2021-08-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Varför sätter du felpost på den infon? Att du säger att området är rensat från det polisen söker efter och Simon har börjat prata hos polisen.

Det är säkert två skyttar inblandade. Om det nu är gängen som gjort det brukar de ju tjackspattigt hoppa in två filurer och utgöra dåden.

En sköt ett antal skott, och den andra ett i huvudet när hon redan låg ner.

Så det är väl Yahye och den där andra med namn som börjar på B som gjort det. Så var är dom nu?

Men nog måste de väl polisen ha varit med metalldetektorn där innan? Söker de hylsor från den andra skytten?

Min teori blir allt mer trovärdig, att SV helt enkelt bara var där för att hämta pistolen som användes vid misshandeln, då hon tydligen hade förvarat den.

Det uppstår en livad diskussion om skulden som även nämnts i samma inlägg, vilket är vad vittnen hört. Min gissning är att hon inte bara var skyldig SV pengar utan även grabbarna från orten.

Hennes somaliska tjejkompis från orten är säkerligen den som tipsat somalierna om var hon skulle vara och varför, de kommer dit med vetskapen om att hon är beväpnad och därför går avrättningen fort.

SV får panik och dumpar sitt vapen på plats, då det inte kan kopplas till skjutningen och han säkerligen redan förstått att han kommer få påhälsning av pappa aina inom en snar framtid efterssom han var den sista som träffat henne. Det är inte värt att riskera att bli stannad med ett eldvapen direkt efter en dödskjutning eller att polisen hittar ett hemma hos honom, framför allt inte om han redan är dömd för en synnerligen grov misshandel med vapen med i bilden, det fattar vem som helst och SV är ingen idiot.

Det är säkert därför polisen nu är där med metalldetektorer, de försöker hitta hylsor eller kulor som kan kopplas till vapnet som de hittat, det är säkerligen det som användes vid misshandeln men ej vid dödskjutningen.

Pusselbitarna börjar falla på plats.
Citera
2021-08-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nä, han dog i Söderhamn såg jag nu i en annan källa. Men enligt Sveriges Dödbok så dog han i Töre.
En Fredrik H har ett släktträd på MyHeritage för de som är intresserade.
Han dog i Hudiksvall & begravningen skedde i Överkalix.
Citera
2021-08-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Min teori blir allt mer trovärdig, att SV helt enkelt bara var där för att hämta pistolen som användes vid misshandeln, då hon tydligen hade förvarat den.

Det uppstår en livad diskussion om skulden som även nämnts i samma inlägg, vilket är vad vittnen hört. Min gissning är att hon inte bara var skyldig SV pengar utan även grabbarna från orten.

Hennes somaliska tjejkompis från orten är säkerligen den som tipsat somalierna om var hon skulle vara och varför, de kommer dit med vetskapen om att hon är beväpnad och därför går avrättningen fort.

SV får panik och dumpar sitt vapen på plats, då det inte kan kopplas till skjutningen och han säkerligen redan förstått att han kommer få påhälsning av pappa aina inom en snar framtid efterssom han var den sista som träffat henne. Det är inte värt att riskera att bli stannad med ett eldvapen direkt efter en dödskjutning eller att polisen hittar ett hemma hos honom, framför allt inte om han redan är dömd för en synnerligen grov misshandel med vapen med i bilden, det fattar vem som helst och SV är ingen idiot.

Det är säkert därför polisen nu är där med metalldetektorer, de försöker hitta hylsor eller kulor som kan kopplas till vapnet som de hittat, det är säkerligen det som användes vid misshandeln men ej vid dödskjutningen.

Pusselbitarna börjar falla på plats.

Pistolen de hittade stämmer med misshandeln men inte mordet, det stämmer. Däremot letar de inte efter hylsor utan smycket som Dannes flickvän tappade eller om det var nyckeln.
Citera
2021-08-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Pistolen de hittade stämmer med misshandeln men inte mordet, det stämmer. Däremot letar de inte efter hylsor utan smycket som Dannes flickvän tappade eller om det var nyckeln.

Okej, jag har händelseförloppet någorlunda klar för mig iallafall, men jag tyckte du skrev att hon inte ville följa med, tidigare i tråden. Var hon där iallafall?
Citera
2021-08-04, 14:02
Medlem
Citat:
Dannes flickvän? Var hon där? Tyckte du tidigare sagt att hon inte var med?
Citera
2021-08-04, 14:06
Medlem
Castafiores avatar
Citat:

På dig låter det som att de packade in ett helt gäng med folk i de olika bilarna, så det drösar av direkta vittnen till händelsen.
Senast redigerad av Castafiore 2021-08-04 kl. 14:10.
Citera
2021-08-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Dannes flickvän? Var hon där? Tyckte du tidigare sagt att hon inte var med?

Nej inte då men de hade ju varit där tidigare och sedan åkt på en åktur och då var Dannes flickvän med men sedan åkt tillbaka och då var inte Dannes flickvän med.
Citera
2021-08-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det är en bra strategi. Jag undrar om inte de här dårarna bara pangar på. De är väl knappast några större genier...

Det har ju vittnats om att det sista skottet kom med fördröjning efter övriga skott. Därav tror jag att det sista skottet alltså var på närmare håll och för att se till att jobbet verkligen var fullständigt utfört.

Det är inga genier men för somalier som kanske varit barnsoldater innan dom kom till Sverige så är det väl som en dag på jobbet.
Citera
2021-08-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
På dig låter det som att de packade in ett helt gäng med folk i de tre bilarna, så det drösar av direkta vittnen till händelsen.

SV är troligen mer att anta vara vittne än delaktig. Han var säkert där med egen bil, somalierna kom dit i en annan.

Möjligen kan han faktiskt ha varit där och fiskat med någon (som diskuterats tidigare i tråden, enligt ögonvittnen) och bestämt sig för att förena nytta med nöje, därav bett FL komma ut dit med vapnet, hur hon tog sig dit och om hon var ensam är fortfarande oklart. Han var lite sån, såg alltid till att ha en bra förklaring till allt.
Citera
2021-08-04, 14:17
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
SV är troligen mer att anta vara vittne än delaktig. Han var säkert där med egen bil, somalierna kom dit i en annan.

Möjligen kan han faktiskt ha varit där och fiskat med någon (som diskuterats tidigare i tråden, enligt ögonvittnen) och bestämt sig för att förena nytta med nöje, därav bett FL komma ut dit med vapnet, hur hon tog sig dit och om hon var ensam är fortfarande oklart. Han var lite sån, såg alltid till att ha en bra förklaring till allt.

Är det någon som vilka bilmärken som det var på de olika bilarna? Något vittne till händelsen måste ha lagt märke till det.
Citera
2021-08-04, 14:18
Medlem
Citat:
Nej inte då men de hade ju varit där tidigare och sedan åkt på en åktur och då var Dannes flickvän med men sedan åkt tillbaka och då var inte Dannes flickvän med.
Isf är det ju inte nåt som har samband med mordet. Varför skulle man leta grejer från ett tillfälle som inte var brottet?
Citera
2021-08-04, 14:19
Medlem
Först åkte Frida och Dannes tjej dit för att träffa Simon, han ville ha sin pistol. Den låg i gömman så då åkte Frida och Dannes tjej till gömman. Sedan åkte Frida med pistolen till Simon och Dannes tjej kom hem för hon ville inte åka tillbaka. Då upptäckte hon att hon tappat sitt smycke/någon jävla nyckel. Hon skrev till Simon och Frida att hon tappat den i bilen eller platsen. Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in