2021-08-04, 08:20
  #2233
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Enligt uppgifter verkar hon ju skjuten 5-6 gånger i ansiktet
Enligt uppgifter varifrån? Det verkar ju som att det ryktet startade i den här tråden, finns det ens någon sanning bakom det?
Citera
2021-08-04, 08:45
  #2234
Medlem
miihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Enligt uppgifter varifrån? Det verkar ju som att det ryktet startade i den här tråden, finns det ens någon sanning bakom det?


Det är en trådsanning. Dvs inget bekräftat alls. Vittnen har hört 3-6 skott, men var på kroppen vet ingen.
__________________
Senast redigerad av miih 2021-08-04 kl. 08:48.
Citera
2021-08-04, 08:59
  #2235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Enligt uppgifter varifrån? Det verkar ju som att det ryktet startade i den här tråden, finns det ens någon sanning bakom det?

Mycket riktigt ett rykte, det var någon som påstod att deras kollegas bekants son hade passerat platsen efter händelsen och sett att BO hade blivit träffad i ansiktet, eller vad det var. Sedan verkar den helt opålitliga utsagan ha kombinerats med de mer tillförlitliga vittnesmålen om att folk har hört 4-5 skott avfyras.

Vad gäller alla enskilda individer som diskuteras i tråden så är väl det enda pålitliga vem BO är och vem den häktade är, resten verkar bara vara rena gissningar (inkl. en del trollningar som verkar syfta till att skifta fokus till helt orelaterade personer som inte har något med händelsen att göra).
Citera
2021-08-04, 09:05
  #2236
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Vad har intenog sagt i tråden?
Han har nog sagt allt som går att säga. Sant eller inte vet jag ej.
Citera
2021-08-04, 09:10
  #2237
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Mycket riktigt ett rykte, det var någon som påstod att deras kollegas bekants son hade passerat platsen efter händelsen och sett att BO hade blivit träffad i ansiktet, eller vad det var. Sedan verkar den helt opålitliga utsagan ha kombinerats med de mer tillförlitliga vittnesmålen om att folk har hört 4-5 skott avfyras.

Vad gäller alla enskilda individer som diskuteras i tråden så är väl det enda pålitliga vem BO är och vem den häktade är, resten verkar bara vara rena gissningar (inkl. en del trollningar som verkar syfta till att skifta fokus till helt orelaterade personer som inte har något med händelsen att göra).
Det "bortskjutna ansiktet" nämns i denna post:
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
2021-08-04, 09:14
  #2238
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst för att man kan tycka att hon borde lämnat honom för längesen när hon anade vad som var på gång men likväl finns det ingen anledning att försvara en kvinnomisshandlare

Jag har en tendens att samla på mig off topic-varningar eftersom man svarar på andras något off topic-svar.

But here we go again..

Vad fan dillar ni om? Jag var med en snubbe i fem år (!) som gav mig stryk bakom stängda dörrar, sedan på stan, på festivaler osv och var noll missbruk inblandat där.

Man tror att man förtjänar det ganska omgående även om man inte sagt eller gjort något speciellt.

Det är ej andras ansvar på så vis. Men vet ni hur många som ens sade "vad fan händer" när det skedde ute bland "normalt folk" under dessa fem år? NOLL PERSONER.

Tror ni då att man mår bra och tänker, detta förtjänar jag inte? Många kan inte tänka så efter att man blivit nedbruten. Och i det stora hela skiter samhället i dylikt.

Kan tänka mig att det är ännu värre i missbrukarsammanhang... Nåväl
Citera
2021-08-04, 09:22
  #2239
Medlem
mastarns avatar
Kanske så här då:

1.Frida har en skuld till S V och eller Niinow's crew (detta var även vad hennes släktingar nämnde att det hela handlade om en skuld)

2. Skuldens uppkomst lite olika alternativ :

S V skulle börja sälja åt Niinow och company och hade förvarat grejer hos Frida som hade lite som sin grej tydlig att vara lager, grejerna försvinner antingen knarkar hon upp det själv eller gör en blåsning på Simon.

