2021-08-04, 16:39
  #2365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Du verkar allt vara lite förveten. Naturligtvis så har hon transporterat och suttit på grejerna åt somalierna, slarvat bort skiten och blivit avrättad för det. Det är inte ovanligt att använda sig av kvinnor för att flytta större mängder då de lätt glider under radarn.
Från någon helt utan uppfattning om saken:

- Är 2000 st Tramadol ett stort parti? Värdet sägs ändå "bara" vara 20-40000.

- Om polisen tar dig och knarket. Blir du verkligen skyldig för förlusten i gängens ögon? Hon tog ju på sig att hon ägde det vilket i sig är en "solidaritetshandling" med den som givit henne knarket att förvara.

Min tanke med sista frågan är att det måste ju vara rätt många som åker dit och blir av med ett lager knark då och då. Då blir det ju rätt opraktiskt bland de kriminella om varje sådan gång ska hamna på skuld-kontot, eller ännu värre - bli till en dödsdom.
Citera
2021-08-04, 16:41
  #2366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
..utan smycket som Dannes flickvän tappade eller om det var nyckeln.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
..Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.

Men gud, du följde alltså med till en mordplats för att leta efter något som du inte vet vad det var, och hittade den? Alltså, synd att man inte kan blocka eller ignorera användare på detta forum så man slipper se tramset.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan. Han och hans kompis M köpte och sålde för gänget i Hässelby/Vällingby, Bodde på HVB hem i Östervåla men rymde och är på rymmen med bilen.

Men alltså, vilka helt irrelevanta vita killar i ordningen är det du blandar in nu? Är det uppe i nio, tio? Ja, vi fattar att du inte vill att vi ska prata om lakritstomtarna men detta börjar ju mer och mer likna pappi-raul ”En komplex trafiksituation”-nivå. (Och det är inget bra betyg).
https://m.youtube.com/watch?v=4BCLNVAU7WM
Citera
2021-08-04, 16:41
  #2367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Vem är S*m**l?

Ja, det är flöddrigt i tråden och min tolkning är också att intenog kommit med mest matnyttigheter i den här tråden även om det är flöddrigt och innehåller en massa sidospår.

Så, håll er borta ftån knarket och gör något konstruktivt av livet speciellt om ni har ett bättre utgångsläge än människor från förorten.

En kille från Luleå vars pappas bil använts av somalierna ute på hetsön. Som jag förstod det först så var det en vän till intenog som pundade på rätt så hårt men tydligen så var det en annan bil som åsyftades intenogs inlägg. Verkar vara ett villospår, jag ber om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bizzen
Man får gratulera 👏

9 timmar tog det att gå igenom hela tråden med FUPar och länkar till andra trådar, du får ursäka om jag är lite trött, men stort tack ändå!
Citera
2021-08-04, 16:44
  #2368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vad mer, förutom skulder?
Heder
Citera
2021-08-04, 16:53
  #2369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Men gud, du följde alltså med till en mordplats för att leta efter något som du inte vet vad det var, och hittade den? Alltså, synd att man inte kan blocka eller ignorera användare på detta forum så man slipper se tramset.



Men alltså, vilka helt irrelevanta vita killar i ordningen är det du blandar in nu? Är det uppe i nio, tio? Ja, vi fattar att du inte vill att vi ska prata om lakritstomtarna men detta börjar ju mer och mer likna pappi-raul ”En komplex trafiksituation”-nivå. (Och det är inget bra betyg).
https://m.youtube.com/watch?v=4BCLNVAU7WM

läs igenom tråden. Det är ETs kompisar som hängs ut med namn. Jag betvivlar att de har någon direkt koppling till dådet annat än att de även var vän med BO. Finns ett FUP längre bak i tråden gällande ET och K*v*n om du söker. Men som sagt, vad dessa människor har att göra med mordet är fortfarande oklart mer än att de alla var vänner till BO.

Om du dessutom läser lite mellan raderna så finns det viss antydan till att det är ETs "stalker" själv som försöker hänga ut honom som Intenog och en golbög.

Vi kan nog utgå vid det här laget ifrån att det faktiskt inte är ET själv som skriver utan någon som har tillgång till hans information.
Citera
2021-08-04, 16:56
  #2370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Tänker att den misshandlade/hans kompisar kanske fick nog av negrerna och hämnades på I*mail och sedan försökte få fatt på hans stash. Alternativt hans polare som försökte få tillbaks det han lämnat hos FL.

Tyvärr står regel 1.12 i vägen. Han är ett BO som fått skyddad ID. Hans namn får ej nämnas, särskilt som det inte finns något som tyder på att han är inblandad i det här brottet på något som helst sätt. Hade kunnat vara annorlunda om det legat en somalier på stranden.

