2021-08-03, 20:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Han har också garanterat att fastigheten skulle vara försäkrad fram till tillträdet, vilket den inte varit på sju år.

Undrar vad bolåneinstitut som sitter på pantbrevet tycker om det?
2021-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är det att Binninge inte har kastats ut från KD du vill ha sagt och att det inte är jag som avslöjat den trådsanningen? Okey fair enough - kan jag ha å leva med. Då anser vi det alltså klarlagt - JB har aldrig varit med i KD (och kommer heller inte å bli det - antar jag). För du hävdar ju inte motsatsen - trodde det ett tag

Oj, jösses, du gör dig visst lika dum som övriga ebba-hatare idag. Var är detta, en tävling att framställa sig själv som den mest korkade ebba-hataren i tråden, eller vad?

Du har inte avslöjat någonting, nej, det är riktigt. Du kommer bara med ett påstående som förefaller taget ur luften. Sedan påstår du att det kommer från ett SMS från grisen binninge. ja det kan du påstå om du vill. Men det avslöjar ingenting. Det är just bara ett tomt påstående från en anonym tomte på internet.

Hur du sedan kan få det till att det skulle vara klarlagt att grisen aldrig varit med i KD är det som placerar dig i toppklungan på den där interna idiottävlingen ni verkar ha. Det är du som påstår en massa saker om grisens medlemskap i olika partier, inte jag. Jag efterfrågar beläggen för dina påståenden. Det visade sig att det inte fanns några. Det är alltså bara en massa bullshit från din sida, på precis samma vis som du hävdar att annat som sagts utan konkreta belägg skulle vara bullshit. Det övertag som den andra "sidan" i just denna frågan har, är att det faktiskt refererats till ett specifikt nummer av en specifik tidning, där informationen skall finnas. Och om jag förstod saken rätt så har det även bekräftats av part i målet att denna artikel faktiskt existerar. Så även om artikeln lyser med sin frånvaro här i tråden, så är uttalandena kring den betydligt mer vederhäftiga än dina plötsliga, helt vilda, påståenden.

Men visst, jag ser att du försöker med samma fatala argumenationsteknik som vi ofta ser från er ebba-hatare, att era vilda påhittade uttalanden skall betraktas som sanna tills någon annan bevisat motsatsen.
2021-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Undrar vad bolåneinstitut som sitter på pantbrevet tycker om det?
Det är nog inget de gillar.
Och det borgar väl för att han har någon som ska ta hand om hans ekonomi och se till att sådana saker ordnas.
2021-08-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Jag avgör vem jag diskuterar med.

För att förtydliga så diskuterar jag inte längre med dig, jag gör narr av dig.

Det förefaller mest som du inte ens på egen hand klarar av att avgöra vem du diskuterar med, och den enda du gör narr av är dig själv med alla dina imbecilla ilägg. Om du hade vetat vilka galenskaper du skriver, hade du förmodligen varit långt härifrån för längesedan och suttit i ditt skämshörn. Men jag gissar att du inte ens har förstånd nog att skämmas.

Återigen, läs på om äganderättsövergång, fullbordande av avtal och likvidavräkningar. Börja där, så kanske det klarnar. Men du är väl för feg för att ta reda på sanningen.
2021-08-03, 20:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Oj, jösses, du gör dig visst lika dum som övriga ebba-hatare idag. Var är detta, en tävling att framställa sig själv som den mest korkade ebba-hataren i tråden, eller vad?

Du har inte avslöjat någonting, nej, det är riktigt. Du kommer bara med ett påstående som förefaller taget ur luften. Sedan påstår du att det kommer från ett SMS från grisen binninge. ja det kan du påstå om du vill. Men det avslöjar ingenting. Det är just bara ett tomt påstående från en anonym tomte på internet.

Hur du sedan kan få det till att det skulle vara klarlagt att grisen aldrig varit med i KD är det som placerar dig i toppklungan på den där interna idiottävlingen ni verkar ha. Det är du som påstår en massa saker om grisens medlemskap i olika partier, inte jag. Jag efterfrågar beläggen för dina påståenden. Det visade sig att det inte fanns några. Det är alltså bara en massa bullshit från din sida, på precis samma vis som du hävdar att annat som sagts utan konkreta belägg skulle vara bullshit. Det övertag som den andra "sidan" i just denna frågan har, är att det faktiskt refererats till ett specifikt nummer av en specifik tidning, där informationen skall finnas. Och om jag förstod saken rätt så har det även bekräftats av part i målet att denna artikel faktiskt existerar. Så även om artikeln lyser med sin frånvaro här i tråden, så är uttalandena kring den betydligt mer vederhäftiga än dina plötsliga, helt vilda, påståenden.

Men visst, jag ser att du försöker med samma fatala argumenationsteknik som vi ofta ser från er ebba-hatare, att era vilda påhittade uttalanden skall betraktas som sanna tills någon annan bevisat motsatsen.
Hur ska du ha det egentligen - så jag la inga ord i din mun? Jamen du, vet du va? Jag kan leva med att du får "rätt" här. Vi kör på den. JB har varit med i KD och där uteslutits. Blev det rätt nu

PS
ALLA andra vet vad som gäller, så du gör även i detta klart bort dig precis som du gör i de andra diskussionerna du för parallellt. Fåntratt!
2021-08-03, 20:51
Medlem
Citat:
Jag har aldrig angett 6 § 1 st. 🙈

Jaså, inte det?

