Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Vart är källorna du har utlovat?
Nej normalt så träffas man på tillträdesdagen och genomför betalning till mäklare som använder pengarna till att lösa lånet hos banken samtidigt som nya lån tas ut. När betalning har skett så undertecknas köpebrevet.
11 § i Ebbas köpekontrakt anger just detta:
Köpeskillingen i 1 § omfattar full betalning.
Avtalet anger förövrigt i 6 § första stycket:
Vilket går emot ditt tidigare påstående om att äganderätten övergick i samband med kontraktsskrivningen.
Lägg av nu.
OJ! Du har verkligen inte den blekaste aning om hur en fastighetsaffär mellan två privatpersoner normalt går till. Jösses vad okunnig du just visade dig vara.
Jag har för övrigt inte "utlovat" några källor. Det är något du hittat på. Trots det har jag haft vänligheten att referera såväl lagparagraf som en advokatfirma som ger en pedagogisk beskrivning som till och med en idiot som du borde kunna klara av att förstå. Men det är klart, har du fortfarande inte ens fattat att du redan fått referenserna, så är ju inte hoppet särskilt högt att du ens skall hitta dem och än mindre förstå dem.
Men om du hade läst på om de saker jag redan informerat dig om, på de referenser jag redan hänvisat dig till, så hade du kanske vetat varför den skrivningen i §6 1st. är utan verkan. Men eftersom du är fullständigt okunnig i frågan så skriver du bara en massa dumheter som visar just hur okunnig du är. Du är verkligen ett praktexemplar på Dunning-Krueger.
Jag gissar att du nu kommer att kategoriskt vägra läsa på och lära dig om saken, bara för att du inte ens för dig själv klarar av att erkänna hur sanslöst pinsamt fel du har i så gott som allt du skriver.
Om det är någon som skall lägga av, så är det du. Läs på och lär dig, innan du sprider mer av din dynga. Du kan som sagt börja med att läsa på om vad äganderättsövergång innebär och vad fullbordan av köp innebär, så du förstår skillnaden på dem. Sedan kan du fortsätta med de olika delarna av äganderätten, och glöm för allt i världen inte bort att läsa på om vad likvidavräkning är för något, varför den upprättas och var och till vem betalning görs.