2021-08-03, 22:45
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är väl tom så att 95% inte blir speciellt sjuka, men det är ändå tillräckligt illa om 5% blir jättesjuka och ev behöver sjukhusvård när vi pratar om miljontals infekterade personer. 70 tusen vårdade och 15 tusen döda är trots allt höga siffror. Då har vi ändå haft en del restriktioner och uppmaningar. Bland annat den om att arbeta hemma. Sverige har ju som bekant bara något hundratal IVA-platser och det är inte mycket att hänga i julgranen. Dessutom var svensk sjukvård överbelastad redan innan pandemin.

Det är illa om immuniteten efter vaccination eller infektion inte håller i sig mer än 6 månader.

Men hur svårt ska det vara att ta till sig att alla de som dött som myndigheterna redovisar som avlidna efter covid inte har avlidit AV covid.

En annan sak, varför visar man fortfarande summan av alla som avlidit efter positivt PCR-test ända sedan förra året, borde man inte rimligtvis ha nollställt siffran vid årsskiftet 2020/2021, det ser ju värre ut än vad det är också när man tar med alla som avled förra året också.
Citera
2021-08-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sett till åtminstone officiella siffror så tycks Afrika fortsätta att vara relativt skonat. Det finner jag en smula intressant.

Det är väl värmen!
Citera
2021-08-03, 22:50
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För ett halvår sedan så idiotförklarade ni varandra

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Svänger fort i hjärnhockey

Det finns alltid någon av dessa förnekare kvar i denna tråd som har suttit i över ett år och skriket att corona är ingenting, och sedan gått omkring med en extrem kunskapresistans.

Ok? Vad menar du?
Jag tänker fortfarande inte vaccinera mina barn.
kommer vi upp i 80% av den vuxna befolkningen så räcker det gott. Jag tror forfarande att 150 000 "långtidssjuka" är kraftigt överdrivet.
Faktum är att jag står för allt jag skrivit och inte ändrat mig på en punkt.

Men i dessa inlägg håller jag med dom fullständigt och då skriver jag det.

Du kanske har svårt att skilja på person och åsikt eller?
Senast redigerad av Kvastfeningen 2021-08-03 kl. 22:53.
Citera
2021-08-03, 22:53
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sett till åtminstone officiella siffror så tycks Afrika fortsätta att vara relativt skonat. Det finner jag en smula intressant.

Om man inte är allt för konspiratorisk och köper den officiella förklaringen har Afrika antagligen en hel del att tacka värmen för. Stora delar av Afrika är ganska varma då det är en kontinent som är bättre placerat i förhållande till ekvatorn (Ekvatorn går ju rätt igenom och den sträcker sig inte allt för långt söder eller norr om den samma.) än vad exempelvis Europa gör. Därmed har väl inte viruset samma gynnsamma förutsättningar som i exempelvis norra Europa under vinterhalvåret.

Kruxet är väl att peruanerna, brassarna och indierna har drabbats hårt och dött i drivor samtidigt som alla generellt sett har hyfsat trevliga klimatzoner...
Citera
2021-08-03, 22:58
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
USAs "House Foreign Affairs Committee Minority Staff" har publicerat en rapport (tillägg) om SARS-CoV-2 sannolika ursprung.
Based on the material collected and analyzed by the Committee Minority Staff, the preponderance of evidence suggests SARS-CoV-2 was accidentally released from a Wuhan Institute of Virology laboratory sometime prior to September 12, 2019. The virus, or the viral sequence that was genetically manipulated, was likely collected in a cave in Yunnan province, PRC, between 2012 and 2015. Researchers at the WIV, officials within the CCP, and potentially American citizens directly engaged in efforts to obfuscate information related to the origins of the virus and to suppress public debate of a possible lab leak. It is incumbent on these parties to respond to the issues raised herein and provide clarity and any exonerating evidence as soon as possible. Until that time, it must be assumed General Secretary Xi and the Chinese Communist Party, prioritizes preserving the Party over the lives of its own people and those around the global suffering the effects of the COVID-19 pandemic.
edit: lagt till

Highlights from The Origins of COVID-19 Report Addendum

There were significant concerns about the lax safety protocols in PRC labs, including from the head of the Chinese Center for Disease Control and Prevention and the head of the WIV’s BSL-4 lab.

There were multiple requests for maintenance at the WIV, including in their new facility that had been operational for less than two years. Some of those requests included maintenance on “environmental air disinfection system” and “hazardous waste treatment system” – which would indicate concerns about how these systems meant to prevent lab leaks were functioning.

Scientists at the WIV were conducting gain-of-function research at BSL-2 and BSL-3 safety levels. A BSL-2 lab has the same safety protocols as a dentist’s office.

