2021-08-03, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Stackars Eoku... han inser inte att man inte behöver utesluta alla människor i hela universum för att döma någon. Det räcker om man binder en person tillräckligt bra vid ett brott och att man gör det så bra att ytterligare undersökning inte anses behövas för att säga att hen gjort det som läggs hen till last.
Med OWs sperma på flickans byxor så kommer rätten inte att hålla på med såna idiotiska teorier kring att nån annan gjort det.
Du får gärna tro det Eoku, men försök övertyga rätten om det giltiga i din teori....

Jag kan bli nyfiken på hur han fick upp henne I skogen... hotade han med kniv redan nere på Bruksvägen? Eller fick han henne att tro att han kunde en genväg eller liknande? Det går ju en skogsbilsväg från E4 rakt in mot fyndplatsen.. kan han ha lurat in henne efter den?
Jag ser det som osannolikt att flickan följde med frivilligt till mordplatsen/fyndplatsen.

Sen en annan sak jag undrat över... hur planerat var det här? Han kan ju omöjligen ha räknat med att flickan skulle dyka upp där, men han hade ju å andra sidan en påse med vad som nog får ses som ett rape-kit.
Det mest troliga är väl att det var ett opportunt tillfälle som han grep i flykten när hon dök upp.

En tredje sak jag funderat på... är huruvida han egentligen inte ville döda henne, men att hon skrek eller hotade skvallra eller liknande.

Inlägget du svarade på: (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23

Du pratar om skogsbilsvägen från E4 in mot platsen där Malin hittades död, den borde vara samma väg som vittnet MP såg en bil med fyra manspersoner och en kortklippt blond person köra in på, runt tiden då Malin försvann.
Jag skrev om det vittnesmålet i det här inlägget:

(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23

Kan du inte räkna upp vad som fanns i den påse som du kallar "rape-kit"?
Ange gärna också sida i fup så att man kan läsa där istället för dina tolkningar.

Sen vill jag påminna dig och andra om att det DNA-bevis som finns mot OW är opålitligt på flera sätt, bla eftersom det är ca 23 år gammal DNA både på byxorna och det som togs från OW. Men också för att NFC fortfarande inte har offentliggjort alla detaljer om DNA-analysen, tex vilka STR-markörer de har undersökt.

Citat:
Ursprungligen postat av BreakiNiT
Är la ingen som sagt att man ska utesluta människor för att de är bra människor enligt omgivningen osv?

Jo det är någon som har sagt ungefär det:

Citat:
Ursprungligen postat av bisterfinnen
Jag känner till personerna som var på motorgården den dan. Det är bra killar och säger dom att Olof inte var där så var han inte där.
Senast redigerad av eoku 2021-08-04 kl. 00:07.
Citera
2021-08-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Inlägget du svarade på: (FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23

Du pratar om skogsbilsvägen från E4 in mot platsen där Malin hittades död, den borde vara samma väg som vittnet MP såg en bil med fyra manspersoner och en kortklippt blond person köra in på, runt tiden då Malin försvann.

Ange gärna också sida i fup så att man kan läsa där istället för dina tolkningar.

Sen vill jag påminna dig och andra om att det DNA-bevis som finns mot OW är opålitligt på flera sätt, bla eftersom det är ca 23 år gammal DNA både på byxorna och det som togs från OW. Men också för att NFC fortfarande inte har offentliggjort alla detaljer om DNA-analysen.

Eh ja du visar mig att "bisterfinne" har sagt att ifall dom säger att MGM inte vart där så har han inte vart där... är det att säga att dom också är 100 procentigt uteslutna för mord det är din tolkning du tolkar lite annorlunda än alla andra tror du lärt dig det från barns ben att du tänker som ingen annan va. Du skrev till "IdiAminsKusin"att man inte ska utesluta människor för mord som han eller hon gör och nu visar du mig ett inlägg som bisterfinne har skrivit och tycker bisterfinne gör det så kanske skriv det till bisterfinne istället Tråkigt att du inte klarar att utesluta resten av husum men lämna det jobbet till hovrätten du så blir allt bra som du är säker på så allt löser sig du behöver inte vara så ängslig

