2021-08-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är jag medveten om. Jag tvivlar starkt på att även dessa myndigheter hävdar att vaccinet skyddar till 100%.

”The President is both the head of state and head of government of the United States of America, and Commander-in-Chief of the armed forces. Under Article II of the Constitution, the President is responsible for the execution and enforcement of the laws created by Congress”

Den personen som är beskriven här över hävdar det iaf.
Citera
2021-08-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det tror jag inte ett dugg på. Vad har du för källa på att "de flesta" bunkrade dasspapper och bara satt hemma och tryckte? Jag känner ingen som gjorde det.

Tvärtom är det ju det många gnäller över, att många inte brydde sig om viruset samtidigt som man saknade hårda restriktioner, vilket då ska ha lett till Sveriges "dåliga" siffror.

Det var tomt på motorvägarna och parkeringarna under lång tid i större städer och butikerna länsades. Rörelsen visade en enorm dip med google och telefonmappning, mycket större än när det var betydligt fler restriktioner. Detta har visats gång på gång här och på andra ställen.

Har du totalt missat det?
Citera
2021-08-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var ju snarare så Tegnell och gänget ville skapa flockimmunitet genom nedsmittning. När sedan sjukhusen och bårhusen fylldes i snabb takt var det inte längre politiskt möjligt och då fick FHM andra förhållningsorders.

Det berodde dock inte på att 90% tryckte i hemmen, utan på att utrikes trångbodda fortsatt drev smittan genom skytteltrafik mellan olika serviceyrken.
Citera
2021-08-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har aldrig skrivit det, det är OY som skriver det.

Ja, men du höll med. Därför säger att att det måste vara en felcitering.
Citera
2021-08-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det tror jag inte ett dugg på. Vad har du för källa på att "de flesta" bunkrade dasspapper och bara satt hemma och tryckte? Jag känner ingen som gjorde det.

Tvärtom är det ju det många gnäller över, att många inte brydde sig om viruset samtidigt som man saknade hårda restriktioner, vilket då ska ha lett till Sveriges "dåliga" siffror.

Ytterligare uppfriskning av ditt minne.

https://arbetet.se/2020/03/24/stockholmsnatt-krogar-ekar-tomma-under-coronakrisen/
Citera
2021-08-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det bara 22 % som röstar borgligt i Sverige tror du, det tror inte jag.
Man kan kanske tycka att vissa partier som säger sig vara borgliga inte är direkt (jätte)höger, men M, KD och SD har ju ändå 46, 47 % i opinjonsundersökningar.

Kul att du nämner USA där President Trump drog igång operation Warp speed för att så snabbt som möjligt få igång utveckling, produktion och distribution av vaccin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed

Sedan när vaccinet väl är framtaget på snabbast möjliga vis vill Reps. inte ha något vaccin.

Nu börjar Reps. vaccinera sig för att slippa bli allvarligt sjuka och nu det märkligaste av allt, vissa klär ut sig för att inte bli igenkända.

Edit
Jag ser inget vänster/höger i fråga om vaccin.
Jag är själv huvudsakligen höger och har vänner och bekanta från V till SD och alla, med något undantag, har vaccinerat sig.

"Vanliga människor" ser inte denna fråga som en höger-/vänster-fråga, men här på FB är det tydligt att många försöker få det till att det är så.

Så är det faktiskt och jag är även en av de felande här - man vill demonisera den andra sidan och då är vänster/högerspöket väldigt lätt att ta till...
Citera
2021-08-02, 23:45
Medlem
Hexen666s avatar
Germany’s largest newspaper BILD apologizes for harming society over its coverage of the covid-19 pandemic during the past 18 months

Citat:
With the government’s poor handling of the virus and the ongoing unrest escalating in European cities, the German newspaper BILD issued its apology for harming society over its coverage of the covid-19 pandemic in the past 18 months.

In a 5-minute YouTube video, BILD editor-in-chief Julian Reichelt said:

“Millions of children in this country, for whom we are all responsible as a society, I would like to say what our Federal Government and our Chancellor have not dare to say so far: We ask your forgiveness. We ask your forgiveness for a year and a half of politics, who sacrificed you.”

To victims of violence, neglect, isolation, emotional loneliness. For politics and media reporting that to this day, like poison, gives you the feeling that you are a mortal danger to our society.” You’re not, don’t let that persuade you. We have to protect you, not you us, “admits BILD editor-in-chief Julian Reichelt

Transkript:

Citat:
“To the millions of children in this country,

for whom our society is responsible,

I want to express here what neither our government

nor our Chancellor dares to tell you.

We ask you to forgive us.

Forgive us for this policy

Which, for a year and a half, has made you

victims of violence,

neglect, isolation and loneliness.

Sorry for this policy and media coverage

which, like poison, made you feel

like you were a mortal danger to society.

You are not a danger to society, don’t believe this lie.

It’s up to us to protect you.

What happened to our children, many people and Bild denounced it.

Nothing happened.

Merkel organized a summit for children? No !

Instead, we persuaded our children

that they were going to murder their grandma

if they dared to be what they are, children.

Or if they met their friends.

None of this has been scientifically proven.

It was easy to force that on the kids,

they can’t defend themselves and they don’t vote.

When a state steals the rights of a child,

it must prove that by doing so it protects him against concrete and imminent danger.

This proof has never been provided.

It has been replaced by propaganda

presenting the child as a vector of the pandemic.

Those who wanted to contradict this propaganda

were never invited to the expert table.

Our policies would do better to open schools

and sports halls rather than polling stations!