Jag vill inte påstå att han nödvändigtvis är en genomhederlig yllekille men han vittnade i rätten mot rånarna och det skulle han inte ha gjort om han var en kriminell typ. Heder åt honom för detta, de flesta backar.
Citera
2021-08-04, 17:01
  #2371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Från någon helt utan uppfattning om saken:

- Är 2000 st Tramadol ett stort parti? Värdet sägs ändå "bara" vara 20-40000.

- Om polisen tar dig och knarket. Blir du verkligen skyldig för förlusten i gängens ögon? Hon tog ju på sig att hon ägde det vilket i sig är en "solidaritetshandling" med den som givit henne knarket att förvara.

Min tanke med sista frågan är att det måste ju vara rätt många som åker dit och blir av med ett lager knark då och då. Då blir det ju rätt opraktiskt bland de kriminella om varje sådan gång ska hamna på skuld-kontot, eller ännu värre - bli till en dödsdom.

De här gängen är kända för att ”böta” folk för rena påhitt. I ett fall där de förlorar pengar som här, kan de kräva dem tillbaka och rentav lägga på en nolla. De är helt utfattiga och konstant på jakt efter pengar för att försörja sig och finansiera sitt eget missbruk.
Citera
2021-08-04, 17:01
  #2372
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
läs igenom tråden. Det är ETs kompisar som hängs ut med namn. Jag betvivlar att de har någon direkt koppling till dådet annat än att de även var vän med BO. Finns ett FUP längre bak i tråden gällande ET och K*v*n om du söker. Men som sagt, vad dessa människor har att göra med mordet är fortfarande oklart mer än att de alla var vänner till BO.

Om du dessutom läser lite mellan raderna så finns det viss antydan till att det är ETs "stalker" själv som försöker hänga ut honom som Intenog och en golbög.

Vi kan nog utgå vid det här laget ifrån att det faktiskt inte är ET själv som skriver utan någon som har tillgång till hans information.
Söker man på den ”androgyna” i länken jag postade tidigare på Google så ser man även att hen är intresserad av att hitta lösenord till vissa kontaktsidor. Säger inget mera, men sök och fundera.
Citera
2021-08-04, 17:08
  #2373
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Från någon helt utan uppfattning om saken:

- Är 2000 st Tramadol ett stort parti? Värdet sägs ändå "bara" vara 20-40000.

- Om polisen tar dig och knarket. Blir du verkligen skyldig för förlusten i gängens ögon? Hon tog ju på sig att hon ägde det vilket i sig är en "solidaritetshandling" med den som givit henne knarket att förvara.

Min tanke med sista frågan är att det måste ju vara rätt många som åker dit och blir av med ett lager knark då och då. Då blir det ju rätt opraktiskt bland de kriminella om varje sådan gång ska hamna på skuld-kontot, eller ännu värre - bli till en dödsdom.

Eller hur, jätte svårt att rekrytera någon ny. Inte bara jättesvårt utan enormt svårt. Eller vill de bara bli 30 bast? Det är ändå kört liksom. Finns lika inget att se fram emot när hjärnan är en smältdeg av alla droger.
Citera
2021-08-04, 17:11
  #2374
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Men gud, du följde alltså med till en mordplats för att leta efter något som du inte vet vad det var, och hittade den? Alltså, synd att man inte kan blocka eller ignorera användare på detta forum så man slipper se tramset.



Men alltså, vilka helt irrelevanta vita killar i ordningen är det du blandar in nu? Är det uppe i nio, tio? Ja, vi fattar att du inte vill att vi ska prata om lakritstomtarna men detta börjar ju mer och mer likna pappi-raul ”En komplex trafiksituation”-nivå. (Och det är inget bra betyg).
https://m.youtube.com/watch?v=4BCLNVAU7WM

Tillslut finns det bara en som inte är nämnd i tråden som kan sitta på all denna info. Denna kommer sitta lite pyrt till, men denna kanske också bara önskar fylla 30.
Citera
2021-08-04, 17:21
  #2375
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
En kille från Luleå vars pappas bil använts av somalierna ute på hetsön. Som jag förstod det först så var det en vän till intenog som pundade på rätt så hårt men tydligen så var det en annan bil som åsyftades intenogs inlägg. Verkar vara ett villospår, jag ber om ursäkt.

Det måste väl ändå vara lite unikt. Att låna pappas bil och frakta runt gravt kriminella på olika konstigheter. Vore jag han, skulle jag inte bli så glad.
Citera
2021-08-04, 17:26
  #2376
Medlem
E.T
Är det inte lika bra att du spottar ur dig sanningen nu? Kan ju inte kännas ok att sitta på (viss) info om detta när det handlar om en vän. (Om du nu är intenog)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in