2021-08-03, 07:52
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är för övrigt lite beklämmande att lokalmedia inte lyckas producera bättre journalistik än vad som skett hittills. Det är ju kvällspressen som dragit detta, sannolikt via polis i Stockholm.
Lokalmedia kan knappt förmedla att ett somaliskt mördargäng från Rinkeby slagit ned bopålarna på orten.
Gissar att det vore rasistiskt?

Däremot har man producerat kvalitativa texter om hur oerhört låg risk det är att bli avrättad med skjutvapen i länet. Vilket ju i princip innebär att detta fall inte är så mycket annat än en avvikelse.
Samt en intervju med en advokat som företräder den döde och är upprörd och frågande över varför just hennes klient är död.

Det är tyvärr rätt tragiskt att bevittna. Boots on the ground och samla in anonyma uppgifter skulle ju kunna vara meningsfullt, men det verkar inte bli så mycket skrivet lokalt.

Intygar. Lokalmedia tar mest uppgifter från expressen och Aftonbladet.

”Kriminellt Stockholmsgäng kopplas till Vidselsintrång

I juni greps fyra personer för intrång på Vidsel Test Range. Enligt uppgifter till tidningen Expressen handlar det om medlemmar i det kriminella nätverket Shottaz.

Åklagare Elin Björkén var väldigt försiktig med att avslöja några detaljer mer än att fyra personer gripits misstänkta för "försök till grovt vapenbrott" och "brott mot skyddslagen". De fyra personerna släpptes sedan på fri fot även om misstankarna kvarstod då det inte ansågs att det fanns skäl till att begära personerna häktade.

Tidningen Expressen skriver nu att det handlar om fyra medlemmar i det ökända kriminella nätverket Shottaz från Rinkeby i västra Stockholm och att nätverket kan vara på väg att försöka etablera sig i Luleå. De uppgifterna publicerar man i samband med att uppgifter till Aftonbladet gör gällande att det är en medlem i Shottaz som just nu jagas som gärningsman i mordet av den 25-åriga kvinnan förra veckan i Notviken i Luleå.

Enligt uppgifter till Aftonbladet har flera gängmedlemmar från Shottaz varit på plats i Luleå och begått diverse brott under den senaste tiden.”
Citera
2021-08-03, 08:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Intygar. Lokalmedia tar mest uppgifter från expressen och Aftonbladet.

”Kriminellt Stockholmsgäng kopplas till Vidselsintrång

I juni greps fyra personer för intrång på Vidsel Test Range. Enligt uppgifter till tidningen Expressen handlar det om medlemmar i det kriminella nätverket Shottaz.

Åklagare Elin Björkén var väldigt försiktig med att avslöja några detaljer mer än att fyra personer gripits misstänkta för "försök till grovt vapenbrott" och "brott mot skyddslagen". De fyra personerna släpptes sedan på fri fot även om misstankarna kvarstod då det inte ansågs att det fanns skäl till att begära personerna häktade.

Tidningen Expressen skriver nu att det handlar om fyra medlemmar i det ökända kriminella nätverket Shottaz från Rinkeby i västra Stockholm och att nätverket kan vara på väg att försöka etablera sig i Luleå. De uppgifterna publicerar man i samband med att uppgifter till Aftonbladet gör gällande att det är en medlem i Shottaz som just nu jagas som gärningsman i mordet av den 25-åriga kvinnan förra veckan i Notviken i Luleå.

Enligt uppgifter till Aftonbladet har flera gängmedlemmar från Shottaz varit på plats i Luleå och begått diverse brott under den senaste tiden.”
Nu blev det inte lika kul med mångakulturen när kaosnegrer kommer på besök och gör vad negrer brukar göra, dvs kaos.
Luleås kriminella får starta gänget Schottis som motpol.
Citera
2021-08-03, 08:03
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu blev det inte lika kul med mångakulturen när kaosnegrer kommer på besök och gör vad negrer brukar göra, dvs kaos.
Luleås kriminella får starta gänget Schottis som motpol.

Jag hoppas att Luleå tar till alla medel som behövs för att stoppa etableringen av dessa gäng och att ingen vill göra business med dom. Vi vet ju hur det ser ut söderut. Detta kan ha varit början på fler skjutningar i Luleå i framtiden.
Citera
2021-08-03, 08:03
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Jag skulle vilja påstå att han kanske tror att han är det och vill kanske vara de. Men jag har kännt simon större delen av mitt liv och har betraktat han som en god vän. Vi var ett gäng från byn som hängde och var små busar hela gänget. Simon var alltid den som backade ut och vart nojig bara man pratade om att göra nått kriminellt. Vi i våran "krets" har alltid sett simon som en mytoman. Det kunde vara om precis vad som helst. Att han inte kunde komma förbi för hunden hade dött. Dagen efter kommer han och går med hunden på byn. Det jag vill ha sagt med det att simon har säkert lyckats ljuga sig in i den där kretsen på grund av att han umgås med dom han gör. Jag tror inte för en sekund att simon skjutit nån i ansiktet. Och ännu mindre flera gånger!

