Kanske så här då:
1.Frida har en skuld till S V och eller Niinow's crew (detta var även vad hennes släktingar nämnde att det hela handlade om en skuld)
2. Skuldens uppkomst lite olika alternativ :
S V skulle börja sälja åt Niinow och company och hade förvarat grejer hos Frida som hade lite som sin grej tydlig att vara lager, grejerna försvinner antingen knarkar hon upp det själv eller gör en blåsning på Simon.
Alternativ 2 det stämmer som trollet säger att Niinow bodde hos Frida när han hängde i Lule och att han hade lämnat saker där innan han åkte till Stockholm för att möte sitt öde.
När Niinow är dö tror Frida att det är fritt fram och lägger själv beslag på grejerna...
Skulden ska regleras / grejerna lämnas tillbaka (kulturchocken)
Enl vissa uppgifter var de kvarvarande grabbarna i Niinow's utbrytargrupp pressade och behövde cash och kräver såldes att skulden ska regleras och det snabbt ev är det SV som kommer med kraven.
Hur som förstår Frida inte allvaret i situationen utan tror att det går att glida som hon alltid har gjort, ev kan ju summan ha ökat avsevärt om de tycker att hon inte gjort rätt för sig och detta kanske hon inte är vann vid och vägra / alt kan inte betala.
Men som sagt det är andra regler i djungeln. Frida får en deadline att lösa situationen.
Detta leder till fredagens händelser:
Deadlinen är slut, ser två alternativ även här antigen luras Frida till platsen av en sk goare eller så kommer hon frivilligt till ett förbestämt möte.
Där möter hon (alternativ SV) en pressad Simon som åter igen kräver betalt Frida vägra och verbalt bråk uppstår när det står klart att Frida fortfarande vägrar / inte kan betala så går topplocket på de väntande Järvagrabbarn i bilarna (Bahnan och Yahye?) lyssnade på länk och de stormar ut och knäpper Frida springer tillbaka mot bilarna kastar pistolen och dra mot Boden.
Alternativ 2 ( Niinows kvar lämnade saker) exakt som ovan men kanske någon annan som pratar med Frida och Simon i detta fallet ev bara chaufför.
Tror att det var ett bestämt mötet där av att de tog in Simon så fort Frida kanske sagt att hon skulle möta upp honom innan hon drog.
Case solved? 😎
Citat:
Ursprungligen postat av
Buddha111
Berättade bara vad jag hört tyvärr tog hon fel på 10 år på Bo men de var allt hon viste och sett och de stämde ju ganska bra trotts allt med bilar plats samt kön osv .
Verkar vara lite luddigt om hon fiskade eller om nån utmed henne kanske fiskade så de blev nån förväxling
Men som hon berättade var de först en livlig diskution och efter de kom de fler bilar och ur dessa klev någon ut och skjöt henne
Alltså måste ju nån haft nå otalt med henne först och när inte de löste sig så kom 1 bil till och skjöt henne
Osäker på tidsförloppet mellan diskutionen och själva skotten men de kan inte rört sig om nå mer än 1-3 minuter enligt berättelsen jag fick och då måste ju alltså bil med mördare vetat om denna träff skulle ske och stått och väntat ..
Den hon hade diskutionen med har kanske meddelat bil med mördare som glider in och skjuter henne
Alternativt kom bil med mordvapen till personen som diskuterade med henne
Igenom att bil med mördare stog väntade så funderar jag ju om de var så dom tänkte klippa henne i tex gångtunneln i alla fall men efter denna diskution så blev de så hetlevrat så dom åkte ner på stranden och sköt hon där i stället
Nu så här i efterhand kan jag eventuellt misstolkat de hon berättade för jag uppfattade de som att en man stog och grälade med 1 par alltså kille och Bo
Men de kan även varit så att hon sa att ett par grälade och att de då eventuellt varit nån kille som var kompis med mördaren som kanske lurat dit henne och att dom 2 grälade och sen kom bilen med mördaren/vapnet
Jag har inte sett nånting av själva händelsen själv mer än de vi efteråt såg då vi åkte runt i bil men då var de mest poliser