Du har ju redan kommit till slutsats om att det inte går att döma MGM för det finns så många teorier som kan rimligt ha hänt så ska du komma till den slutsats 100 gånger till med 100 teorier mer eller vad är det frågan om vad håller du på med
Citera
2021-08-04, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BreakiNiT
Eh ja du visar mig att "bisterfinne" har sagt att ifall dom säger att MGM inte vart där så har han inte vart där... är det att säga att dom också är 100 procentigt uteslutna för mord det är din tolkning du tolkar lite annorlunda än alla andra tror du lärt dig det från barns ben att du tänker som ingen annan va. Du skrev till "IdiAminsKusin"att man inte ska utesluta människor för mord som han eller hon gör och nu visar du mig ett inlägg som bisterfinne har skrivit och tycker bisterfinne gör det så kanske skriv det till bisterfinne istället Tråkigt att du inte klarar att utesluta resten av husum men lämna det jobbet till hovrätten du så blir allt bra som du är säker på så allt löser sig du behöver inte vara så ängslig

Du har ju redan kommit till slutsats om att det inte går att döma MGM för det finns så många teorier som kan rimligt ha hänt så ska du komma till den slutsats 100 gånger till med 100 teorier mer eller vad är det frågan om vad håller du på med

Domstolen kan fälla OW för mord, men jag tycker det finns rimligt tvivel om att OW dödade Malin.
Citera
2021-08-04, 02:23
Medlem
Citat:
Domstolen kan fälla OW för mord, men jag tycker det finns rimligt tvivel om att OW dödade Malin.

Jag orkar inte ens läsa allt du skriver längre men det faktum att du på riktigt tyckte att det var rimligt att OW högg M i ryggen med en kniv för att försöka återuppliva henne räcker för mig. Du är nog inte stolt över den teorin, men var kommer den ifrån? Du låter desperat. Jag tror att du för din egen skull vid det här laget skulle kunna tjäna på att berätta varför du är så investerad i detta. Känner du OW?
Citera
2021-08-04, 04:41
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:

Sen vill jag påminna dig och andra om att det DNA-bevis som finns mot OW är opålitligt på flera sätt, bla eftersom det är ca 23 år gammal DNA både på byxorna och det som togs från OW. Men också för att NFC fortfarande inte har offentliggjort alla detaljer om DNA-analysen, tex vilka STR-markörer de har undersökt.

Nej, det är en smal traktorväg in från E4 som knappast lämpar sig för biltrafik.

Vad gäller rapekit så är det dom prylar som beslagtogs vid husrannsakan. Kniv, handskar, tejp bland annat.

Nej, DNA-bevisningen är inte opålitlig. Det är du som tjatar om det, men NFC gör en annan tolkning av det.
Citera
2021-08-04, 06:08
Bannlyst
Citat:
Nej, det är en smal traktorväg in från E4 som knappast lämpar sig för biltrafik.

Vad gäller rapekit så är det dom prylar som beslagtogs vid husrannsakan. Kniv, handskar, tejp bland annat.

Nej, DNA-bevisningen är inte opålitlig. Det är du som tjatar om det, men NFC gör en annan tolkning av det.

Är du säker på att den väg du pratar om inte är den väg som vittnet MP pratade om, för det låter som att du gissar utifrån väglaget?
Kan du visa vilken väg du pratar om?

Det var ungefär inget av bevisvärde i den påsen.
Handskarna hade fingrarna avskurna, som man brukar ha på motorhandskar (googla motorhandskar). Knappast lämpliga om man vill undvika att lämna fingeravtryck. Och resten kan vara gamla grejer som han inte använde längre och som han därför hade lagt i en påse.
Hur många svenskar tror du har koll på hur de lägger saker i påsar i förråd, eller vilka artiklar som finns i tidningar de sparar mm, och hur det kan se ut sen om polisen gör husrannsakan hos dem?

Hade du litat på DNA-bevis om du hade bott i Kina eller Ryssland, eller andra länder som "perfekta" Sverige ständigt klagar på när det gäller korruption mm?
Sverige riskerar att bli en polisstat och en diktatur, om ingen granskar polisens, NFC:s och andra myndigheters arbete ordentligt.
Därför måste alla detaljer om DNA-analyser mm offentliggöras innan rättegångar, så att vem som helst som vill kan granska dem!
Senast redigerad av eoku 2021-08-04 kl. 06:18.
Citera
2021-08-04, 07:30
Medlem
IdiAminsKusins avatar
@Eouku
Vägen är den enda avfarten från E4 mellan bron och Bruksvägen. En liten grusig traktorväg. Den borde gå upp mot fyndplatsen.

Påsen innehöll sprutor, en barbiedocka med förstorad byst... utöver kniv och annat. Det var ingen påse med bortglömt skräp om man säger så. Den indikerar att den här göken sysslat med såna förberedelser innan.

Diskutera gärna rättsstatens oberoende i en annan tråd, för jag väljer att tro på det faktum att man hittat Olovs sperma på flickan. Det kommer för övrigt även rätten att göra.