Om det är simon som skjutit så är det för han har haft en pistol mot huvudet så att säga eller så går han på nått real heavy shit. För vem som helst kan bli nog kall efter nog mycket droger. Men jag tippar på desperation isf. Simon har säkert ljugit och dribblat som han gjort hela livet och nu börjar det ha gått för långt tror jag.

Jag kan nästan sätta pengar på att simon vet att han är så jävla knullad i röven så han gör och säger vad som helst för att inte bli dömd eller iallafall bli släppt på fri fot. Och skulle han bli det skulle jag tro att han lämnar landet omgående och gömmer sig. Jag menar hur kan aina veta att det är en shottaz medlem dom ska jaga, dom verkar ju även veta vilken medlem. Vem har dom fått höra det ifrån? Jag tror simon även fattar allt det här. Och är det som jag tror. Att simon kommer vattna varenda jävel han gjort nått kriminellt med i hela sitt liv. Så vet ju även han att vattnar han shottaz och inte får skydd. Då kommer han förmodligen dö.

Jag tänker inte hymla om vem jag är. Men jag skriver det inte rakt ut. Jag har inte bara hängt med simon i kriminella sammanhang. Vi kommer från en liten by och har i stort sett vuxit upp runt varandra. Jag vet ingenting om simon och hans liv nu då jag numer lever ett helt annat liv.Men känner jag simon rätt så är jag ganska säker på att det jag skrivit stämmer ungefärligt. Jag tycker innerligt att allt det här är tragiskt. MEN jag tänker att simon visste vad som var påväg att hända. Han hade kunnat stoppa det. Han hoppades nog bara att det inte skulle gå så långt. Men ändå. Om det är så som jag tror så har simon lika stor del i att frida är död som den som sköt är. Kände bara att jag måste få säga mitt. Tack och bock !
Intressant och det låter som en rimlig förklaring. Hoppas han snackar ordentligt i förhören så det blir en rolig FUP.
Citera
2021-08-03, 08:26
Medlem
Ken Drydens avatar
Har Simon släppts på fri fot (bakom betalvägg)?

EDIT: Jag tror nu att det handlar om varför han släpptes efter domen för misshandel i TR för en tid sedan. Jäkligt förvirrande skrivet av Kuriren och NSD!

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/artikel/j8pq3zyl
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-03 kl. 08:40.
Citera
2021-08-03, 08:29
Medlem
Chef.Skinners avatar
Häktningsframställan och dagboksblad
https://docdro.id/bhE3GPE
https://docdro.id/4J1t8jG
Citera
2021-08-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
I Rinkeby finns det många driftiga grabbar bland annat ninow som var ung trots allt. Sen finns folk som är ännu mer driftigare och rutinerade som Ap*ll* i Shottaz
För att klargöra allting. Ninow(ismail) var ihop med denna Frida, förvarade sitt stash hos henne garanterat ett flertal gånger, gjorde affärer med den här Danne och på något sätt hamnade i konflikt med honom. Ninow stack till rinkeby av någon anledning och där blir han klippt. Om det nu är Danne och hans gäng som klippt honom så är det redan nu skrivet att Frida goat ut Ninow. Och nu fick Frida betala det genom döden när ninows klick fick reda på detta! Simon har agerat förare emot sin vilja med massa hot antagligen. Det är vad min teori och magkänsla säger
Citera
2021-08-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Har Simon släppts på fri fot (bakom betalvägg)?

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/artikel/j8pq3zyl
Nej han är inte släppt på fri fot. Den där artikeln klargör bara att han var dömd till fängelse men försatt på fri fot då skjutningen vid Notviken skedde.

I artikeln står det att han "skulle dömas för synnerligen grov misshandel för att ha slagit in skallen på en man med en kofot". Brutalt.
Senast redigerad av nrbtnANON 2021-08-03 kl. 08:40.
Citera
2021-08-03, 08:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Nej han är inte släppt på fri fot. Den där artikeln klargör bara att han var dömd till fängelse men försatt på fri fot då skjutningen vid Notviken skedde.
Fattade det nu! Jävla tidningar att förvirra genom rubriker och betalvägg! Vi får vänta till klockan 14.
Citera
2021-08-03, 08:49
Medlem
är S*imon misstänkt för mord eller ej, eller bara so chaufför, blir förvirrad.
Citera
2021-08-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
är S*imon misstänkt för mord eller ej, eller bara so chaufför, blir förvirrad.
Bara chaufför.
Citera
2021-08-03, 08:57
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Häktningsframställan och dagboksblad
https://docdro.id/bhE3GPE
https://docdro.id/4J1t8jG

Innebär detta att polisen tror han är mördaren eller en av flera mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in