2021-08-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Mycket riktigt ett rykte, det var någon som påstod att deras kollegas bekants son hade passerat platsen efter händelsen och sett att BO hade blivit träffad i ansiktet, eller vad det var. Sedan verkar den helt opålitliga utsagan ha kombinerats med de mer tillförlitliga vittnesmålen om att folk har hört 4-5 skott avfyras.

Vad gäller alla enskilda individer som diskuteras i tråden så är väl det enda pålitliga vem BO är och vem den häktade är, resten verkar bara vara rena gissningar (inkl. en del trollningar som verkar syfta till att skifta fokus till helt orelaterade personer som inte har något med händelsen att göra).

var väl också någon i början av tråden som sa sig ha hört skotten och att sista skottet kom efter en paus?

kanske det sista var fångstskottet i huvudet?
Citera
2021-08-04, 10:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Buddbyn
Då kan man tänka sig att 1-2 av de misstänkta vistats hos någon i Boden dagarna/veckorna innan mordet. Synd att man inte går ut med någon beskrivning av bilarna som är inblandade. Märke och färg ex. Beskrivningar kan bidra till att polisen får in viktiga tips från allmänheten, men de kanske har järnkoll på flyktbilarna.
Citera
2021-08-04, 10:30
Medlem
Advokaten som hade pratat med henne förklarade ju att hon redan innan kände sig hotad.

Jag antar att det där sista skottet i huvudet är för att verkligen säkerställa att hon är död.
Om det hade handlat om straff för skulder så undrar jag om den där sista kulan verkligen skulle ha varit nödvändig? Tvärtom är det väl den sista kulan som verkligen avskriver möjligheterna att någonsin inkassera skulden.

Är det inte mer troligt att hon hade information och skulle tystas? Därav den där sista kulan för att säkerställa att hon inte kan vittna mot någon?
Citera
2021-08-04, 10:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
FUP-FL med ex-pojkvän, vapen- och narkotikabrott 2020
https://docdro.id/p3uJu8a
https://docdro.id/oqXtVdh
https://docdro.id/cPpkDEg
https://docdro.id/FUvVuRY

FUP-FL narkotikabrott (2000st Tramadol) 2021
https://docdro.id/sgGw70H
https://docdro.id/xJNfpJV
Citera
2021-08-04, 10:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Advokaten som hade pratat med henne förklarade ju att hon redan innan kände sig hotad.

Jag antar att det där sista skottet i huvudet är för att verkligen säkerställa att hon är död.
Om det hade handlat om straff för skulder så undrar jag om den där sista kulan verkligen skulle ha varit nödvändig? Tvärtom är det väl den sista kulan som verkligen avskriver möjligheterna att någonsin inkassera skulden.

Är det inte mer troligt att hon hade information och skulle tystas? Därav den där sista kulan för att säkerställa att hon inte kan vittna mot någon?
Jag tror definitivt det, då det verkar vara en ren avrättning. Mycket möjligt var skytten anlitad av någon? Som skötte grovjobbet.
Citera
2021-08-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vem fan bryr sig om någon gammal obetald studieskuld?
Du vet att det där är ett självskadebeteende? Att slå sig själv i pannan och samtidigt lyckas med konststycket att framstå som en idiot.
Citera
2021-08-04, 10:51
Medlem
mastarns avatar
Skulle hon tystas/dödas för något annat än en skuld tänker jag inget möte/diskussion över huvud taget finns inte så mycket att diskutera då menar jag... Och tillvägagångssätt hade antagligen varit annorlunda bara att sitta pass utanför porten och så kliva fram med mask några snabba skott och sedan iväg.

Som det blev nu var nog inte huvudalternativet att hon skulle död utan att hon skulle betala sedan kanske grälet förvärrade situation hon kanske i stundens hetta sa några mindre väl valde ord som somalierna gick igång på och tappade deras berömda impulskontroll och då blev det som det blev...

Citat:

Senast redigerad av mastarn 2021-08-04 kl. 10:55.
Citera
2021-08-04, 10:52
Medlem
Citat:

Är det inte mer troligt att alla (om fler än ett) skott satt i huvudet eller har jag missat något? Jag kan ha fel, jag har haft fel förut. Jag tror det var 1967.
Citera
2021-08-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Skulle hon tystas/dödas för något annat än en skuld tänker jag inget möte/diskussion över huvud taget finns inte så mycket att diskutera då menar jag... Och tillväga sättet hade antagligen varit annorlunda bara att sista och pass utan porten och så kliva fram med mask några snabba skott och sedan iväg.

Som det blev nu var nog inte huvudalternativet att hon skulle död utan att hon skulle betala sedan kanske grället förvärrade situation hon kanske i stundens hetta sa några mindre väl valde ord om som somalierna gick igång på och tappade deras berömda impulskontroll och då blev det som det blev...

Personen hon diskuterade med har väl inte skjutit henne? Kanske bara var den som lurat dit henne med helt andra ursäkter.
Citera
2021-08-04, 10:56
Medlem
Chef.Skinners avatar
Häktningsprotokoll https://docdro.id/1wrjNbm
Citera
2021-08-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Är det inte mer troligt att alla (om fler än ett) skott satt i huvudet eller har jag missat något? Jag kan ha fel, jag har haft fel förut. Jag tror det var 1967.

Knappast troligt. På avstånd siktar man väl på bålen för att vara säker på att träffa, sedan när hon är sänkt tar det en stund innan någon skytt är till henne och avlossar det sista skottet i huvudet för att säkerställa att hon är död.
Citera
2021-08-04, 11:00
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Personen hon diskuterade med har väl inte skjutit henne? Kanske bara var den som lurat dit henne med helt andra ursäkter.

I beg to differ...

I ditt scenario varför diskutera överhuvudtaget?

Men kommer nog fram så småningom hoppas på spännande fup, har svår att se att alla dessa amatörer kan hålla tyst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in