Alternativ 2 det stämmer som trollet säger att Niinow bodde hos Frida när han hängde i Lule och att han hade lämnat saker där innan han åkte till Stockholm för att möte sitt öde.
När Niinow är dö tror Frida att det är fritt fram och lägger själv beslag på grejerna...

Skulden ska regleras / grejerna lämnas tillbaka (kulturchocken)

Enl vissa uppgifter var de kvarvarande grabbarna i Niinow's utbrytargrupp pressade och behövde cash och kräver såldes att skulden ska regleras och det snabbt ev är det SV som kommer med kraven.

Hur som förstår Frida inte allvaret i situationen utan tror att det går att glida som hon alltid har gjort, ev kan ju summan ha ökat avsevärt om de tycker att hon inte gjort rätt för sig och detta kanske hon inte är vann vid och vägra / alt kan inte betala.

Men som sagt det är andra regler i djungeln. Frida får en deadline att lösa situationen.

Detta leder till fredagens händelser:

Deadlinen är slut, ser två alternativ även här antigen luras Frida till platsen av en sk goare eller så kommer hon frivilligt till ett förbestämt möte.

Där möter hon (alternativ SV) en pressad Simon som åter igen kräver betalt Frida vägra och verbalt bråk uppstår när det står klart att Frida fortfarande vägrar / inte kan betala så går topplocket på de väntande Järvagrabbarn i bilarna (Bahnan och Yahye?) lyssnade på länk och de stormar ut och knäpper Frida springer tillbaka mot bilarna kastar pistolen och dra mot Boden.

Alternativ 2 ( Niinows kvar lämnade saker) exakt som ovan men kanske någon annan som pratar med Frida och Simon i detta fallet ev bara chaufför.

Tror att det var ett bestämt mötet där av att de tog in Simon så fort Frida kanske sagt att hon skulle möta upp honom innan hon drog.

Case solved? 😎


Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Berättade bara vad jag hört tyvärr tog hon fel på 10 år på Bo men de var allt hon viste och sett och de stämde ju ganska bra trotts allt med bilar plats samt kön osv .
Verkar vara lite luddigt om hon fiskade eller om nån utmed henne kanske fiskade så de blev nån förväxling
Men som hon berättade var de först en livlig diskution och efter de kom de fler bilar och ur dessa klev någon ut och skjöt henne
Alltså måste ju nån haft nå otalt med henne först och när inte de löste sig så kom 1 bil till och skjöt henne
Osäker på tidsförloppet mellan diskutionen och själva skotten men de kan inte rört sig om nå mer än 1-3 minuter enligt berättelsen jag fick och då måste ju alltså bil med mördare vetat om denna träff skulle ske och stått och väntat ..
Den hon hade diskutionen med har kanske meddelat bil med mördare som glider in och skjuter henne
Alternativt kom bil med mordvapen till personen som diskuterade med henne

Igenom att bil med mördare stog väntade så funderar jag ju om de var så dom tänkte klippa henne i tex gångtunneln i alla fall men efter denna diskution så blev de så hetlevrat så dom åkte ner på stranden och sköt hon där i stället

Nu så här i efterhand kan jag eventuellt misstolkat de hon berättade för jag uppfattade de som att en man stog och grälade med 1 par alltså kille och Bo
Men de kan även varit så att hon sa att ett par grälade och att de då eventuellt varit nån kille som var kompis med mördaren som kanske lurat dit henne och att dom 2 grälade och sen kom bilen med mördaren/vapnet

Jag har inte sett nånting av själva händelsen själv mer än de vi efteråt såg då vi åkte runt i bil men då var de mest poliser
__________________
Senast redigerad av mastarn 2021-08-04 kl. 09:38.
Citera
2021-08-04, 09:22
  #2240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Jag har en tendens att samla på mig off topic-varningar eftersom man svarar på andras något off topic-svar.

