2021-08-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför måste då vaccade i usa och Israel fortsatt bära munkavle om det nu inte smittar?
Varför läser du inte vad jag skriver? Det smittar fortfarande, särskilt Delta som skiljer sig mer från den virusversion som vaccinet tagits fram mot, men det smittar MINDRE än att om man är ovaccinerad. Ge det tre månader så finns det nytt vaccin som tagits fram mot specifikt Delta-varianten och så minskar smittspridningen igen.
Citera
2021-08-03, 17:49
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Precis!
Det är så oerhört enkelt, men jante-Svensson tror att allt är en konspiration och bolagen är ute efter att döda dom.

Mina egna bolag har jag ett enda mål med. Att göra så bra affärer som möjligt.
Detta uppnår jag genom att ha bra ”produkter” som ”kunderna” blir nöjda med och vill ha mer.

Skulle jag blåsa folk, så är det slut på businessen fortare än kvickt..

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ha, ha!
Döda sina kunder verkar ju vara en otroligt korkad affärsstrategi utom om man är i dödshjälpsbranschen.
Menar du att det är så motståndarna mot covidvacci tänker?

En del människor tycker ju att jorden är överbefolkad, att man belastar klimatet för mycket o.s.v. Var senast idag en artikel jag såg i Dagens Nyheter om detta:

Citat:
Tron på en kommande överbefolkning styr planetens politik, trots att den hittills visat sig felaktig. DN:s Augustin Erba tycker att det är dags att titta närmare på ett människofientligt fantasifoster med gamla anor.

Georgia Guidestones

Sedan har väl bl.a. Bill Gates gjort en del uttalanden som man kan tycka vara lite märkliga. Man kan också titta lite på hans bakgrund, vad hans fader sysslade med t.ex. (population control).

https://i.imgflip.com/3yg81u.jpg
Citera
2021-08-03, 17:58
Medlem
Den här tråden är i jämförelse med tidigare månader rätt så inaktiv. Har folk gått på semester eller visade det sig att delta-varianten inte är en domedagsvariant?
Citera
2021-08-03, 18:12
Avslutad
Citat:
Relevansen är att Stockholmsbörsen redan fallit 20 % till den 11 mars och att den fortsatte att falla var bara helt i linje med vad som hände i Sverige och i övriga världen.

24 mars - Restriktioner införs för restauranger och barer. Trängsel får inte förekomma och endast bordsservering tillåts och Stockholmsbörsen börjar stiga och fortsätter att stiga till dags dato.
Menar du att restriktionerna gjort att börsen stiger?

Sveriges restriktioner man införde den 24 mars? Nej. Däremot för att en stor del av världen vid den tidpunkten redan hade påbörjat lockdowns, vilket fick till följd att centralbanker presenterade enorma stimulanspaket, inklusive Riksbanken. Det är vad marknaden reagerade på och som bidrog till att börsen började stiga igen.

Läs t.ex. den här artikeln: Hur kan börsen gå så bra trots krisen?
Senast redigerad av countolaf 2021-08-03 kl. 18:16.
Citera
2021-08-03, 18:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kommer du ihåg när vi foliehattar sade att skyddet inte lär vara långvarigt och att ni måste ta en spruta varje år.

Korrekt igen

Det har sagts mycket i denna tråd i över ett års tid. Jag har påtalat att folk blivit reinfekterade, då de träffades av både första och andra vågen. Något som andra hävdade var omöjligt. Jag tycker det verkar som immuniteten verkar rätt kortvarig oavsett om man tillskansat sig den genom sjukdom eller vaccin. Är ju egentligen samma sak på så vis.
Citera
2021-08-03, 18:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Politiker vill ha makt, eller vil i alla fall genomföra den politik de tror på.
Då behöver de röster, så indirekt vill politiker oss väl.

Lite samma sak som marknadsekonomi.
Företag vill inte konsumenterna väl, men de vill göra vettiga produkter så att någon vill köpa dem så att de tjänar pengar.

Läkemedelsbolagen producerar ett vaccin mot covid-19 som är så bra som möjligt så att de tjänar pengar.

Citat:
Precis!
Det är så oerhört enkelt, men jante-Svensson tror att allt är en konspiration och bolagen är ute efter att döda dom.

Detta uppnår jag genom att ha bra ”produkter” som ”kunderna” blir nöjda med och vill ha mer.

Bra inlägg och ni har helt rätt i detta!

Men konspirationsteoretiker går inte att omvända tror jag. Dom har sin egna lilla klubb och känner sig speciella och utvalda.
Dessa några få vet minsann saker som vi vanliga enligt dom är för dumma för att förstå.
Ungefär som vissa religösa kan uppfattas som översittare för dom har minsann fattat vad hela går ut på.
Citera
2021-08-03, 18:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Aha sorry, du har ju tidigare skrivit att du har BMI kring 80, så jag trodde att du var "Edvard Blom fet". Men du kanske bara trollade som vanligt. Du kanske har någon annan allvarlig riskfaktor, annars förstår jag inte varför du är så rädd för din egen skull. Varför är du så stressad att få en tredje spruta? Hursomhelst, tycker inte det låter som att du ska ge dig iväg på utlandsresa iaf.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Man behöver inte lida av riskfaktorer för att bli allvarligt sjuk i Covid. Har du inte lärt dig det vid det laget? 70 tusen människor har vårdats på sjukhus för covid. Hur många av dem tror du varit över 85 och/eller haft BMI över 40 som Socialstyrelsen satt som förhöjd gräns?
Citera
2021-08-03, 18:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Bra inlägg och ni har helt rätt i detta!

Men konspirationsteoretiker går inte att omvända tror jag. Dom har sin egna lilla klubb och känner sig speciella och utvalda.
Dessa några få vet minsann saker som vi vanliga enligt dom är för dumma för att förstå.
Ungefär som vissa religösa kan uppfattas som översittare för dom har minsann fattat vad hela går ut på.

För ett halvår sedan så idiotförklarade ni varandra

Svänger fort i hjärnhockey

Det finns alltid någon av dessa förnekare kvar i denna tråd som har suttit i över ett år och skriket att corona är ingenting, och sedan gått omkring med en extrem kunskapresistans.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-08-03 kl. 18:49.
Citera
2021-08-03, 18:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Precis!

Har du något annat val än att vaxa dig med skit-vax igen? ADE är en bra morot
Citera
2021-08-03, 18:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Har jag förstått det här rätt.

Jag har haft corona två gånger fast under en period på 15 månader. Det är bekräftat att jag har nu immunitet genom labbtest.

Jag har fått höra att jag måste vaccinera mig för att kunna resa m.m.

Är det sant?

Shoot!
Citera
2021-08-03, 18:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Antal ovaccinerade som insjuknar i UK har sjunkt 22% på en vecka. Det bör vara flockimmunitet som sätter in, vilket redan hänt i Sverige.

Nej ingen flockimmunitet i UK - och än mindre i Sverige.

Island är i det närmaste fullvaccinerade och där skenar nu smittan.
Citera
2021-08-03, 18:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej ingen flockimmunitet i UK - och än mindre i Sverige.

Island är i det närmaste fullvaccinerade och där skenar nu smittan.
Island har ca 75% fullvaccinerade.

Bra om man håller sig till fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in