Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Stod det inte något om medhjälp i inledningen?
Misstanken om att han agerat chaffis är ju vad jag förstår inget som kommit från åklagaren.
Som jag uppfattat rapporteringen är det information som Aftonbladet fått från poliskällor som läckt lite om hur deras arbete ser ut.
Just det är ju inte något åklagaren behöver lägga så stor vikt vid innan bevisningen talar för det.
Det finns ju naturligtvis massa tekniska undersökningar som inte är färdiga ännu och som kan förändra bilden eller cementera den.
Men just nu räcker det som sagt var med att en grupp misstänkta skyttar pekats ut och Simon identifierats och kanske bundits till platsen och tidpunkt på något vis.
Då sitter han där i väntan på att bevisningen ger mer svar.
Den omvända, att häkta honom för medhjälp, hade ju i princip krävt att man redan kan avföra honom som skytt. Det kan man sannolikt inte eftersom man väntar på svar.