2021-08-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen jagar ytterligare minst en gärningsman efter mordet i Luleå i fredags.

Man är intresserad av en man från det ökända gänget Shottaz i Stockholm.

Det kommer att ske fler gripanden, uppger en källa.

https://www.aftonbladet.se/a/WqG9kd

Det intressanta här tycker jag är det att då man säker att man säker "en man från Shottaz" så verkar man i stort sett veta vilken av dessa gängsomalier som man letar efter.
Citera
2021-08-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Gissar att faktiskt alla tänker exakt samma jämförelse som pantzertax, inklusive mig.
Varför tysta ned något så underhållande lixom..
Personen skriver om personen vill.

Det gör ju "alla" lika empatilösa som "kaos-somalierna" som skjuter varandra, snäppet värre faktiskt, då ni bara ser det som kvällsunderhållning..
Senast redigerad av FotParmesan 2021-08-03 kl. 00:02.
Citera
2021-08-03, 00:01
Medlem
En annan sak: Om planen var att klippa henne från början, varför träffa henne på en direkt dåligt plats?
Hon bor på Hertsön.
Det är bara att lura in personen i en bil och sen raka spåret ut i ödemarken där man förmodligen skulle kunna skjuta utan att någon ens ringer polisen.

Jag har svårt att se att man valt ut denna plats för att begå ett mord. Man träffades där av andra skäl och sen spårade det ur.
Den valda platsen är däremot perfekt om man bara vill snacka eller överlämna någonting.
Citera
2021-08-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
En annan tanke jag har:
Valet av plats är riktigt dåligt för en avrättning. Dels en del folk i rörelse, dels mycket äldre Svenssons som ringer snuten direkt och dels svårt att ta sig osedd från platsen.
Att man spontant sprungit på henne där känns också osannolikt, för det är inte en plats man bara besöker spontant om man bor på andra sidan stan.

Det får mig att tro att mötet planerades av andra syften än att faktiskt döda henne. Förmodligen har hon gjort något och folk var arga, men det skulle redas ut.
Under mötet drar det iväg. Kanske uppdagas att hon sagt saker som inte stämmer, stulit eller på annat sätt gjort något som allvarligt förvärrar situationen.
Någon med låg impulskontroll tar kommandot och skjuter henne.

Det är möjligt att pistolen i tunneln tillhör SW. Han är grön i dessa sammanhang och hade med den för säkerhets skull, men när det brände till så förblev den oanvänd. Han dumpar den i panik i flykten.
Nu har polisen en chaffis och kanske rent av en pistol som kan kopplas till honom, men den kan mycket väl vara oanvänd.

Jag tror Simon tagit sig vatten över huvudet och nu har det rejält jobbigt.

Flykten från platsen beskrevs ju ganska panikartad också.
Jag funderade precis om hon själv kan ha varit rädd och beväpnad? Det skulle ju kunna få situationen att snabbt eskalera
Citera
2021-08-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Nu var ju inte mitt påpekande för att påtala att du skulle riskera att göra sig ovän med Danne, som jag inte alls vet vem det är.
Däremot är det nog kanske mindre populärt att du i eget namn går ut med att hon har släktskap med grovt folk från grovt kriminella nätverk i Stockholm.
I synnerhet när en person från den miljön söks av polisen.

Vem tror du att polisen kommer misstänka stoppade den skjutna tjejen på stranden?
Och vem tror du kommer få skit om/när den tjejen blir indragen i utredningen och eventuellt åtala för medhjälp?

Du är seriöst skadligt dum.

Vad menar du med detta?
Citera
2021-08-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Flykten från platsen beskrevs ju ganska panikartad också.
Jag funderade precis om hon själv kan ha varit rädd och beväpnad? Det skulle ju kunna få situationen att snabbt eskalera

Ja, alltså valet av plats är skitunderlig.
Och det är fullt möjligt att det inte var tänkt att hon skulle bli skjuten. Möjligen skulle hon bara återlämna saker som förvarats i hennes lägenhet, personerna anser att det saknas något och vill ha ersättning med gangsterränta och därifrån spårar det förmodligen lätt om personen står på sig.
För det är förmodligen gossar som inte är helt vana vid att folk säger nej.
Än mindre nån brud från en småstad.

Ska man avrättad någon som bor på Hertsön plockar man ju upp dom sent på kvällen ute på vägen och kör ut till typ Lövskär eller så.
Det borde ju dessa typer veta om dom hängt på Hertsön.
Citera
2021-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad menar du med detta?