...

Citat:
Avtalet anger förövrigt i 6 § första stycket:

Mycket mer korkad än dig kan man nog inte bli. Du lider av demens, kanske?
2021-08-03, 20:55
Medlem
Citat:
Eller så hade Esbjörn glömt att betala försäkringen…eller inte förstod innebörden av klausulen..
Han har väl skrivit på en generalfullmakt för att få hjälp med sådant? Om huset brinner ner så sitter fullmäktige Pernroth Lüllmaa rejält i skiten! Det är nästan så man hoppas på ett litet blixtnedslag.
2021-08-03, 20:58
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det står inte uttryckt i köpekontraktet att Esbjörn måste närvara vid mötet hos banken. Däremot står detta:

Som jag förstått det hade Esbjörn redan tidigare gett nycklar till Ebba. Hon hade också hans bankuppgifter. Eftersom det inte står uttryckligen att Esbjörn ska lämna över köpebrevet på tillträdesdagen kan man kanske tänka sig att han skulle kunna göra det någon dag senare, innebärande att Esbjörn inte var tvungen att närvara vid mötet på banken för den sakens skull heller. Men detta är bara ett hugskott från min sida.
Du har aldrig gjort någon fastighetsaffär va? I inlägg efter inlägg pratar du lite ur nattmössan. Man kan låta ett ombud (mäklare t ex) förmedla köpebrevet påskrivet till nya ägaren i samband med betalning på banken. Men köpebrevet måste vara påskrivet i samband med transaktionen av köpeskillingen. Det är alltså en transaktion som sker samtidigt. Ett utbyte, som när du betalar en vara i affären!

Detta sker på tillträdesdagen.

Tillträde
På tillträdesdagen träffas du och säljaren igen. Om du köper hus undertecknas köpebrevet, dina lån betalas ut och eventuellt handpenningslån löses samtidigt som banken även ser till att säljarens eventuella lån blir lösta.

Källa:
https://www.sparbankenrekarne.se/privat/en-battre-framtid/bo/bostadskop-i-6-steg.html
2021-08-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har väl skrivit på en generalfullmakt för att få hjälp med sådant? Om huset brinner ner så sitter fullmäktige Pernroth Lüllmaa rejält i skiten! Det är nästan så man hoppas på ett litet blixtnedslag.
Så en fullmaktstagare tar över fullmaktsgivarens ev skyldigheter?
Det var nytt för mig
2021-08-03, 20:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår mig inte på mångas retorik i den här tråden. Önska livet ur Esbjörn och önskar att huset ska brinna. Varför vill ni människor så illa? Det är faktiskt inte ett trevligt sätt att tänka. De flesta människor skulle faktiskt inte skriva så.
2021-08-03, 21:02
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Det förefaller mest som du inte ens på egen hand klarar av att avgöra vem du diskuterar med, och den enda du gör narr av är dig själv med alla dina imbecilla ilägg. Om du hade vetat vilka galenskaper du skriver, hade du förmodligen varit långt härifrån för längesedan och suttit i ditt skämshörn. Men jag gissar att du inte ens har förstånd nog att skämmas.

Återigen, läs på om äganderättsövergång, fullbordande av avtal och likvidavräkningar. Börja där, så kanske det klarnar. Men du är väl för feg för att ta reda på sanningen.

Står det här att äganderättsövergången sker i samband med att köpekontraktet undertecknas?

Citat:
Parterna är överens om att äganderätten till Fastigheterna övergår på köparen på tillträdesdagen.

Citat:
Jaså, inte det?

...

Mycket mer korkad än dig kan man nog inte bli. Du lider av demens, kanske?

Jasså, så avtalsvillkoret är utan verkan? Varför då?

Vi diskuterade rättskällor i det inlägget, inte köpekontraktets skrivelse vilket gjorde det väldigt oklart vad du menade.

Återigen, ska köpebrev upprättas innan eller efter att köpeskillingen betalas enligt kontraktet?

Är vi överens om att köpebrevet skulle upprättas efter betalning och att äganderättsövergången inte skedde i samband med att köpekontraktet (båda sakerna står uttryckligen i köpekontraktet) så har vi inget mer att diskutera.

Annars får du faktiskt förklara varför avtalsvillkoren inte är giltiga.
2021-08-03, 21:04
Medlem
Citat:
Så en fullmaktstagare tar över fullmaktsgivarens ev skyldigheter?
Det var nytt för mig
Varför skulle han skriva på generalfullmakten om hon sedan inte gör sitt jobb? Fanns det ett annat syfte? Det kanske var för att kunna anlita barnmisshandlande juristen Binninge till ombud? Om han är så dement att han måste ha hjälp med ekonomi och kontakter med myndigheter så bör hon väl åtminstonde se till så hans ägodelar är försäkrade? Vad är hon för jäkla klantkärring egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in