2021-08-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
För er som tror att jag trollade när jag sa att jag pluggat på folkhögskolan här.

https://anonfiles.com/Z6b5m6Afu7/Screenshot_20210803-160723_png

https://anonfiles.com/v3c8m3Abud/Screenshot_20210803-160653_png

https://anonfiles.com/X0ccmfAbuc/Screenshot_20210803-160605_png

jag är inget troll.

Du är inte så smart.
Via bild 2 framgår de grafiska ikonerna på telefonen överst i bild.
Det innebär alltså att dessa dels kan nyttjas för att utesluta ET, om han exempelvis använder iPhone, eller identifiera dig om dessa är förknippade med någon mindre vanligt telefon.

Du måste steppa upp ditt troll-game.
Citera
2021-08-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det här är något av det rörigaste jag varit med om. Först misstänks Simon i ett väldigt tidigt skede som misstänkt för mord , sedan tros han "bara " varit chaufför åt somalier som misstänks ha utfört mordet och nu är Simon begärd häktad på sannolika skäl och alltså återigen misstänkt för att ha utfört dådet. Jag har full förståelse för att flera personer är inblandade i det här men det är så många turer fram och tillbaka så det är rent förvirrande.
Att bli häktad för mord behöver inte alls betyda att tex ett fall där mordet skett med en pistol att du ens misstänks för att någonsin i ditt liv hållit i en pistol. Du kan häktas och också dömas för pistolmordet för att du tex varit chaufför av ett fordon som fört den som sköt till platsen. Det handlar om att handlingar utförts i SAMFÖRSTÅND som lett till mord.
Citera
2021-08-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kan-inte-utesluta-att-hon-haft-en-radsla-for-sitt-liv

SVT skriver att det inte är uteslutet att kvinnan fruktat för sitt liv.

Ganska dålig intervju, mest för att frågorna är rätt basic. Men svaren är däremot intressanta.
Hennes biträde har alltså haft kontakt med henne innan hon dog.

Är det då som företrädare i hennes övriga ärenden?
Eller är det så att hon företrätt FL i att lämna uppgifter mot folk i den somaliska klanen?
Citera
2021-08-03, 17:25
Medlem
För att snacka somalier, deras göranden och bekanta i Luleå har jag gjort en del efterforskningar…. Osäkert om de har något med det här brottet att göra men kanske.

Den 18 november 2020 stoppade polisen en bil i Boden. I bilen satt Y*hye och en kvinnlig bekant. Bilen stannades ytterligare en gång senare samma dag och då hade Ninow tillkommit.

Den 20 november misstänks Y*hye, Ninow och B*hnan ha genomfört ett rån på Hertsön. De frias senare för det trots hyfsat bra bevis. BO, som vittnade mot de tre, har nu försvunnit ur den publika folkbokföringen.

Den 22 och 23 november stannades samma bil i Rinkeby. I bilen hittades kvinnan, Y*hye, Ninow och B*hnan.

Bilen stoppas igen den 24 november och nu är de tillbaka i Boden. Samma 4 i bilen.

Den 27 december stoppar polisen en annan bil i Luleå. I bilen finns kvinnan, Y och N.

Bilen, en grå Audi A6 Avant av 2012 års modell, ägs av en 50-årig man i Luleå som jag inte tror är inblandad i detta. I familjen finns dock två barn som dömts i flera brottsmål. En nu 18-årig S*muel Beckm*n och hans två år äldre syster Reb3cc*. På sin fejja ger systern inte intryck av att vara särskilt brottslig, kanske har hon rätat upp sitt liv. Hon har uppenbarligen åtminstone tidigare haft åtskilliga afghanska vänner så kanske har hon rökt en och annan joint, vilket skulle förklara hennes domar. Brodern däremot framställer sig gärna (fast mindre framgångsrikt) som en wannabegangsta. Tydligen till familjens stora sorg. Vän med den häktade SV på fejjan.

Någon av dessa tycks ha hamnat i riktigt dåligt sällskap och nu är de uthängda här. Jag beklagar detta men så kan det gå. Kom gärna in och förklara er.

Frågan är nu vem den okända kvinnan är. Är det syster R eller är det FL eller någon annan? Den som vill ha svar rekommenderas begära ut FUP för mål B 3431-20 vid Luleå tingsrätt. Lycka till!
Citera
2021-08-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Ganska dålig intervju, mest för att frågorna är rätt basic. Men svaren är däremot intressanta.
Hennes biträde har alltså haft kontakt med henne innan hon dog.

Är det då som företrädare i hennes övriga ärenden?
Eller är det så att hon företrätt FL i att lämna uppgifter mot folk i den somaliska klanen?

