Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Har du 2 triljarder kronor till övers, dvs 2000 miljarder kronor för att köpa marken då? Varför inte köpa precis hela US Navy med samtliga hangarfartyg, flygplan, kryssare, fregatter, atomubåtar, kärnvapen och allt annat när du ändå håller på, för att försvara området från inkräktare? Det är ungefär de summorna vi pratar nämligen...
Är det verkligen så dyrt? Du måste skämta. Jag trodde det låg som Max på 100 miljarder. Jisses. Är detta egentliga summor eller är det bara det du tror?
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBlair
Du får inte bestämma ett skit om jakt utöver vad Länsstyrelsen tillåter dig att göra. Fråga Karl Hedin, han har lika mycket mark som du önskar men låstes in för att åklagaren fantiserade ihop en vargjakt.
Va? Jag förstår vad du säger men jag fattar inte varför
jag inte får göra som jag vill på
min mark. Varför ska myndigheterna ens bry sig om vad som händer innan för stängslet. Jag har betalt för det och det påverkar inte någon annan.
Karl Hedin hade 31.100 hektar skog i och för sig men den där miljöåklagaren är en idiot. Dock så tror jag inte att han ljög. Låter väldigt svårt att vinna mot en miljardär med dussintals advokater med lögner dock. Något underlag måste han haft. Fattar inte hur Karl kunde vara så dum och ha en tvåbarnsmamma som spionerade för polisen med på jakterna.