folk under 50 att ta vaccinet och det finns verkligen inga vettiga skäl med tvångsåtgärder och social stigmatisering.

I den här cirkusen är det smärtsamt uppenbart vilka som är foliehattar och dåligt pålästa. Inte fan är det "anti-vaxxers" iallafall.
Citera
2021-08-04, 17:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja men i de som redovisas som smittade finnas även 0-18 år med också.

Svårt?

Uppnås inte flockimmunitet efter 80%?
Citera
2021-08-04, 17:38
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Germany’s largest newspaper BILD apologizes for harming society over its coverage of the covid-19 pandemic during the past 18 months

Transkript:

https://techstartups.com/2021/08/01/germanys-largest-newspaper-bild-issued-apology-harming-society-coverage-covid-19-pandemic-past-18-mo nths/

IMBILDEN med flera, vill ni verkligen vara på fel sida av historien?

Mycket bra, fler tidningar, makthavare och talespersoner borde nu går ut och be om ursäkt.
Citera
2021-08-04, 17:49
Medlem
GeleZachas avatar
Hejsan hoppsan Tegnell säger nu att han inte länge kan lova en restriktionsfri jul. Alla jävla får som trodde att vaccinet skulle lösa allting... Att öppna upp allt och låta folk bestämma själv vilken risk de vill ta är det enda rimliga. Jag själv har inga problem med att gå på nattklubb eller konsert, men vi bör ge möjlighet till att jobba hemifrån för de som vill om de är rädda för viruset. Staten bör ha en mindre roll i detta och den enskilde en större, helt enkelt
Citera
2021-08-04, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Du tror alltså att dina inlägg på Flashback kommer att få något att "hända", faktiskt förändra något, i verkligheten?? Då har du nog hamnat fel, här är det en begränsad mängd tomtar med för mycket fritid som kastar samma argument omkring sig. Det är väl inne på fjärde vågen här snart, fast denna gång kanske det bara blir en ny våg här till skillnad från i verkligheten, den som (över)lever får se.

Hör vad du säger.

FB är lite ett sidoforum.

Förra året mailade jag följande :

Grundskolans huvudmän.
Skolverket.
Arbetsmiljöverket.
SVT inkl samtliga MSM. (Som alla mer eller mindre "lagt locket på")
Diskrimineringsmyndigheten.
Mm mm.

Enda kvar är att sittstrejka som Greta Thunberg.

Effektivast vore dock om barn satt med - barn vilka resonerar - vi vill ha skydd i höst.

De är de främst utsatta.

MSM "skapar" nyheter.

Sverige ska man inte sticka ut -det är d barn lärs -dvs om det inte handlar om sopsortering - du kommer väl ihåg skiten Greta fick.

Att skolstrejka för att KRÄVA smittskyddsåtgärder.

Men vilka vill låta sina barn vara med på det?

Kanske de 1300 barn vilka sjukhusvårdades pga Covid-19.

En enorm insats behövs för att samma sak inte ska upprepa sig.
Senast redigerad av snuttis 2021-08-04 kl. 17:55.
Citera
2021-08-04, 17:54
Medlem
Citat:

Det verkar lugnt på sjukhusen. Tror att det beror på att många av dem som inte ansåg att det behövde DETTA vaccin, visar sig klara sig bra utan DETTA vaccin. Unga och andra i övrigt friska blir förkylda. Detta har ju alla vetat länge. Förstår inte varför vissa vill att det ska vara annorlunda? Kanske för att de har behov av den debila enögda ”debatten”? Danmark verkar bli först ut att agera på datan som visar att det bara är förkylning nu. Men de är ju lite mer vid sina sunda vätskor på den sidan sundet.

Vet inte om någon tänkte så mycket alls egentligen. Tror de flesta som tagit detta vaccin överlåtit tänkandet till andra faktiskt. Och att inse att man som frisk och inte lastgammal, klarar av förkylningen kräver inte så mycket tänkande. Men vad är du upprörd över? Merparten av erat tjat-objekt, sk.antivaxxers existerar bara i er fantasi. Vi har en hög vaccinations-täckning. Ingenting att vara orolig över. Det hade säkerligen räckt att vaccinera som mot influenza. Nu får vi bara hoppas på att det inte muterar runt, p.ga det selektiva trycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in