Citat:
Ursprungligen postat av
Vetefasiken
Måste bara fråga er, på båda sidor, om ni någon gång känner att ni övertygat någon som inte från början tyckt som er - detta gäller avseende alla siffrorna ni presenterar. Har då aldrig sett så många olika uträkningar, procentsatser och faan och hans moster och ingen övertygas - det är bara ett evigt surr! Tror ni verkligen ni övertygar någon annan än de redan frälsta och er själva?
Tror personligen att om det handlar om rekryterade och betalda shills så kommer de ju aldrig att övertygas, det ligger ju i deras uppdrag och intresse att sprida propaganda, därför fortsätter bara dessa försök till att bevisa olika ståndpunkter och avslöja osanningar i all oändlighet som det verkar.
Jag hoppas ju dock att det finns läsare som "vaknar" och ser igenom allt och kanske helt plötsligt fattar vilket bedrägeri detta handlar om samt vad som kan vänta om man inte börjar agera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vetefasiken
Att inte fler märker av denna desperation kring att ALLA måste med och "ta en för laget", är helt remarkabelt! Jag gissar och tror starkt på att det snart inte går att dölja att vaxxinen är undermåliga och att vaxxinerade kommer visa sig vara de nya superspridarna. Ju större tryck myndigheterna runt om i världen ställer på sina befolkningar, desto mer borde folk fundera på varför? Det vore en sak om det helt uppenbart enkom vore av godo med vaxxinen, men nu är det inte så, så varför denna paniska utveckling med hamburgare, lotterier, cannabis, bilar, hus till folket om de tar sprutorna?
Det är just detta som jag bl.a. tycker är så skrämmande, att folk liksom bara verkar flyta med och acceptera alla galenskaper, steg för steg, man undrar liksom vart gränsen går för en hel del nu, när ska de vakna liksom, bara det här med vaccinpassen, att de bara kommer att hålla i 6 månader och sedan villkoras med en ny boosterspruta, samt att man inte verkar tänka i ett längre perspektiv, vad dessa pass kan användas för i framtiden utan att man bara verkar tycka att det är en bra och smidig grej för att äntligen kunna få resa och röra sig mer fritt i samhället. En ny kul app att fibbla med, ungefär som en badge eller en ny accessoar, spännande...