Otherwise they will have on their conscience, and will leave in the history books,

https://techstartups.com/2021/08/01/germanys-largest-newspaper-bild-issued-apology-harming-society-coverage-covid-19-pandemic-past-18-mo nths/

IMBILDEN med flera, vill ni verkligen vara på fel sida av historien?
Citera
2021-08-02, 23:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Så är det faktiskt och jag är även en av de felande här - man vill demonisera den andra sidan och då är vänster/högerspöket väldigt lätt att ta till...
Om du själv inser att dina påståenden är felaktiga så är det ju rätt troligt att även andra genomskådar ditt budskap.

Enda syftet med att demonisera måste ju vara att skapa splittring, eller det är i alla fall det som blir resultatet.

Vad är bra med att skapa splittring i samhälldt tycker du?
Citera
2021-08-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om du själv inser att dina påståenden är felaktiga så är det ju rätt troligt att även andra genomskådar ditt budskap.

Enda syftet med att demonisera måste ju vara att skapa splittring, eller det är i alla fall det som blir resultatet.

Vad är bra med att skapa splittring i samhälldt tycker du?

Är du så naiv så att du tror att folk enkom kommer ta skit utan att slå tillbaks, ja då förstår jag att du är vänster och tycker det är okey det som skett med Sverige förr, nu och i framtiden! Vänd andra kinden till, är det det du förespråkar, eller? Jag är självklart medveten om att jag är en del av polariseringen i detta ämne, men vad är alternativet, menar du? Att jag skall godta all dynga som ni spyr ur er? Jag förstår att du förespråkar detta för det skulle göra ert jobb mycket enklare! Varför är du med och skapar splittring?

Patetiskt!!!
Citera
2021-08-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Bwahaha !

Hur gammal är du ?

Öhhhh. Om inte ba´han gör som jag vill, så ba´vaffö ska jag tro på han ba´´

Konstigt att ni alltid väljer ut vilka inlägg ni svarar på och att ni ofta även klipper och klistrar i de som ni då väljer adressera - jag har ställt mängder med adekvata frågor men får enkom svar på de som ni kan skapa konflikt kring, inga andra. Detta är en tydlig vänsteragenda så ni utmärker er mer än vad ni tror att ni gör! Jag svara på ALLA citeringar jag får - vänstervurmare vågar eller kan inte det! Fanns mängder med intressanta spörsmål jag ställt som jag trodde vi kunde diskutera kring men de blev väl för svåra att svara på för nåldynorna och sprutludren!
Citera
2021-08-03, 00:18
Medlem
Jag ställer frågan igen utan att hålla andan i tron att jag får ett svar...

Vad tror ni vaxxinförespråkare att vi skeptiker har att vinna på att ex. inte ta sprutorna och/eller att som ni anser det; bedriva propaganda och sprida felinformation, på sociala media? Ställ det i stället mot vad staten, Big Pharma och andra har att vinna på att idka propaganda för sin sak, dvs. att ALLA skall och MÅSTE ta sprutorna/vaxxinen in absurdum? Vilka har något att vinna på detta? Har den lille mannen och pöbeln något att vinna på detta - i sådana fall vad? Vad har vi att vinna på detta? Ställ er sedan frågan om vad stater som står för makt och kontroll kan ha för vinster i slika tider. Big Pharma? Andra?

Någon som idkas svara på detta?
Citera
2021-08-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Yes beware of the vänsteragenda !

Och : Full fart framåt med fördomarna så det ryker !

Har inte röstat vänster på många val. Men vad vet jag ? Du verkar helt enkelt föra ett personligt krig utan att ta reda på fakta först. Du hade kunnat fråga mig innan. Typ : " Tjena, killen, äru vänster eller ? " Jag : "Nej, faktiskt inte tackar som frågar, inte ett dugg faktiskt"

Så jävla trött på nissar som dig som vill ha skyttegravskrig för att du har begravt din cortex i röven
Om du är "höger" så gissar jag på att du är en typisk medborgare som hatar vänstern bara för att det är det rätta att göra. Alltså en nyttig idiot för någon exotisk typ av "höger" som är typ brunhöger. Och det var väl ungefär vad man kunde vänta sig av en fjärrstyrd Putin robot . Den "Högern". Varför skulle du annars passa på att klämma in viruset tillsammans med invandringspolitiken. Du är bara ett sorgligt exempel på hjärntvätt fungerar på brunhögern extra bra. Samt att du hatar naturligtvis en etablerade politiska högern. Di vill ha tuffa tag, eller hur. Något som passar den tuffe killen

Märker du inte själv att du bekräftar PRECIS det jag påstår? Du svarar med allt annat än det jag frågar efter... Och det jag skriver är inte specifikt riktat mot dig, men tar du åt dig såå. Du får en chans till...

Citat:
Vad tror ni vaxxinförespråkare att vi skeptiker har att vinna på att ex. inte ta sprutorna och/eller att som ni anser det; bedriva propaganda och sprida felinformation, på sociala media? Ställ det i stället mot vad staten, Big Pharma och andra har att vinna på att idka propaganda för sin sak, dvs. att ALLA skall och MÅSTE ta sprutorna/vaxxinen in absurdum? Vilka har något att vinna på detta? Har den lille mannen och pöbeln något att vinna på detta - i sådana fall vad? Vad har vi att vinna på detta? Ställ er sedan frågan om vad stater som står för makt och kontroll kan ha för vinster i slika tider. Big Pharma? Andra?

Någon som idkas svara på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in