Enligt stämningsansökningarna för FL’s senaste åtal som Stefan S la upp så var Carolina hennes biträde även då.
Citera
2021-08-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
För att snacka somalier, deras göranden och bekanta i Luleå har jag gjort en del efterforskningar…. Osäkert om de har något med det här brottet att göra men kanske.

Den 18 november 2020 stoppade polisen en bil i Boden. I bilen satt Y*hye och en kvinnlig bekant. Bilen stannades ytterligare en gång senare samma dag och då hade Ninow tillkommit.

Den 20 november misstänks Y*hye, Ninow och B*hnan ha genomfört ett rån på Hertsön. De frias senare för det trots hyfsat bra bevis. BO, som vittnade mot de tre, har nu försvunnit ur den publika folkbokföringen.

Den 22 och 23 november stannades samma bil i Rinkeby. I bilen hittades kvinnan, Y*hye, Ninow och B*hnan.

Bilen stoppas igen den 24 november och nu är de tillbaka i Boden. Samma 4 i bilen.

Den 27 december stoppar polisen en annan bil i Luleå. I bilen finns kvinnan, Y och N.

Bilen, en grå Audi A6 Avant av 2012 års modell, ägs av en 50-årig man i Luleå som jag inte tror är inblandad i detta. I familjen finns dock två barn som dömts i flera brottsmål. En nu 18-årig S*muel Beckm*n och hans två år äldre syster Reb3cc*. På sin fejja ger systern inte intryck av att vara särskilt brottslig, kanske har hon rätat upp sitt liv. Hon har uppenbarligen åtminstone tidigare haft åtskilliga afghanska vänner så kanske har hon rökt en och annan joint, vilket skulle förklara hennes domar. Brodern däremot framställer sig gärna (fast mindre framgångsrikt) som en wannabegangsta. Tydligen till familjens stora sorg. Vän med den häktade SV på fejjan.

Någon av dessa tycks ha hamnat i riktigt dåligt sällskap och nu är de uthängda här. Jag beklagar detta men så kan det gå. Kom gärna in och förklara er.

Frågan är nu vem den okända kvinnan är. Är det syster R eller är det FL eller någon annan? Den som vill ha svar rekommenderas begära ut FUP för mål B 3431-20 vid Luleå tingsrätt. Lycka till!

Vi kan ju i alla fall enas om att den okända kvinnan i bilen med stor sannolikhet blivit gangbangad.

Tycker ditt spår är intressant och skulle gärna ta del av FUP.
Citera
2021-08-03, 17:42
Medlem
Citat:

Kan det vara denna gråa Audi A6 som efterlystes i söndags? (Låst artikel?)
https://www.vk.se/2021-08-01/polisens-efterlysning-har-du-sett-den-har-bilen
Citera
2021-08-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Kan det vara denna gråa Audi A6 som efterlystes i söndags? (Låst artikel?)
https://www.vk.se/2021-08-01/polisens-efterlysning-har-du-sett-den-har-bilen
Känns väl troligt att så kan vara
Citera
2021-08-03, 17:46
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Om du läser ”intenogs inläggs historik så ser du över tid att han har skrivit och outat om allt i flera års tid. Så han måste ju känna sig trygg i det han gör iaf 😂 så att någon plötsligt kapat hans fb tror jag inte, då skulle någon utgett sig för att vara honom för flera år sedan.

Dessutom verkar han ha enormt stor insyn i det mesta som händer. värsta insides reportern. 😅

Har läst genom alla dennes poster nu och skulle säga antagligen någon jurist/ juridik student ev lätt autistisk som verkar ha som hobby att samla på dagboksblad, domar, domstolskorrspondans mm och får kickar att spela viktig på flashback.

Ev med personlig anknytning till första fallet hen tar upp det om Östermalm...

Och med tanke på dennes fixering vid Danne och Erik så har de antagligen kränkt hen eller någon hen närstående ordentligt...
Senast redigerad av mastarn 2021-08-03 kl. 17:51.
Citera
2021-08-03, 17:49
Medlem
mastarns avatar
Citat:

Bra grävt!
Citera
2021-08-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du är inte så smart.
Via bild 2 framgår de grafiska ikonerna på telefonen överst i bild.
Det innebär alltså att dessa dels kan nyttjas för att utesluta ET, om han exempelvis använder iPhone, eller identifiera dig om dessa är förknippade med någon mindre vanligt telefon.

Du måste steppa upp ditt troll-game.
Enl bekanta så stämmer det mesta INTENOG skriver.
Citera
2021-08-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Enl bekanta så stämmer det mesta INTENOG skriver.

Vilket alltså inte har med saken att göra, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in