Scientists have been able to genetically modify coronaviruses without leaving a trace of that modification since 2005. Scientists at the WIV successfully modified coronaviruses without leaving a trace as early as 2016 – three years prior to the outbreak.

At the request of WIV researchers, Peter Daszak attempted to hide his close association with the WIV while he referred to anyone in the scientific community who said a lab leak should be investigated as promoting a “conspiracy theory.”

Shi Zhengli has repeatedly lied about:

The gain-of-function research being done at the WIV;
The People’s Liberation Army’s presence at the WIV;
The timing of when she sequenced the virus that is the closest known relative to SARS-CoV-2 in order to hide what they knew about that virus prior to the pandemic;
Safety protocols being followed when they were not; and
Why the WIV took their virus database offline on September 12, 2019.
https://gop-foreignaffairs.house.gov/wp-content/uploads/2021/08/ORIGINS-OF-COVID-19-REPORT.pdf
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Committee_on_Foreign_Affairs

Tidigare har en rapport med liknade slutsatser publicerats
Independent Science News: Phylogeographic Mapping of Newly Discovered Coronaviruses Pinpoints the Direct Progenitor of SARS-CoV-2 as Originating from Mojiang, China. Jonathan Latham and Allison Wilson. August 2, 2021.
https://www.independentsciencenews.org/commentaries/phylogeographic-mapping-of-newly-discovered-coronaviruses-pinpoints-direct-progenitor-of-sars-cov-2- as-originating-from-mojiang/

Rapporten bekräftar i princip allt det som togs upp i denna tråd som bröts ur stora tråden:
(FB) Mystiska insjuknanden efter Military World Games i Wuhan 2019
Sverige nämns 2ggr i rapporten, om vi ser till att militärläkaren i Boden körde en dålig teater, att FHM hade en "övning" i november samt sen de mystiska insjuknanden på ett sjukhus bland städarna så pekar allt mer på att Sverige hade kännedom om problemen i Wuhan redan under militära olympiaden.

Sen, att ett labb-biträde som insjuknat då åker pendeltåg i Wuhan är ju en garanti för smittspridning.

Det intressanta nu är hur svenska medier ska krångla sig ur detta, allt detta var konspirationer för några månader sen. Svenska massmedier borde straffas med att få käka fladdermöss till dagens lunch i minst 1 år...
Citera
2021-08-03, 23:05
Medlem
Citat:
Det är väl tom så att 95% inte blir speciellt sjuka, men det är ändå tillräckligt illa om 5% blir jättesjuka och ev behöver sjukhusvård när vi pratar om miljontals infekterade personer. 70 tusen vårdade och 15 tusen döda är trots allt höga siffror. Då har vi ändå haft en del restriktioner och uppmaningar. Bland annat den om att arbeta hemma. Sverige har ju som bekant bara något hundratal IVA-platser och det är inte mycket att hänga i julgranen. Dessutom var svensk sjukvård överbelastad redan innan pandemin.

Det är illa om immuniteten efter vaccination eller infektion inte håller i sig mer än 6 månader.
Min åsiktsolike vän, du behöver inte oroa dig för post-covid. Du borde jobba på att behandla din pre-covid. I all välmening från en människa med erfarenhet, ring 1177 och beskriv hur din vardag påverkas av det här, och se vad de säger. Det kostar inget, och man kan få remiss till KBT och liknande. Kanske säger de att det inte behövs. Det kan också vara skönt att höra.

Du är vaccinerad. Det finns inga rationella skäl för dig att vara rädd för följderna av en infektion. Du kommer antagligen dra på dig covid nån gång, utan att veta om det, och inte bli mer än förkyld. Eftersom du är vaccinerad är du redan seropositiv, och kan inte heller bekräfta det med antikroppstester, om det skulle stilla din oro. Det kan bli en ond spiral där du aldrig känner dig fri från viruset, även fast du kan ha haft det utan att veta om det.
Citera
2021-08-03, 23:08
Medlem
Citat:
Det är väl tom så att 95% inte blir speciellt sjuka, men det är ändå tillräckligt illa om 5% blir jättesjuka och ev behöver sjukhusvård när vi pratar om miljontals infekterade personer. 70 tusen vårdade och 15 tusen döda är trots allt höga siffror.

