Citat:
Varför sätter du felpost på den infon? Att du säger att området är rensat från det polisen söker efter och Simon har börjat prata hos polisen.
Det är säkert två skyttar inblandade. Om det nu är gängen som gjort det brukar de ju tjackspattigt hoppa in två filurer och utgöra dåden.
En sköt ett antal skott, och den andra ett i huvudet när hon redan låg ner.
Så det är väl Yahye och den där andra med namn som börjar på B som gjort det. Så var är dom nu?
Men nog måste de väl polisen ha varit med metalldetektorn där innan? Söker de hylsor från den andra skytten?
Det är säkert två skyttar inblandade. Om det nu är gängen som gjort det brukar de ju tjackspattigt hoppa in två filurer och utgöra dåden.
En sköt ett antal skott, och den andra ett i huvudet när hon redan låg ner.
Så det är väl Yahye och den där andra med namn som börjar på B som gjort det. Så var är dom nu?
Men nog måste de väl polisen ha varit med metalldetektorn där innan? Söker de hylsor från den andra skytten?
Min teori blir allt mer trovärdig, att SV helt enkelt bara var där för att hämta pistolen som användes vid misshandeln, då hon tydligen hade förvarat den.
Det uppstår en livad diskussion om skulden som även nämnts i samma inlägg, vilket är vad vittnen hört. Min gissning är att hon inte bara var skyldig SV pengar utan även grabbarna från orten.
Hennes somaliska tjejkompis från orten är säkerligen den som tipsat somalierna om var hon skulle vara och varför, de kommer dit med vetskapen om att hon är beväpnad och därför går avrättningen fort.
SV får panik och dumpar sitt vapen på plats, då det inte kan kopplas till skjutningen och han säkerligen redan förstått att han kommer få påhälsning av pappa aina inom en snar framtid efterssom han var den sista som träffat henne. Det är inte värt att riskera att bli stannad med ett eldvapen direkt efter en dödskjutning eller att polisen hittar ett hemma hos honom, framför allt inte om han redan är dömd för en synnerligen grov misshandel med vapen med i bilden, det fattar vem som helst och SV är ingen idiot.
Det är säkert därför polisen nu är där med metalldetektorer, de försöker hitta hylsor eller kulor som kan kopplas till vapnet som de hittat, det är säkerligen det som användes vid misshandeln men ej vid dödskjutningen.
Pusselbitarna börjar falla på plats.