Det är överspelat.
Poängen är dock att kontot i fråga gett sken av att vara en person som den inte är och sprida en massa information som möjligen gör grovt kriminella upprörda.
Det kan sluta tråkigt för personen vars identitet missbrukas.

Just den där posten var dock respons på hans svamlande om Danne och hans somaliska flickvän, men i den delen läste jag fel eftersom jag inte noterade att han skrivit att dom var där på onsdagen.
Vilket ju inte är relevant för mordkvällen.
Men, principen om att sluta sprida massa skit under föreställningen att han är en outad person kvarstår så klart.
Det är direkt idiotiskt.
Citera
2021-08-03, 00:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Nej, men kanske stopp om någon korkad stackare håller på att fixa sig själv skjuten eller dylikt, hur kan du ens dra en sådan jämförelse? Allt för att du ska få läsa lite jävla skvaller?

Nu lutar det åt att någon "jävlas" med personen i fråga men man kan ju inte annat än undra vad fan du har innanför pannbenet och vad du tycker skvaller är värt efter ett sådant uttalande..

Skvaller? Vad gör du på flashback och läser i denna tråd för om inte skvaller?
Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Citera
2021-08-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Jag tycker att våra spekulationer är ganska meningslösa ändå.

Om det är så att hon har kopplingar till västerortsgängen i sthlm så kan hon vara direkt inblandad i hundratals skjutningar och mord.

Ingen tjej har blivit dömd ännu för att ha gowat ut Havals bror till exempel. Polis vet inte men gängen vet. Det här exemplet är bara 1 grej, det finns över 100 grejer där tjejer med exakt hennes utseende ofta är involverade på ett eller annat sätt.

Om hon dog genom en gowning så är det sannolikt att hon gowat andra. Man brukar oftast bestraffas på det sättet man bestraffar andra.

Alltså bara en liten hint om att hon kan ha varit inblandad i saker ni inte kan gissa er till. Hon har definitionen av ett utseende av en tjej som gowar kriminella genom tinder/badoo.

Gängkriminella tjejer brukar oftast känna andra likadana tjejer. Hon blev troligtvis utsåld av någon annan tjej som visste att hon gowat en kriminell som dött. Man kan få 200 000kr för information vem som mörda en när polisen inte lyckas hitta och döma.. Då går det snabbt.

Gowar betyder vad för något?
Citera
2021-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att Shottaz har större våldskapital än HA, det kan jag inte bedöma. Men som jag förstått det har varje HA-avdelning en skyldighet att upprätthålla HA:s rykte och "heder" inom sitt territorium. Så om mordet i Luleå på något sätt kan tolkas som riktat mot HA eller deras intressen kommer de att slå tillbaka för att inte förlora ansiktet.

Vad som däremot talar för Shottaz är anonymiteten. Inte alla somalier är med i Shottaz men samtidigt så vet du inte vilken som är det. HA medlemmarna går ju runt med sina västar och sticker ut på ett annat sätt.
Citera
2021-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Vet du vilka positioner hela hans barndomsumgänge har just nu? Dom har väldigt många killar som vill visa sig värdiga att ingå grupperingar. Sådana här så kallade ”known associates” både i Luleå och stockholm. Tror du sådana här gubbar behöver göra något själv. Fast i det här fallet kommer ”sjukpensionären” göra det själv när springpojkarna grävt fram negrerna.
Berätta gärna mer, jag vet inte något förutom att du målat upp familjen som värstingar.

Har familjerna inflytande i domstolar och andra myndigheter som maffian?

Vilken brottslig verksamhet tjänar dom pengar på?
Citera
2021-08-03, 00:22
Medlem
panzertaxs avatar
Får påminna om reglerna och att inte försöka outta någon medlems identitet osv. Vi snackar nog om två olika klasser här. Pundargänget (no offence gubbar och gummor) som sniffar, snattar, snortar osv, går på soc om ens det, har trasiga jeans (nåja det har ju varenda tonårstjej numera pga mode) osv. Dessa gubbar och gummor tänker inte "ligor" eller ser något som helst hot i sitt liv kontra om man inte får sin plunta från bolaget eller sitt tjack. Här är inte intelligenskvoten den som drar upp snittet i vårt land heller. Sedan har vi yrkeskriminella eller wannabegangsters. Det är ett annat klientel. BO verkar ju ha befunnit sig mellan båda, typ hälften på gränsen till uteliggare, hälften på att hänga med wannabegangsters osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in