2021-08-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Skvaller? Vad gör du på flashback och läser i denna tråd för om inte skvaller?
Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Ja jag läser skvaller men leder skvallret till att någon hamnar i ordentliga problem tom kanske blir dödad så anser jag inte att det är värt det..

Sitter killen på information som kan leda till något är det väl betydligt mycket bättre om han ger informationen till polisen och kommer undan med det än sitter och spyr ut det över ett allmänt forum efter att han outat sig själv.
I slutändan kommer man ändå kunna läsa om vad som hänt då denna typ av brottslingar inte är dom mest klyftiga/ organiserade och då det är så många inblandade så kommer någon antagligen åka på det förr eller senare och förhoppningsvis utan att folk skjutit varandra till höger och vänster.

Förutsatt att det inte är någon som försöker få honom i problem är det ju en snorunge som antagligen har föräldrar och anhöriga som älskar honom.. Tråkigt att dom ska förlora sin son för att han kanske sitter under ruset av ett missbruk och impulsivitet och vräker ur sig saker

Men nu verkar det ju vara någon annan som skriver och låtsas vara snubben så skvallret som läker ut här kan ju lika gärna bara vara skitsnack... Time will tell...
Senast redigerad av FotParmesan 2021-08-03 kl. 00:25.
Citera
2021-08-03, 00:24
Medlem
Det är för övrigt lite beklämmande att lokalmedia inte lyckas producera bättre journalistik än vad som skett hittills. Det är ju kvällspressen som dragit detta, sannolikt via polis i Stockholm.
Lokalmedia kan knappt förmedla att ett somaliskt mördargäng från Rinkeby slagit ned bopålarna på orten.
Gissar att det vore rasistiskt?

Däremot har man producerat kvalitativa texter om hur oerhört låg risk det är att bli avrättad med skjutvapen i länet. Vilket ju i princip innebär att detta fall inte är så mycket annat än en avvikelse.
Samt en intervju med en advokat som företräder den döde och är upprörd och frågande över varför just hennes klient är död.

Det är tyvärr rätt tragiskt att bevittna. Boots on the ground och samla in anonyma uppgifter skulle ju kunna vara meningsfullt, men det verkar inte bli så mycket skrivet lokalt.
Citera
2021-08-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Nu var det ju inte Intenog som skulle lägga ut det utan hans stalker!

Intenog, tror du är mer insyltad i det här än Simon. Kan det varit du som plantera stålet i gångtunneln och fjuttade bilen?

Kan tillägga att bilen som brann har ingenting att göra med mordfallet att göra! En polare som dum fjuttade den och sitter rånojjig nu i efterhand
Citera
2021-08-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Förstår att det kan vara jobbigt att tänka ibland, men anekdoten om straffspark var alltså inte till intenog, utan till muppen som försökte verka vara bror duktig.
Jo det förstod jag. Och du jämför med att personen ska stoppa någon som utsätter sig själv eller annan person för fara med att stoppa. någon som ska slå en straff i fotboll. Förstår du inte själv hur kass den jämförelsen är alltså. Trots att jag och ytterligare en annan användare påpekat det redan?
Citera
2021-08-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Är dessa kriminella från stockholm så o-organiserade som folk påstår? Känns tvärtom när man läser fup och hört rättegångs inspelningar ifrån Vårby/Södertälje nätverken.
Sen snackas det mycket om HA och andra familjer i Luleå, vill dom verkligen gå i krig mot skjutglada somalier som verkar ha löjligt mycket vapen nära till hands?
Kan det vara så att Lulebor här i tråden målar upp deras lokal kändisar som några ifrån Sons of anarchy och levar på gamla rykten ifrån 90-tidigt 2000 tal men kanske i verkligheten är ett par avdankade alkisar?
Frågor från en som bor i söder, inget illa menat.

Jag skulle rent spontant gissa att Shottaz har en hel del vapen nära till hands i Stockholm, sannolikt inte lika mycket i Luleå mer än det man i så fall själv tar med sig.

Man får också tänka på att Shottaz är ju inte vad det var förut med splittringar Yngre/Äldre, FLG är väl en sådan splittring? Det dyker ju upp nya grupperingar hela tiden och folk verkar röra sig lite mellan dessa med.
Citera
2021-08-03, 00:42
Medlem
Karaffs avatar
Spekulationer som några av er redan varit inne på:

Det behöver inte vara så att Frida blivit lurad till platsen, hon ska bara lämna tillbaka saker som inte tillhör henne, platsen är kanske vald av henne. När hon ska lämna tillbaka en pistol, pengar och droger så saknas både pengarna och drogerna, hon lämnar tillbaka pistolen som hon sedan blir dödad med.
Citera
2021-08-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vad betyder det, är han kriminell? Vem som helst hamnar väl inte i knäna på Shottaz och blir inblandad i ett mord.

Jag skulle vilja påstå att han kanske tror att han är det och vill kanske vara de. Men jag har kännt simon större delen av mitt liv och har betraktat han som en god vän. Vi var ett gäng från byn som hängde och var små busar hela gänget. Simon var alltid den som backade ut och vart nojig bara man pratade om att göra nått kriminellt. Vi i våran "krets" har alltid sett simon som en mytoman. Det kunde vara om precis vad som helst. Att han inte kunde komma förbi för hunden hade dött. Dagen efter kommer han och går med hunden på byn. Det jag vill ha sagt med det att simon har säkert lyckats ljuga sig in i den där kretsen på grund av att han umgås med dom han gör. Jag tror inte för en sekund att simon skjutit nån i ansiktet. Och ännu mindre flera gånger!