Du får gärna tro att Olov är oskyldig, men du är ensam i världen
Citera
2021-08-04, 08:03
Bannlyst
Citat:
@Eouku
Vägen är den enda avfarten från E4 mellan bron och Bruksvägen. En liten grusig traktorväg. Den borde gå upp mot fyndplatsen.

Påsen innehöll sprutor, en barbiedocka med förstorad byst... utöver kniv och annat. Det var ingen påse med bortglömt skräp om man säger så. Den indikerar att den här göken sysslat med såna förberedelser innan.

Diskutera gärna rättsstatens oberoende i en annan tråd, för jag väljer att tro på det faktum att man hittat Olovs sperma på flickan. Det kommer för övrigt även rätten att göra.

Du får gärna tro att Olov är oskyldig, men du är ensam i världen

Den enda väg som finns på Google Maps "street view" mellan bron vid Gideåbacka och Bruksvägen, det är den väg som är närmast efter bron, vilket innebär att det måste vara den väg som vittnet MP såg bilen åka in på. Läs här MP:s vittnesmål:

Så kan vi då anta att OW och några till åkte i den bilen, med Malin i?

Vad ska man ha en barbiedocka till om man ska våldta någon?
Och vad var det för sprutor, var det sprutor med nål?
OW hade dessutom någon allergi läste jag i fup, så det kanske var sprutor med adrenalin eller något sådant.
Det hela kan ju vara ett överlevnadskit också. Kniv och tejp kan vara bra att ha i ett sådant.
Oavsett så bevisar det ingenting i det här fallet, annat än i människors fantasi.

Domstolen kan tro att OW är skyldig men de kan fria honom ändå, om de inte har en så stark tro att han är skyldig och därför även tror att han är oskyldig.
Senast redigerad av eoku 2021-08-04 kl. 08:15.
Citera
2021-08-04, 08:53
Medlem
Den "traktorvägen" är fullt användbar med bil. På den tiden parkerade man bilen där för att det går en trappa ner till älven. Finns ett antal stigar på bägge sidor av älven som fiskare använder.
Citera
2021-08-04, 10:14
Avslutad
Citat:

Skämtar du nu? Du tror inte att NFC kan hantera bevismaterial på ett rättssäkert sätt? Det läggs inte i en "kvarglömda kläder låda" som på fritids..

Kan du analysera DNA prover? Annars ska du nog lita på att de som utbildat sig, vet vad de gör.

Om det skulle vara så att O råkade närvara vid motorgården, råkade bli så upphetsad att han gick utlösning på Malin, så är det en jäsikens otur att de övriga inte lämnade några DNA spår överhuvudtaget..
O kommer få sitt straff, basuneras ut över landet.
Malins föräldrar får en liten upprättelse, men de får inte Malin tillbaka.

En människa ska inte komma undan med mord
Citera
2021-08-04, 11:13
Medlem
Citat:

Den enda person som har setts tillsammans med brottsoffret är OW. Den enda som har avgett sitt DNA på henne är OW. Morgan existerar inte på riktigt- utan endast i Alfons värld.

Du har ju ovanligt stor kunskap om området för att inte vara därifrån. Du är också sjukligt insatt i ditt försvarståg gentemot OW. Jag ska inte spekulera i vem du är men det är tydligt att du är en ”närstående”. Dina inlägg är endast partiska och du vägrar ta in fakta. Hade O haft någon typ av empati hade han tagit sitt straff, som ej är stort pga åldern han hade då gärningen skedde. Han kan vara glad att han lyckats undkomma rättvisan i 25 år men Ö-viksborna har aldrig glömt. Eller förlåtit. Oavsett vilka fantasifulla teorier som OW, Holst eller Eoku levererar.
Senast redigerad av Mali09 2021-08-04 kl. 11:17. Anledning: Tillägg
Citera
2021-08-04, 11:27
Medlem
Citat:

CPE 635 familjen hörnings bil påträffas fibrer. I framstol vänster sida.Någon som minns hur denna såg ut?

Det vittnet såg var en bil med andra personer har nog inte att göra med familjens bil. Då kan vi väl utesluta dom med och den teorin att det skulle vara flera andra.

Och alla dina teorier om att andra personer är inblandade för måste ju vara så enligt dig. Men när man bara försöker hitta någon så fall kan man dra till med vad som helst. Kanske hela familjen är inblandad det går väl inte heller att utesluta i så fall?! Nä nåt döljer du som mot alla andra verkligen vill hitta teorier som gör att OW inte ska kunna fällas.

B 130/97 sidan 9 punkt 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in