Citat:
Stackars Eoku... han inser inte att man inte behöver utesluta alla människor i hela universum för att döma någon. Det räcker om man binder en person tillräckligt bra vid ett brott och att man gör det så bra att ytterligare undersökning inte anses behövas för att säga att hen gjort det som läggs hen till last.
Med OWs sperma på flickans byxor så kommer rätten inte att hålla på med såna idiotiska teorier kring att nån annan gjort det.
Du får gärna tro det Eoku, men försök övertyga rätten om det giltiga i din teori....
Jag kan bli nyfiken på hur han fick upp henne I skogen... hotade han med kniv redan nere på Bruksvägen? Eller fick han henne att tro att han kunde en genväg eller liknande? Det går ju en skogsbilsväg från E4 rakt in mot fyndplatsen.. kan han ha lurat in henne efter den?
Jag ser det som osannolikt att flickan följde med frivilligt till mordplatsen/fyndplatsen.
Sen en annan sak jag undrat över... hur planerat var det här? Han kan ju omöjligen ha räknat med att flickan skulle dyka upp där, men han hade ju å andra sidan en påse med vad som nog får ses som ett rape-kit.
Det mest troliga är väl att det var ett opportunt tillfälle som han grep i flykten när hon dök upp.
En tredje sak jag funderat på... är huruvida han egentligen inte ville döda henne, men att hon skrek eller hotade skvallra eller liknande.
Med OWs sperma på flickans byxor så kommer rätten inte att hålla på med såna idiotiska teorier kring att nån annan gjort det.
Du får gärna tro det Eoku, men försök övertyga rätten om det giltiga i din teori....
Jag kan bli nyfiken på hur han fick upp henne I skogen... hotade han med kniv redan nere på Bruksvägen? Eller fick han henne att tro att han kunde en genväg eller liknande? Det går ju en skogsbilsväg från E4 rakt in mot fyndplatsen.. kan han ha lurat in henne efter den?
Jag ser det som osannolikt att flickan följde med frivilligt till mordplatsen/fyndplatsen.
Sen en annan sak jag undrat över... hur planerat var det här? Han kan ju omöjligen ha räknat med att flickan skulle dyka upp där, men han hade ju å andra sidan en påse med vad som nog får ses som ett rape-kit.
Det mest troliga är väl att det var ett opportunt tillfälle som han grep i flykten när hon dök upp.
En tredje sak jag funderat på... är huruvida han egentligen inte ville döda henne, men att hon skrek eller hotade skvallra eller liknande.
Inlägget du svarade på: (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23
Du pratar om skogsbilsvägen från E4 in mot platsen där Malin hittades död, den borde vara samma väg som vittnet MP såg en bil med fyra manspersoner och en kortklippt blond person köra in på, runt tiden då Malin försvann.
Jag skrev om det vittnesmålet i det här inlägget:
(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23
Kan du inte räkna upp vad som fanns i den påse som du kallar "rape-kit"?
Ange gärna också sida i fup så att man kan läsa där istället för dina tolkningar.
Sen vill jag påminna dig och andra om att det DNA-bevis som finns mot OW är opålitligt på flera sätt, bla eftersom det är ca 23 år gammal DNA både på byxorna och det som togs från OW. Men också för att NFC fortfarande inte har offentliggjort alla detaljer om DNA-analysen, tex vilka STR-markörer de har undersökt.
Citat:
Jo det är någon som har sagt ungefär det:
Senast redigerad av eoku 2021-08-04 kl. 00:07.
Senast redigerad av eoku 2021-08-04 kl. 00:07.
inte lämnade några DNA spår överhuvudtaget..