Skulle hon tystas/dödas för något annat än en skuld tänker jag inget möte/diskussion över huvud taget finns inte så mycket att diskutera då menar jag... Och tillvägagångssätt hade antagligen varit annorlunda bara att sitta pass utanför porten och så kliva fram med mask några snabba skott och sedan iväg.
Som det blev nu var nog inte huvudalternativet att hon skulle död utan att hon skulle betala sedan kanske grälet förvärrade situation hon kanske i stundens hetta sa några mindre väl valde ord som somalierna gick igång på och tappade deras berömda impulskontroll och då blev det som det blev...
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Advokaten som hade pratat med henne förklarade ju att hon redan innan kände sig hotad.
Jag antar att det där sista skottet i huvudet är för att verkligen säkerställa att hon är död.
Om det hade handlat om straff för skulder så undrar jag om den där sista kulan verkligen skulle ha varit nödvändig? Tvärtom är det väl den sista kulan som verkligen avskriver möjligheterna att någonsin inkassera skulden.
Är det inte mer troligt att hon hade information och skulle tystas? Därav den där sista kulan för att säkerställa att hon inte kan vittna mot någon?