Citat:
Ursprungligen postat av
Sdl89
Jag skulle vilja påstå att han kanske tror att han är det och vill kanske vara de. Men jag har kännt simon större delen av mitt liv och har betraktat han som en god vän. Vi var ett gäng från byn som hängde och var små busar hela gänget. Simon var alltid den som backade ut och vart nojig bara man pratade om att göra nått kriminellt. Vi i våran "krets" har alltid sett simon som en mytoman. Det kunde vara om precis vad som helst. Att han inte kunde komma förbi för hunden hade dött. Dagen efter kommer han och går med hunden på byn. Det jag vill ha sagt med det att simon har säkert lyckats ljuga sig in i den där kretsen på grund av att han umgås med dom han gör. Jag tror inte för en sekund att simon skjutit nån i ansiktet. Och ännu mindre flera gånger!
Om det är simon som skjutit så är det för han har haft en pistol mot huvudet så att säga eller så går han på nått real heavy shit. För vem som helst kan bli nog kall efter nog mycket droger. Men jag tippar på desperation isf. Simon har säkert ljugit och dribblat som han gjort hela livet och nu börjar det ha gått för långt tror jag.
Jag kan nästan sätta pengar på att simon vet att han är så jävla knullad i röven så han gör och säger vad som helst för att inte bli dömd eller iallafall bli släppt på fri fot. Och skulle han bli det skulle jag tro att han lämnar landet omgående och gömmer sig. Jag menar hur kan aina veta att det är en shottaz medlem dom ska jaga, dom verkar ju även veta vilken medlem. Vem har dom fått höra det ifrån? Jag tror simon även fattar allt det här. Och är det som jag tror. Att simon kommer vattna varenda jävel han gjort nått kriminellt med i hela sitt liv. Så vet ju även han att vattnar han shottaz och inte får skydd. Då kommer han förmodligen dö.
Jag tänker inte hymla om vem jag är. Men jag skriver det inte rakt ut. Jag har inte bara hängt med simon i kriminella sammanhang. Vi kommer från en liten by och har i stort sett vuxit upp runt varandra. Jag vet ingenting om simon och hans liv nu då jag numer lever ett helt annat liv.Men känner jag simon rätt så är jag ganska säker på att det jag skrivit stämmer ungefärligt. Jag tycker innerligt att allt det här är tragiskt. MEN jag tänker att simon visste vad som var påväg att hända. Han hade kunnat stoppa det. Han hoppades nog bara att det inte skulle gå så långt. Men ändå. Om det är så som jag tror så har simon lika stor del i att frida är död som den som sköt är. Kände bara att jag måste få säga mitt. Tack och bock !
Jag har fått den känslan av Simon baserat på hans misshandelsdom. Han är avvaktande, följer med för att man ber honom, han håller sig i bakgrunden hela misshandeln och han tilldelar inte ett slag mot WR i det fallet. Han har dock tagit med en pistol som han viftat med och hotar WR's flickvän med för att hon inte ska ingripa osv. så han är helt klart en del av misshandeln, precis som TR bedömer. Men någon aktiv våldsbejakande psykopat tror jag inte han är.
Han hade dessutom inget mer motiv än grupptryck att hänga med. De övriga hade blivit rånade och hotade av WR, men inte Simon. Det tyder på någon som är lojal och lysig mot sitt umgänge. Synd ändå, vad droger kan göra.
Tack för en bra nyanserad bild av MGM, det kan behövas för att väga upp diskussionen. Sen kan det samtidigt såklart ha hänt mycket senaste åren, men i grunden är han nog lite rädd av sig och har snackat till sig lite umgänge och respekt. Känner flera sådana personer tyvärr...