Så här ser det ut vad gäller covid-statistiken:

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1422468691938193432/pu/vid/640x640/wLCTwQ-lkb5SF0zX.mp4?tag=12
Citera
2021-08-03, 23:10
Medlem
Måste bara fråga er, på båda sidor, om ni någon gång känner att ni övertygat någon som inte från början tyckt som er - detta gäller avseende alla siffrorna ni presenterar. Har då aldrig sett så många olika uträkningar, procentsatser och faan och hans moster och ingen övertygas - det är bara ett evigt surr! Tror ni verkligen ni övertygar någon annan än de redan frälsta och er själva?
Citera
2021-08-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Om man inte är allt för konspiratorisk och köper den officiella förklaringen har Afrika antagligen en hel del att tacka värmen för. Stora delar av Afrika är ganska varma då det är en kontinent som är bättre placerat i förhållande till ekvatorn (Ekvatorn går ju rätt igenom och den sträcker sig inte allt för långt söder eller norr om den samma.) än vad exempelvis Europa gör. Därmed har väl inte viruset samma gynnsamma förutsättningar som i exempelvis norra Europa under vinterhalvåret.

Kruxet är väl att peruanerna, brassarna och indierna har drabbats hårt och dött i drivor samtidigt som alla generellt sett har hyfsat trevliga klimatzoner...

Skulle värmen vara en faktor så kan luftfuktigheten vara en ytterligare faktor, då Sydamerika är mycket mer "vått" än vad Afrika är. Så även Indien...
Citera
2021-08-03, 23:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Måste bara fråga er, på båda sidor, om ni någon gång känner att ni övertygat någon som inte från början tyckt som er - detta gäller avseende alla siffrorna ni presenterar. Har då aldrig sett så många olika uträkningar, procentsatser och faan och hans moster och ingen övertygas - det är bara ett evigt surr! Tror ni verkligen ni övertygar någon annan än de redan frälsta och er själva?
Nu gäller det ju inte i första hand att vinna en debatt på FB för min del, men

Nej, jag tror ingen, eller kanske någon, vaccinmotståndare eller vaccinförespråkare blir omvänd, men

Ja, jag har lärt mig en hel del av att läsa och delta i diskussioner med de som verkligen vill diskutera. Inte i form av att jag plötsligt tror att det är Illuminati som ligger bakom allt stohej och att alla som vaccinerat sig kommer att få obotliga skador eller kommer att dö inom några år.

Vissa saker har jag säkert omvärderat även om jag inte på rak arm kan säga vad just nu.
Citera
2021-08-03, 23:30
Medlem
Citat:

Tror personligen att om det handlar om rekryterade och betalda shills så kommer de ju aldrig att övertygas, det ligger ju i deras uppdrag och intresse att sprida propaganda, därför fortsätter bara dessa försök till att bevisa olika ståndpunkter och avslöja osanningar i all oändlighet som det verkar.

Jag hoppas ju dock att det finns läsare som "vaknar" och ser igenom allt och kanske helt plötsligt fattar vilket bedrägeri detta handlar om samt vad som kan vänta om man inte börjar agera.

Citat:
Att inte fler märker av denna desperation kring att ALLA måste med och "ta en för laget", är helt remarkabelt! Jag gissar och tror starkt på att det snart inte går att dölja att vaxxinen är undermåliga och att vaxxinerade kommer visa sig vara de nya superspridarna. Ju större tryck myndigheterna runt om i världen ställer på sina befolkningar, desto mer borde folk fundera på varför? Det vore en sak om det helt uppenbart enkom vore av godo med vaxxinen, men nu är det inte så, så varför denna paniska utveckling med hamburgare, lotterier, cannabis, bilar, hus till folket om de tar sprutorna?

Det är just detta som jag bl.a. tycker är så skrämmande, att folk liksom bara verkar flyta med och acceptera alla galenskaper, steg för steg, man undrar liksom vart gränsen går för en hel del nu, när ska de vakna liksom, bara det här med vaccinpassen, att de bara kommer att hålla i 6 månader och sedan villkoras med en ny boosterspruta, samt att man inte verkar tänka i ett längre perspektiv, vad dessa pass kan användas för i framtiden utan att man bara verkar tycka att det är en bra och smidig grej för att äntligen kunna få resa och röra sig mer fritt i samhället. En ny kul app att fibbla med, ungefär som en badge eller en ny accessoar, spännande...
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-03 kl. 23:33.
Citera
2021-08-03, 23:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Skulle värmen vara en faktor så kan luftfuktigheten vara en ytterligare faktor, då Sydamerika är mycket mer "vått" än vad Afrika är. Så även Indien...

Men med tanke på att just New Dehli och delarna av Uttar Pradesh där flest har smittats och dött inte har särskilt hög luftfuktighet haltar det något.

Indien har alla möjliga klimatzoner och långt ifrån alla av dem har hög luftfuktighet (Allt från knastertorr öken i Rajasthan till regnfyllda skogar i Meghalaya, svala "hillstations" i Kerala, eller vindpiskade stränder i Odisha och snöklädda berg i Kashmir.), men spridningen i Indien verkar ha mer med befolkningstäthet än luftfuktighet att göra. Där flest folk bor på minst yta har mest folk smittats och dött i drivor.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-08-03 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in