But here we go again..

Vad fan dillar ni om? Jag var med en snubbe i fem år (!) som gav mig stryk bakom stängda dörrar, sedan på stan, på festivaler osv och var noll missbruk inblandat där.

Man tror att man förtjänar det ganska omgående även om man inte sagt eller gjort något speciellt.

Det är ej andras ansvar på så vis. Men vet ni hur många som ens sade "vad fan händer" när det skedde ute bland "normalt folk" under dessa fem år? NOLL PERSONER.

Tror ni då att man mår bra och tänker, detta förtjänar jag inte? Många kan inte tänka så efter att man blivit nedbruten. Och i det stora hela skiter samhället i dylikt.

Kan tänka mig att det är ännu värre i missbrukarsammanhang... Nåväl

Det blir så där när man har ett samhälle som bygger på "skit i andra och sköt dig själv". Samt att folks testosteronnivåer sjunker med det stillasittande samhället vi har. Det skapar inte modiga män som vågar ryta ifrån, tvärtom så skapar det uppkäftiga småmesar som är kaxiga på avstånd.
Citera
2021-08-04, 09:25
  #2241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie
Simon körde bilen och var med han sköt inte det var somalierna därför polisen söker dom. Har stått i flertalet tidningar
Verkar råda delade meningar om det -
Citera
2021-08-04, 09:32
  #2242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det "bortskjutna ansiktet" nämns i denna post:
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

Vill minnas nån fler även skrivit detta sen var de väl nån advokat eller vad de var som uttryckte sig lite extra i nån tidning och sa att de här var extra rått eller nå liknande och de borde ha varit mer bakom de är att de bara var en tjej

Men de behöver inte stämma så inget jag tar gift på
Finns dock en del som pekar på att de mycket möjligt kan stämma
Citera
2021-08-04, 09:33
  #2243
Medlem
highfives avatar
Någon som vet vilket Åträsk som man hittade den uppbrända bilen? Finns tre Åträsk. Ett ligger i Piteå kommun och den platsen kan uteslutas. Sen finns det ett Åträsk vid Gunnarsbyn och ett norr om Buddbyn i närheten av Boden. Vet inte om det har någon betydelse, men någon inblandad kanske hade anknytning åt det hållet? Sen var det enligt media en bil till med på den färden.

Sen detta med Vidselbasen. Tror inte att de skäggiga själva visste om att det finns vapen och annat som de kan behöva för sin verksamhet. Skulle vara intressant att veta mer om detta och hur nära det var att de lyckades med sitt uppsåt. Någon har tipsat om detta och man kan ju undra hur det gick för den som tipsade när det jmisslyckades?

Dessa två händelser rapporteras det om i media parallellt med mordet och det hör nog ihop med händelsen och polisen är nog intresserade av alla detaljer kring detta. Personligen tror jag att mördaren återfinns bland de som var med i Vidsel.
Citera
2021-08-04, 09:57
  #2244
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som vet vilket Åträsk som man hittade den uppbrända bilen? Finns tre Åträsk. Ett ligger i Piteå kommun och den platsen kan uteslutas. Sen finns det ett Åträsk vid Gunnarsbyn och ett norr om Buddbyn i närheten av Boden. Vet inte om det har någon betydelse, men någon inblandad kanske hade anknytning åt det hållet? Sen var det enligt media en bil till med på den färden.

Sen detta med Vidselbasen. Tror inte att de skäggiga själva visste om att det finns vapen och annat som de kan behöva för sin verksamhet. Skulle vara intressant att veta mer om detta och hur nära det var att de lyckades med sitt uppsåt. Någon har tipsat om detta och man kan ju undra hur det gick för den som tipsade när det jmisslyckades?

Dessa två händelser rapporteras det om i media parallellt med mordet och det hör nog ihop med händelsen och polisen är nog intresserade av alla detaljer kring detta. Personligen tror jag att mördaren återfinns bland de som var med i Vidsel.

Buddbyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in