Om det är simon som skjutit så är det för han har haft en pistol mot huvudet så att säga eller så går han på nått real heavy shit. För vem som helst kan bli nog kall efter nog mycket droger. Men jag tippar på desperation isf. Simon har säkert ljugit och dribblat som han gjort hela livet och nu börjar det ha gått för långt tror jag.

Jag kan nästan sätta pengar på att simon vet att han är så jävla knullad i röven så han gör och säger vad som helst för att inte bli dömd eller iallafall bli släppt på fri fot. Och skulle han bli det skulle jag tro att han lämnar landet omgående och gömmer sig. Jag menar hur kan aina veta att det är en shottaz medlem dom ska jaga, dom verkar ju även veta vilken medlem. Vem har dom fått höra det ifrån? Jag tror simon även fattar allt det här. Och är det som jag tror. Att simon kommer vattna varenda jävel han gjort nått kriminellt med i hela sitt liv. Så vet ju även han att vattnar han shottaz och inte får skydd. Då kommer han förmodligen dö.

Jag tänker inte hymla om vem jag är. Men jag skriver det inte rakt ut. Jag har inte bara hängt med simon i kriminella sammanhang. Vi kommer från en liten by och har i stort sett vuxit upp runt varandra. Jag vet ingenting om simon och hans liv nu då jag numer lever ett helt annat liv.Men känner jag simon rätt så är jag ganska säker på att det jag skrivit stämmer ungefärligt. Jag tycker innerligt att allt det här är tragiskt. MEN jag tänker att simon visste vad som var påväg att hända. Han hade kunnat stoppa det. Han hoppades nog bara att det inte skulle gå så långt. Men ändå. Om det är så som jag tror så har simon lika stor del i att frida är död som den som sköt är. Kände bara att jag måste få säga mitt. Tack och bock !
Citera
2021-08-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det är i en annan tråd om ett annat brott som ET påstås hålla till i Stockholms skärgård och inte på Hertsön i Luleå som påstås i denna tråd.

Allt som skrivits verkar bara handla om att jävlas med denne ET.

Det är minst tre offer i den här tråden. ET är ett av dem. Häckade på Väddö vid något tillfälle men, till skillnad mot hans föräldrar, är han skriven i Luleå och bor åtminstone delvis där.

DK är ytterligare ett offer som pekas ut som gravt kriminell. En genomgång av hans stora vänkrets på fejjan visar att, till skillnad mot vad vårt pundarttoll påstått, hans koppling till Luleå är extremt svag, sannolikt obefintlig. Hans vänner finns lite här och där över Sverige, med en ovanlig övervikt av tjejer, främst i Sollentuna och Stockholm men även i Gbg och Danmark. Och andra platser, men inte Luleå. Inte heller hittar man en massa somalier, kurder eller turkar där, vilket vore väntat om han umgicks med gängen i Rinkeby och Sollentuna. Och i motsats till vad som påståtts använder han sociala media. Har tom två facebook-konton.

Frågan är om inte somalierna är offer för hans fantasier de också. Kanske var de på plats men skytten kan ha varit en lokal pundare som ville visa hur kaxig han var. Polisen lär ta varje tillfälle som bjuds att låsa in dem en stund och leta bevis för något, vad som helst. De vill bli av med dem innan de rotat sig för gott. Men det är osäkert om de grabbarna har någonstans att ta vägen.
Citera
2021-08-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow1987
Tror fan inte du trollar något alls. Min gissning är att när din kompis Frida dog så smällde du i dig en näve benzo och tände en joint, du är nog ännu inne i en rejäl dimma. Därför du kallt vågar vara så ärlig samt att de skulle förklara att du är lite osammanhängande i det du skriver i bland. Kan nog bli en rejäl ångest när du kommer ut ur dimman och knappt minns vad du gjort senaste dagarna och får se allt du skrivit.

Håller med. Shit nog hsr jag gjort och sagt grejjer när man jag vart fladdrad. Men om det du säger stämmer. Så har du ju skrivit på din dödsdom. Hade du skrivit sånt om mig hade jag velat mörda dig. Men dom här snubbarna verkar ju faktiskt göra slag i sak också. Det är det som är problemet här uppe. Det kommer killar nerifrån och tror att dom kan köra på som neröver i landet. Folk här fattar inte att det äe med livet som insats. Det har blåsts folk kors och tvärs i alla tider. Men jag vet inte om jag hört om nått sånt här så länge jag minns. Folk här tror att man kan fortsätta vara så. Skita i att betala skulder och lalla på och svamla sen få en massa chanser för att sen KANSKE åka på lite stryk. För det är så det fungerat här uppe. Och har gjort det under lång tid. Och jag tror att om dom här tillåts etablera sig här så kommer vi få se fler mord för folk här uppe är inte kapabla att leva upp till det livet. Det är väldigt få isf.
Citera
2021-08-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Gowar betyder vad för något?

Menar nog Go:ar; dvs agerar som lockbete och lurar en vän i en fälla för att vännen ska mördas. Säljer en kompis helt enkelt. Den som säljer kompisen go:ar sin kompis.
Citera
2021-08-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.

Så Danne stal Ismaels droger då hans grabbar ska ha kontakter i Stockholm men de fick endast sålt för 150 000 och inte 2 miljoner som de hade hoppats?
Citera
2021-08-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Danne har inget med mordet på Frida att göra. Han är lika ledsen som.vi andra. Danne var häruppe när Ismail dödades i Stockholm så han har alibi även då.

Danne var med dig när mordet skedde så han har alibi. Samtidigt har du skrivit att han kontaktade sina grabbar att plocka Ismael, dvs stämpling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in